menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar en witte regen

Ga naar meest recente reactie

dromerke

Dromerke

Tja als tuinleek doe ik weleens iets fout... Dit weekend kwam er nl een kennis op bezoek en "brak" meteen mijn eerste tuinkunsten af. Ik heb nl een witte regen en een druivelaar tegen een boomhuthuisje gepalnt. Weliswaar aan een andere kant. Ik wilde graag dat mijn kinderen hun huisje in de toekomst bedekt zou worden door een "groen gordijn". Mag ik het zo laten of moet ik echt mijn planten verplaatsen??
dinsdag 6 mei 2008 - 21:58
Spuddy

Spuddy

Wat was er fout dan volgens die kennis?
dinsdag 6 mei 2008 - 22:59
jdcoster

Jdcoster

Wat zou er daar mis kunnen mee zijn? Ikzelf had minder geduld toen mijn kinderen klein waren en plantte er een bruidsluier langs. Na drie jaar was de ganse zaak (een nokbalk met twee schommels, een touwladder en paalhutje van 2 m2 op 3,5 m hoogte helemaal overgroeid en moest ik ieder jaar tweemaal de schommels en de doorgangen vrij snoeien. Mooi was het wel en ook avontuurlijk voor de kinderen.
Bij u zal de groei iets trager en bescheidener zijn waarschijnlijk, maar dat kan evengoed. Uw kennis heeft onvoldoende fantasie.
dinsdag 6 mei 2008 - 23:48
Matabish

Matabish

is het hier niet eerder een kwestie van gevaar voor de kinderen???
Druiven zijn eetbaar, maar witte regen is toch heel erg giftig, en die twee dan bij elkaar zetten is toch wel èrg gevaarlijk!!

Groetjes,
Matabish.
woensdag 7 mei 2008 - 02:10
dromerke

Dromerke

Ik denk dat mijn kennis vooral "last" heeft van het feit dat ze woekeren. Over het giftige gedeelte had hij het helemaal niet. Gelukkig zijn mijn kinderen groot genoeg om te weten dat ze niet van planten mogen eten. Gelukkig maar....
woensdag 7 mei 2008 - 08:54
cetinel

Cetinel

volgens mij heeft uw vriend beetje last van de kwaal"hokjes denken" dit kan en dat niet want ik heb het nog nergens gezien,zal wel een goeie reden voor zijn he,dus ik doe het niet.....
ik heb hier ook wel enkele vrienden die zo denken....
ik vben zelf dan meer van het type....een idee? uitproberen maar!!(lukt natuurlijk ook niet altijd he )
woensdag 7 mei 2008 - 11:01
LauraK

LauraK

Tuinleek of niet, lekker niets van aan trekken en je eigen gang gaan. Ik vind het juist een heel leuk
idee, en het speelhuisje zal op een avontuurlijke boomhut gaan lijken. Heerlijk voor de kinderen, en
nog mooi om te zien ook. En als het al te erg zou gaan woekeren zijn daar altijd nog de takkenschaar,
de snoeischaar en de zaag!

Groeten van Laura.
woensdag 7 mei 2008 - 14:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon