menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ginkgo

Ga naar meest recente reactie

kollebloem

Kollebloem

Hallo

Ik heb hieromtrent al eens een vraag gesteld maar toch.....

Mijn Ginkgo is nu ongeveer 3 jaar oud en gaat voor de eerste keer buiten overwinteren.
Hij is nu zo'n 17cm hoog (zit in een pot van 11cm diameter).
Iemand vertelde ons dat het interessant is om de pot te omwikkelen met noppenfolie om te voorkomen dat de vochtige aarde zou bevriezen en zo de wortels beschadigd zouden geraken.
Hij staat niet op de grond maar op een bloemenrekje, dus als het nu aan de grond zou vriezen kan dit echt wel geen kwaad. Maar uiteraard is het voor de komende winter een andere zaak.

Is dit een goede tip?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening moet mee houden?

Groetjes
Roselien

donderdag 2 oktober 2008 - 11:50
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Ik heb geen ervaring met een ginkgo, dus ik weet ook niet wat die plant nodig heeft, maar noppenfolie gebruiken is alleszins een goeie tip. Al was het maar om te voorkomen dat de pot zou barsten door de koude.
vrijdag 3 oktober 2008 - 09:48
kris79

Tekst aangepast

Kris79

Hallo Roselien

heb hier ook een kleine plant Ginko in pot staan,heb vorige winter niet binnengehaald of bescherm,en is niks ingevrorten geweest

mvg
kris
vrijdag 3 oktober 2008 - 12:51
Eniavaswen

Eniavaswen

Van nen echte 'winter' konden we nu ook niet spreken hé
vrijdag 3 oktober 2008 - 13:38
iecee

Iecee

Hallo
Een ginko hoeft niet beschermd te worden die is gewoon winterhard
alleen 11 cm vind ik maar bomenmishandelijng voor een toekomstige hoogstam parkboom.
inge
vrijdag 24 oktober 2008 - 15:16
kollebloem

Kollebloem

We kregen advies van een kweker en het boompje is nog te jong om de winter te doorstaan.
Inderdaad, ze zijn winterhard als ze een bepaalde grootte hebben maar nu is het onze nog iets te klein.
Hij mag in de kou maar niet als het vriest.