menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam mini-heester met rode twijgjes

Ga naar meest recente reactie

ingrid2630

Ingrid2630

Ik ben op zoek naar de naam van een mini-heester (50 cm) met rode fijne twijgjes. Het lijkt op Cornus Alba maar is veel fijner en kleiner. Het werd gecombineerd met siergras en het was een mooie combinatie om te zien in de winter. Wie helpt mij aan de naam en waar is het te koop? Bedankt. Ingrid uit Aartselaar [email protected]
zondag 16 december 2007 - 17:20
hildavw

Hildavw

Ingrid, misschien weten ze bij Van Der Auwera wel raad.

groetjes

Hilda
zondag 16 december 2007 - 17:25
ines

Tekst aangepast

Ines

Potentilla red ace ?
zondag 16 december 2007 - 18:14
hildavw

Hildavw

Ingrid,
Als je terug in die buurt gaat wandelen, kan je misschien een foto nemen en die op het forum plaatsen, dat geeft al wat meer aanwijzingen.
Staat die plant in een voortuin of zo, trek dan je stoute schoenen aan en ga eens aanbellen, zo kom je het misschien ook wel te weten.

groetjes

Hilda
maandag 17 december 2007 - 11:49
ines

Ines

Ofwel kunnen het Epimedium takken zijn die zijn ongeveer even lang als U schrijft en zeer fijn en rood.
Ofwel hebt U dan nog de takken van de Persicaria filiformis ook mooi rood en fijn en ongeveer even groot als de aangeduidde grootte.
maandag 17 december 2007 - 14:04
ingrid2630

Ingrid2630

Ik heb van 3 plantencentra's ook een antwoordje gekregen en zij spreken van Cornus Stolonifera kelsey Dwarf. Het zou inderdaad deze mini-heester kunnen zijn al wordt deze 70 cm hoog en degene die ik zag was slechts 50 cm hoog. Het is wel een mooi heestertje als ik de foto's zie op "afbeeldingen google" dat mooi verkleurd in de herfst en bloemetjes heeft in april-juni. En dan nog die rode twijgjes in de winter. Knap, hoor. Bedankt alsvast iedereen om mee te zoeken. Ik ga ook nog eens de planten die Ines heeft opgesomd nog eens bekijken op google. Thanks!!!
maandag 17 december 2007 - 17:32
ines

Ines

Toch cornus... was mijn eerste gedacht maar doordat U schreef Ingrid het geen Cornus was ....de Kelsey Gold kende ik maar de Kelsey Dwarf niet (vandaar de naam dwarf=dwergvorm) weer een nieuwe variëteit denk ik.
maandag 17 december 2007 - 18:24
sylvain

Sylvain

Beste ingrid het gaat om een cornus kelsey dwarf ik heb hem zelf niet staan ;maar mijn zoon heeft ze in de voortuin staan ze worden ongeveer 50cm hoog en ik snoei ze altijd in het voorjaar heel kort terug en we hebben die staan met het zegge dat carex noemt het rode van de cornus met het groene van carex is mooi het is de kleine versie van de cornus alba die veel hoger gaat die heb ik wel in de border achter staan
Ik heb die hier bij ons vlak in de buurt omgeving Diest kunnen kopen en van prijs viel dat mee ik denk iets toen noch oude belgiese franken van 50 fr het stuk zodus normaal 1euro25 maar zal nu wel duurder zijn omdat het toch 8jaar geleden is ik heb er mischien een foto van maar als het moet dan trek ik er morgen een foto vangroetjes en dag
donderdag 27 december 2007 - 23:50
ingrid2630

Ingrid2630

Beste ingrid het gaat om een cornus kelsey dwarf ik heb hem zelf niet staan ;maar mijn zoon heeft ze in de voortuin staan ze worden ongeveer 50cm hoog en ik snoei ze altijd in het voorjaar heel kort terug en we hebben die staan met het zegge dat carex noemt het rode van de cornus met het groene van carex is mooi het is de kleine versie van de cornus alba die veel hoger gaat die heb ik wel in de border achter staan
Ik heb die hier bij ons vlak in de buurt omgeving Diest kunnen kopen en van prijs viel dat mee ik denk iets toen noch oude belgiese franken van 50 fr het stuk zodus normaal 1euro25 maar zal nu wel duurder zijn omdat het toch 8jaar geleden is ik heb er mischien een foto van maar als het moet dan trek ik er morgen een foto vangroetjes en dag


Beste,

Inderdaad, het is zeker Corsus Kelsey Dwarf en ik heb net - gisteren - bij Van der Auwera in Aartselaar planten gaan kopen. De prijs is thans 2,5 euro p/stuk. Ik wist niet dat je de twijgjes moet korter knippen. Best dan in het voorjaar want in de winter is het mooi om zien die rode twijgjes. Hoe kort knippen? Bedankt voor uw antwoord. Ik ben blij dat ik het gevonden heb, want het zal zeker de moeite zijn.
Ingrid.
zaterdag 29 december 2007 - 11:04
hildavw

Hildavw

Dag Ingrid,
nu weet ik ook waar ik zijn moet, juist de gemeentegrens over dus !
Maar 't zal niet meer voor dit jaar zijn, want ik zit met een zware verkoudheid, met veel spierpijnen, dus moet ik nu niet gaan planten hé.

tot lezens

Hilda
zaterdag 29 december 2007 - 15:17
sylvain

Sylvain

Beste Ingrid ge kunt dat vrij kort snoeien ik snoei de zoon zijn op ongeveer 10cm van de grond en dan worden het Compacte plantjes en natuurlijk in het voorjaar daar ze mooi rood van tak staan is ook fijn voor het bloemschikken groetjes en dag
zaterdag 29 december 2007 - 16:44
hildavw

Hildavw

Dag Ingrid,

Dit week-end heb ik er mij ook 3 aangeschaft bij VdA in A.
De prijs was nu al 3 euro, gelukkig was er opendeurkorting.
Het rare is wel dat er bij staat dat ze best niet gesnoeid worden.
Ik zal wel afwachten en volgend jaar misschien één struikje inknippen en aan de andere niets doen, dan kan ik goed de resultaten vergelijken.

groetjes

Hilda
dinsdag 18 maart 2008 - 11:56
ingrid2630

Ingrid2630

Beste ingrid het gaat om een cornus kelsey dwarf ik heb hem zelf niet staan ;maar mijn zoon heeft ze in de voortuin staan ze worden ongeveer 50cm hoog en ik snoei ze altijd in het voorjaar heel kort terug en we hebben die staan met het zegge dat carex noemt het rode van de cornus met het groene van carex is mooi het is de kleine versie van de cornus alba die veel hoger gaat die heb ik wel in de border achter staan
Ik heb die hier bij ons vlak in de buurt omgeving Diest kunnen kopen en van prijs viel dat mee ik denk iets toen noch oude belgiese franken van 50 fr het stuk zodus normaal 1euro25 maar zal nu wel duurder zijn omdat het toch 8jaar geleden is ik heb er mischien een foto van maar als het moet dan trek ik er morgen een foto vangroetjes en dag

Hallo, Inderdaad, het is zeker Cornus Kelsey dwarf. Ik heb hem al geplant en met enige fierheid wacht ik nu op de blaadjes die stilletjes aan zullen ontpoppen. Bedankt voor de tip!!! En een fijne pasen gewenst.
Ingrid
dinsdag 18 maart 2008 - 19:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon