menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dode struiken

Ga naar meest recente reactie

jeff

Jeff

Hallo
Weet er iemand wat de reden kan zijn van enkele dode bomen en struiken . Een maand geleden krulden en verdroogden alle bladeren van de Cornus kousa , en nu drogen alle bladeren van de Liqiud amber op . Beide zijn ongeveer 7 jaar oud , en staan naast elkaar . Op een vijftig meter afstand staan er grote bomen , met daarachter een vijver . Op enkele meter afstand staan er nog andere struiken en planten die nu allemaal nog ok zijn . Er lopen wel twee grote honden rond .
Mvg jeff
dinsdag 25 juli 2006 - 21:24
sugar

Sugar

Cornus kousa houdt van een vochtige bodem ...
Liquidamber ken ik niet direct, maar waarschijnlijk dezelfde reden?

sugar
dinsdag 25 juli 2006 - 21:57
WiPe

WiPe

allebei soorten die de voorkeur geven aan een vochtige bodem. waarschijnlijk hebben ze last vand e droogte en hitte. Dat betekent niet dat de planten per definitie zullen sterven.
woensdag 26 juli 2006 - 12:16
jeff

Jeff

De struiken kregen water , schijnbaar niet genoeg . Is nu veel water geven een oplossing , want de bladeren zijn er nu af ?
Mvg jeff
woensdag 26 juli 2006 - 12:34
WiPe

WiPe

Ik zou eerder de grond bedekken met een mulchlaag om te verhinderen dat de bodem verder uitdroogt. als het blad er af is, is de verdamping minimaal. alles zal er van af hangen of de wortels verdrogen. Als die verdrogen gaan de planten er helemaal aan. Afwachten dus.
woensdag 26 juli 2006 - 14:05
jeff

Jeff

Dat is het rare , de grond is niet echt droog . Op de grond ligt een worteldoek en daarop een dikke laag pineschors . Daaronder is het altijd vochtig . Alle planten zien er goed uit , de rozen , de parotia , de heg , alles ziet er goed uit ...enkel die twee met een verschil van meer dan een maand ! Ik snap er niks van . Maar de honden durven al eens een plasje doen tegen de struiken , en door het gebrek aan regen de laatste tijd kan dat misschien teveel zijn , en zijn ze verbrand...kan dat de reden zijn ? Ze plassen tegen de andere ook , maar misschien minder ? Is er daarover iets bekend ?
Mvg jeff
woensdag 26 juli 2006 - 14:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon