menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lang bloeiende of zomerbloeiende heesters

Ga naar meest recente reactie

Maeseke

Maeseke

om mijn border aan te passen ik ben op zoek naar tips voor enkele mooie bloeiende heesters, die een lange periode in het jaar bloeien of in de zomer bloeien.
Momenteel staan er 2 spirea's (wit) die als eerste bloeien.
2 bremstruiken (1 wit en 1 donkerrood) die nu bloeien
2 minisering struiken,wordt zo'n 1.5 meter hoog met kleine bloemen (roze). bloeiperiode april-mei
en 2 vlinderstruiken (wit) die ook een korte periode bloeit.

Op dit moment heb ik er lavendelstruiken (blauw) bij staan en duizendknoop (donkerrroos) om toch wat kleur in de zomer te hebben.

bestaan er heesters die lange periodes bloeien?
Ik hou van veel kleuren, maar niet van geel. Gele bloemen zijn dus niet welkom.
vrijdag 16 mei 2008 - 10:39
JovanDreumel

JovanDreumel

Te denken valt aan de Hybiscus syriacus (chinese roos). En de wat ruwere rozensoorten.
vrijdag 16 mei 2008 - 12:06
awau9967

Awau9967

Lavatera barnsley is een echte aanrader, winterhard bloeit uitbundig in de zomermaanden!
woensdag 6 juli 2011 - 18:51
Polplastron

Polplastron

De meeste rozen bloeien heel de zomer lang. Ze zijn er in alle kleuren (behalve zwart en blauw), maten (van 20cm tot 10 m) en vormen.

Groeten,

Pol
donderdag 7 juli 2011 - 14:56
satomi

Satomi

Hydrangeas ( hortensias). Bloeien lang en de droge(nde) bloem is ook nog mooi.
vrijdag 8 juli 2011 - 13:02
renate67

Renate67

een KORTbloeiende vlinderstruik????
Hoe kan dat, hier bloeit de vlinderstruik, hier bloeit die de hele zomer door met telkens nieuwe bloemtrossen
Hij bloet hier al een paar weken (is aan tweede bloemtrossen bezig) en bij foto´s van 2010 heb ik op 22 sept foto gemaakt van vlinder op bloeiende bloem van vlinderstruik.
Lavatera is geen echte struik want sterft in winter helemaal af, maar oogt in zomer als flinke struik en inderdaad zeer lang bloeiend. Ik vind die super.
Renate
zaterdag 9 juli 2011 - 10:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon