menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinscherm tegen haag

Ga naar meest recente reactie

evi

Evi

Goeiemorgen iedereen,
Ik heb een vraagje over een gemeenschappelijke haag die er al van de jaren '60 staat tussen de buren en ons tuintje.
Ik ben dus geen voorstander van die haag aangezien ze niet meer mooi is (ziet er los door) en het onderhoud is verschrikkelijk (staat langs mijn borders) !
Telkens we de haag moeten scheren (om de dikke maand !) weet ik al op voorhand dat er weer van mijn vaste planten gaan sneuvelen van al de takken die naar beneden vallen en de ladder die we moeten plaatsen in de border.
Ik zou dus graag houten tuinschermen willen plaatsen MAAR vlak tegen die haag .
We willen geen ruzie met de buren en die willen dat ze blijft staan vandaar mijn vraag: Stopt de haag met groeien langs onze kant als er een scherm tegen staat ? OF gaat de haag het scherm verdringen ?
Wat is de juiste manier ?
In alle geval al vriendelijk bedankt voor de hulp !!!!! Alle tips zijn welkom !
Groetjes Evi
woensdag 21 mei 2008 - 08:53
cetinel

Cetinel

ik vrees dat de haag op den duur de schermen gewoon zal omverduwen eerlijk gezegd......
mischien toch nog eens met de buren gaan praten? wat voor haag is het eigenlijk,als je die om de maand moet snoeien,amai mijn voeten! dan hebt ge uw werk wel he

woensdag 21 mei 2008 - 09:19
evi

Evi

Beste cetinel,
Ik ben een leek op gebied van plantennamen, dus weet niet welke haag maar ik zal er straks eens een foto van nemen. Ze groeit inderdaad heel snel in de zomer.
Ja, ik vrees dus ook dat de haag gaat "duwen" tegen die schutsels.
Met de buren praten heb ik al gedaan, zij zijn gepensioneerd en wonen daar al heel hun leven en willen liever niets verandert zien. Ze zeggen dat de haag de scheidingslijn is tussen de huizen (HOB) en vrezen dat we er misschien op den duur van zouden afsnoepen als de haag weg is. Met andere woorden, ze hebben bang dat we hun grond zouden inpikken...spijtig maar ja niets aan te doen.
woensdag 21 mei 2008 - 10:36
cetinel

Cetinel

en als je nu zegt dat ge direct op de scheidingslijn de schermen zult plaatsen?? dat ze erbij mogen zijn om te zien dat ge geen grond van hen wilt "inpikken" maar ja...soms willen mensen ook niet echt meewerken he
woensdag 21 mei 2008 - 10:39
annis

Tekst aangepast

Annis

Zelf hebben wij een Leylandii haag samen met de buren. Nu hebben wij de voorste 15 meter aan onze kant tot aan de hoofdstam gesnoeid en deze loopt aan onze kant daar niet meer op uit. Wij hebben hier namelijk een scherm tegen geplaatst in verband met een vijver en aanleg Japanse tuin zodat we niet meer aan onze kant hoeven te snoeien. Bij de buren groeit de haag gewoon normaal door. Dit hebben we uiteraard in overleg met de buren gedaan.
vrijdag 23 mei 2008 - 14:57
evi

Evi

Dank je voor de respons !
Ik ben trouwens op internet gaan nakijken en onze haag blijkt "liguster" te zijn.
Als je ze aan de bovenkant bekijkt is ze wel een meter breed !!!
En toch, als je ernaast staat: zie je erdoor ...
woensdag 28 mei 2008 - 08:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon