menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afgevreten bruidssluier

Ga naar meest recente reactie

tak

Tak

Ik woon midden in de stad en geniet enorm van mijn dakterras. Er staat al drie jaar een bruidssluier die mooi over de pergola groeit. Dit jaar merk ik echter voor de tweede keer dat de het jonge blad van de nieuwe scheuten wordt afgevreten. Intussen ziet de bruidssluier er maar magertjes uit. De daders zijn ofwel de duiven die zeer geregeld uitblazen op de pergola of kunnen het ook oorwormen zijn die uit de nabijgelegen composthoop klimmen? Heeft iemand tips voor me?
donderdag 12 juni 2008 - 16:09
Rita1960

Rita1960

Hallo Tak,

Allereerst een hartelijk welkom op dit mooie,leerrijke, gezellige en verslavend forum

Wat er met je bruidssluier aan de hand zijn weet ik niet, misschien rupsjes? Maar er zijn op dit forum veel mensen die een heleboel weten en ik weet zeker dat je een antwoord krijgt.

groetjes,

Rita
donderdag 12 juni 2008 - 19:52
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] Tak, op dit interessante en leuke tuinforum!!
Wèl oppassen voor verslaving die bijna onvermijdbaar is!!

Duiven denk ik niet, anders hadden ze het de twee eerste jaren ook gedaan, niewaar?
Waarschijnlijk bladluizen, want dààr komen die oorwormen op af!
Bovendien is er dit jaar een ware invasie van alle soorten bladluizen!!

Er zal nog wel iemand anders hier je raad kunnen geven over wat te doen...

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 13 juni 2008 - 01:27
printemps

Printemps

hallo

in mijn compost zitten er geen oorwormen
wel pissebedden en pieren

mvg
an
vrijdag 13 juni 2008 - 16:16
JovanDreumel

JovanDreumel

Een foto zegt soms meer, dan veel woorden. Dus graag een foto. Zoek eens verder met Google op aardbeibladaaltje, dat is nl. een bekende ziekte in de bruidssluier.
zaterdag 14 juni 2008 - 09:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon