menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

madelief

Madelief

Hallo,
Dit jaar heb ik een hibiscus geplant.Ben heel trots dat er zoveel knoppen aanzitten,maar die worden stuk voor stuk geel en vallen af.Met dit warme weer geef ik hem iedere dag water,dus volgens mij kan het niet aan de droogte liggen.Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
donderdag 27 juli 2006 - 17:59
kurt

Kurt

Madelief,

Alle planten die dit voorjaar en later uitgeplant zijn hebben het moeilijk onder deze extreme droogte en hitte

Je geeft uw hibiscus elke dag water, maar hoeveel water is dat dan?

Dagelijks een emmer van 10 liter, elke dag een vol glas of sproei je met een sproeier????

Bij deze temperaturen moet je geen schrik hebben om uw altheastruik dagelijks toch minstens vijf liter water te geven.

Het is dan ook nog te zien waar uw hibiscus staat. Indien die tegen een witte muur staat die alle zonlicht weerkaatst... dan mag je gerust een emmer water geven.

Zie ook http://www.tuinadvies.be/struik_hibiscus.htm

Mvg,
Kurt Vossaert
donderdag 27 juli 2006 - 18:43
kurt

Kurt

Doe in het water ook eens wat vloeibare meststof of strooi eens enkele soeplepels blauwe of roze korrels rond de voet van uw hibiscus.

Dagelijks water geven zorgt er anderzijds ook voor dat het voedsel sneller wegspoelt, dus eens een extra portie eten kan zeker geen kwaad. Let wel op met de korrels dat je niet overdrijft, anders krijg je wortelverbranding waardoor die geen water meer kunnen opnemen met alle gevolgen vandien.

Nogmaals veel succes,

Mvg,
Kurt
donderdag 27 juli 2006 - 18:46
madelief

Madelief

Hallo Kurt,
Bedankt voor je reactie.
Ik zet er ieder avond de tuinslang op.Uiteraard met een broesstraal.Geef mijns inziens genoeg water.Wel staat de struik op een plaats waar bijna de hele dag de zon op staat.Ik zal eens proberen om korrels te geven.Alleen wat voor korrels zijn dat precies en hoe toe te dienen?Omdat je het over een soeplepel hebt.Moet ik ze eerst oplossen in water of gewoon zo verstrooien?

Mvg Anneke(Madelief)
donderdag 27 juli 2006 - 19:44
kurt

Kurt

Madelief,

Je mag gerust enkele soeplepels meststofkorrels rondom de basis van de hibiscus strooien.
In bijna elk tuincentrum en zelfs in grootwarenhuizen kun je roze korrel kopen. Dit zijn meststofkorrels die onder die benaming zo gekend zijn. Deze korrels zijn in fabrieken samengesteld, waardoor de mineralenconcentraties vrij hoog zijn. Om die reden mag je dan ook geen te grote hoeveelheden ineens toedienen.
Er bestaan ook organische meststoffen in de handel die een veel minder agressieve werking hebben zoals gedroogde koekorrels. Deze kun je ook in elk tuincentrum terug vinden.

Vraag ook eens aan de mensen van het tuincentrum welke meststof zij aanraden voor sierheesters.

De soorten die ik hier voorstelde zijn vrij goedkoop, maar hebben een goede werking.

Mvg,
Kurt
donderdag 27 juli 2006 - 20:05
madelief

Madelief

Hallo Kurt,

Zal morgen inderdaad eens naar het tuincentrum gaan.Eens kijken wat ze daar adviseren.Jij in ieder geval bedankt voor je advies.

Groetjes madelief
donderdag 27 juli 2006 - 20:10
dries944

Dries944

Bij mijn hibiscus die ik geplant heb zijn de uitlopende bladeren aan de uiteinden wit. Later verdwijnt dit.
Is dit normaal? Heeft wel iets moois vind ik.

Struiken & Bomen

dinsdag 31 mei 2022 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon