menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomenstruiken planten niet altijd een succes

Ga naar meest recente reactie

felix

Felix

Ik had vroeg in het voorjaar (begin plantseizoen) twee mooie moeraseiken gekocht en daar toch verschillende tientallen euro's voor neergeteld. Nu hebben die twee 'duivels' het geweigerd om aan de gang te schieten. Wat kan de oorzaak zijn?

Ook de vlinderstruik is niet aan de gang gegaan trouwens. Daarentegen doen de verschillende rhododendronsen het wel goed, net zoals de meeste buxussen.

We zijn wel drie weken op vakantie geweest. En net die periode was voor heel wat planten de 'groeiperiode/bladvormperiode'. Het was die weken (eind april/begin mei) droog. Maar natuurlijk niet zo droog als het wel eens in de zomer is. Zou het daar aan kunnen liggen?
zondag 1 juni 2008 - 15:47
Plantadvies

Plantadvies

Het kan inderdaad aan de droogte liggen dat planten niet willen aanslaan. Als er niemand is geweest om water te geven met flinke sloten tijdens de vakantie, dan kunnen de wortels verdrogen.
zondag 1 juni 2008 - 16:31
felix

Felix

Nu, ze hebben hoogstens twee weken geen water gehad. Na twee weken heeft de buurman water gegeven. En ze staan er al wel een aantal maanden.

Watertekort zou kunnen, maar anderzijds ben ik daar dus niet zeker van.
zondag 1 juni 2008 - 16:59
Plantadvies

Plantadvies

Twee weken is een hoop. Maar natuurlijk is alles mogelijk.
zondag 1 juni 2008 - 17:35
WiPe

WiPe

Ik ben vooral benieuwd naar de manier waarop de bomen geplant zijn. Daar loopt vaak heel wat mee mis. Vooral de zuurstofvoorziening bij pas geplante bomen en struiken laat nogal eens te wensen over, met als voornaamste oorzaken: te diep geplant, te verse kompost en te natte standplaats.

Kun je een foto posten van de voet van de bomen?
maandag 2 juni 2008 - 19:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon