menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien

Ga naar meest recente reactie

fredd

Fredd

graag zou ik willen weten of de Eleagnus ebengii zich goed laat snoeien. mag men dat drastich doen of liever niet. welke is de beste tijdstip .
mvg
donderdag 22 november 2007 - 15:14
hildavw

Hildavw

Kijk eens op www.marechal.be/snoeien.
Daar staat de uitleg over o.a. de Eleagnus.

groetjes

Hilda
donderdag 22 november 2007 - 16:47
danny2

Danny2

De elaeagnus mag je zelfs drastisch terugknippen en heel belangrijk de groene scheuten in de bontbladige soort moet je zeker verwijderen omdat deze anders gaan overheersen.

danny
donderdag 22 november 2007 - 18:37
Spuddy

Tekst aangepast

Spuddy

Elaeagnus x ebbingei verlangd geen jaarlijkse snoei maar kan met snoeien wel als informele haag gehouden worden. Als je ze toch wilt snoeien doe dat dan eind zomer. Snoei lange scheuten terug tot boven een knop. Verdraagd ook snoei in het oude hout.
vrijdag 23 november 2007 - 23:18
Baileysker

Baileysker

De elaeagnus mag je zelfs drastisch terugknippen en heel belangrijk de groene scheuten in de bontbladige soort moet je zeker verwijderen omdat deze anders gaan overheersen.

danny


Ik heb een elaeanus limelight, onderaan zijn er 4 à 5 takken gegroeid waar enkel groene bladeren aan groeien, van die takken zijn momenteel wel alle bladeren afgevallen, deze takken moesten dus eigenlijk verwijderd worden?
Nu mag dit niet meer gedaan worden ivm de vorst zeker, mag dit dan in de lente of moet ik wachten tot na de zomer?
zaterdag 15 december 2007 - 23:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon