menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaisel tussen haag rode beuk

Ga naar meest recente reactie

beeskerulez

Beeskerulez

Beste tuinliefhebbers, allereerst proficiat met het prachtige forum hier. Ik volg het al geruime tijd maar nu heb ik zelf een vraag.
Ik heb achteraan in de tuin een jonge haag staan van rode beuk. Nu zit ik met het probleem dat hier onkruid tussen groeit en dit heel moeilijk te wieden valt. Nu had ik gedacht om er grasmaaisel tussen te strooien om het onkruid tegen te houden en ineens voor meststof te zorgen.
Nu weet ik echter niet of dit gezond is voor de haag en welke gevolgen dit zou kunnen hebben.
Is het misschien beter om er iets anders tussen te strooien of er een bodembedekker tussen te planten ?

Mvg,

Chris
zondag 14 december 2008 - 13:51
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Beeskerulez welkom op het forum. Als er zaden of wortels van onkruiden in de bodem zitten, zullen deze vaak toch door een laag grasmaaisel heen komen en dan is het extra lastig om het weg te krijgen. Ik zou dus toch zoveel mogelijk wieden. Naarmate da haag groter wordt, zal er minder onkruid komen en wordt het werk ook minder.
zondag 14 december 2008 - 17:14
leeuwtje

Leeuwtje

En dan heb je met grasmaaisel vaak ook nog het probleem dat er ook zaad in kan zitten en zich dus weer tussen de planten uitzaait. Ik gooi het er in ieder geval niet tussen. Dan zou ik toch eerder voor houtsnippers kiezen.
maandag 15 december 2008 - 01:29
beeskerulez

Beeskerulez

Vriendelijk bedakt voor de reacties. Nu heb ik gisteren in de reclamefolders zakken met cacaodoppen gezien, dit zou heel goed zijn als bemesting voor de planten en tevens het onkruid tegenhouden. Is dit aan te raden ? Het geeft trouwens ook een mooi uitzicht.

Mvg,
Chris
maandag 15 december 2008 - 09:32
Esem

Tekst aangepast

Esem

beeskerulez,
Je kan zeker grasmaaisel gebruiken om onkuid tussen je haag weg te houden,maar strooi het niet te dik in eenmaal ,maar strooi op regelmatige tijd,wat grasmaaisel, zodat het niet gaat verslijmen.En ja ,je kan het gras mengen met houtsnippers.
Maar gebruik hiervoor de houtsnippers niet vers , maar wel deze die al een half jaartje oud en verteert zijn.
Verse houtsnipper ontrekken stikstof aan je grond die nodig zijn voor je beukenhaag en alle andere groeide planten.
En komt er dan nog een onkruidje de kop opsteken is dit zeer makkelijk te verwijderen uit je aangebrachte bedekking.
Zorg wel voor een laag die dik genoeg blijft+/- 10 à 15 cm,en vul regelmattig bij,want elk jaar is er wel wat van je aangebrachte laag verteerd.

maandag 15 december 2008 - 12:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon