menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte bloesem eind februari

Ga naar meest recente reactie

roels

Roels

beste, rond deze periode (eind februari - begin maart) beginnen her en der (oa. veel langs autosnelwegen, vb a12 naar brussel) grote struiken met witte bloesems te bloeien. Kan iemand mij zeggen welke struiken dit zijn?
andere tips voor witte lentebloesems voor in de tuin (zware leem en klei grond)?
donderdag 28 februari 2008 - 13:32
rialle

Rialle

Hoi Roels, welkom op dit geweldig leuke en leerzame forum.
Ik heb een prachtige kersenboom in de tuin die ieder jaar geweldig mooie witte bloesem heeft. Hij staat ook in de zware leem.

Groetjes Rialle
donderdag 28 februari 2008 - 13:49
Angelo

Angelo

als ik me niet vergis, zijn dit spierstruiken, meer bepaald spirea arguta, denk ik, redelijk goedkoop in aanschaf en makkelijk te verzorgen
donderdag 28 februari 2008 - 16:56
WiPe

WiPe

Struiken langs de autosnelwegen zijn meestal sleedoorn, Prunus spinosa.
donderdag 28 februari 2008 - 17:19
kris79

Kris79

hallo

denk dat het hier gaat over de krentenboompjes!spirea's of prunussen kan eventueel ook ja

mvg
kris
donderdag 28 februari 2008 - 21:17
WiPe

WiPe

Amelanchier staat nog niet in bloei. Spiraea blijft doorgaans kleiner dan de struiken die nu langs de autosnelweg in bloei staan.
donderdag 28 februari 2008 - 21:28
kris79

Kris79

@Wipe: je hebt gelijk dat de amelanchier of krentenboom nog niet in bloei staat,maar er word gevraagd naar planten die eind februarie-begin maart bloeien,en dan beginnen de krenten toch wel reeds te bloeien(heb er zelf nu al zien bloeien)

mvg
kris
donderdag 28 februari 2008 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon