menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus Serrulata Kanzan - struik

Ga naar meest recente reactie

Rosemieke

Rosemieke

Beste iedereen,

Ik had voor in mijn tuin heel graag een Japanse sierkers gekocht, de Prunus Serrulata Kanzan.
Mijn tuin is niet zo groot en het zou dus een kleine boom 'moeten' worden. Als ik nu een struik aankoop, kan ik die dan laten uitgroeien tot een kleine boom? Of is de vormgeving dan al zo bepaald dat je er geen boompje meer kan van maken? Om budgettaire redenen zou ik beginnen met de aankoop van een struik.

Hartelijk dank alvast voor jullie antwoord!

Vriendelijke groet,
Rosemieke.
zaterdag 1 november 2008 - 20:54
WiPe

WiPe

Die struik zal ook nog uitgroeien tot een kleine boom. Probleme is wel dat de vetakkingen dan vrij laag bij d egrond beginnen, dat kan in ene kleine tuin op termijn wel hinderlijk zijn.
Daraom kan het misschien beter zijn om een exemplaar te kopen dat wat hoger is geënt.
zaterdag 1 november 2008 - 21:20
Rosemieke

Rosemieke


Dat was nu niet precies wat ik wou horen.

Toch bedankt!
zaterdag 1 november 2008 - 21:49
leeuwtje

Leeuwtje

waarom dan geen prunus serrulata amanogawa. Deze is zuilvormig en zal dus niet zoveel plaats in beslag nemen. Ook niet zo duur prijzen vanaf 10 euro bij de batterijen.
zaterdag 1 november 2008 - 23:47
Rosemieke

Tekst aangepast

Rosemieke

Hallo,

Dank voor je berichtje. Helaas is het net die zuilvorm waar ik niet van hou en heb ik mn zinnen echt wel, na veel rondkijken, op een Kanzan gezet. En eens ik het in mijn kopke heb ...

Maar uhm, zijn er hier soms mensen die mij aan zo'n Prunus kunnen helpen in de buurt van Ieper? Het is zo dat ik zo'n boom moet kunnen laten leveren, want zelf heb ik geen vervoer. En dat is nu net het probleem bij het tuincentrum waar ik zou bestellen, daar mag ik bijna nog ne keer de prijs van de boom erbij betalen voor de levering ...

O ja, ter verduidelijking ... het is niet zo dat ik bang ben dat de boom te groot zou worden voor mijn tuin, het probleem is wel om zo'n boom in mijn tuin te krijgen. Sowieso zou ik een halfstam nemen, dat zou gewoon de perfectie zijn!

Hartelijk dank bij voorbaat!

Groetjes,
Rosemieke.
zondag 2 november 2008 - 16:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon