menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oostenrijkse den

joon

Tekst aangepast

Joon

In het kort:
Ik heb 2 heel kleine (5cm en 10cm) oostenrijkse dennenboompjes in potjes zitten.
Ten eerste, is dit de geschikte plaats voor deze vraag?
Indien ja, ten tweede, Wat moet ik ermee doen om ervoor te zorgen dat ze stevige bomen worden zoals hun voorouders op ons domein?

In het lang:
Mijn familie bezit een klein stukje bos ergens waar een aantal grote oude oostenrijkse dennenbomen staan (mooite dennenbomen met lange naalden). Gisteren zijn we daar brandhout gaan ophalen en met de controle van het bos te maken zag ik twee kleine dennenboompjes staan. Deze zouden het nooit overleven omdat het al vrij dicht bebost is en omdat we eigenlijk in de toekomst de dennenbomen weg willen en tamme kastanjes willen zetten. Dus ik dacht, wie weet kan ik er wel iets leuks mee.
Ik woon namelijk op een apartement in antwerpen sinds kort, daarvoor woonde ik bij mijn ouders. Ik zou graag wat plantjes hebben want we hebben nogal een groot terras.
Nu is de vraag, halen deze dingen het wel? Moeten ze buiten, binnen, water geven, grote pot, kleine pot, ... Ik heb geen idee hoe groot deze dingen worden en hoe snel dat gaat, het is de eerste keer dat ik zoiets doe.

Maar ze zijn enorm schattig. Als ze dankzij jullie de winter overleven zal ik jullie de namen laten kiezen.


Hopelijk kan er iemand mij verderhelpen want ik zou niet weten waar te beginnen met zoeken.



edit: nog een bijvraagje over iets ongerelateerd, maar ik heb geen zin om als nieuw lid meteen thread te beginnen spammen. Op hetzelfde gebied staan een aantal grote eikenbomen, maar deze zijn niet erg gezond (enkele dode takken etc...). We vonden 1 ervan bijna 50% overwoekerd door klimop. De klimop ligt ons niet zo nauw aan het hart dus heb ik deze eraf getrokken (leuk werkje, ik klim zelf nogal graag). Is het nodig om hier een oogje in het zeil te houden? Of kan klimop een boom eigenlijk weinig kwaad doen? Nogmaals bedankt.
dinsdag 16 december 2008 - 02:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon