menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rondje tuin

Ga naar meest recente reactie

Vlinderr

Vlinderr

Vanmorgen heb ik, samen met mijn fotocamera, een rondje door mijn tuin gemaakt.

Astrantia: staat al jaren in mijn tuin. Moet nodig gedeeld want begint nu wel wat te overheersen. Mooie bijzondere bloemhoofdjes.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:30
Vlinderr

Vlinderr

Borago: staat in mijn tuin om bijen te lokken, niet omdat ik 'm mooi vind

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:31
Vlinderr

Vlinderr

Op bloemen van deze Brugmansia zal ik nog lang moeten wachten want deze heb ik opgekweekt uit zaad (zei ze trots).

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:33
Vlinderr

Vlinderr

Brugmansia, gekweekt uit stek van 'kerstkind'. De bladeren zitten vol gaten. Ik ben nu druk met strooien van koffieprut.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:34
Vlinderr

Vlinderr

Dimorphotheca: lijkt veel op de spaanse margriet. Vrolijke zomerbloeier met prachtige glanzende bloemblaadjes.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:35
Vlinderr

Vlinderr

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 30 juni 2010 - 23:36
Vlinderr

Vlinderr

Erisymum/muurbloem: bloeit hier in juni/juli. In de meeste tuinen bloeit deze eerder in het jaar.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:38
Vlinderr

Vlinderr

Eschscholzia calfornica 'Ivory castle' een zachtgeel slaapmutsje. De bloemen komen uit een grappig mutsje en klappen tegen de avond weer keurig dicht

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:40
Vlinderr

Vlinderr

hartje van de Escholzia californica 'Ivory castle'.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:41
Vlinderr

Vlinderr

Eschscholzia Red Chief: prachtige warme oranje rode kleur (moeilijk op fotot vast te leggen)

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:42
Vlinderr

Vlinderr

Het begin van mijn eerste Fleskalebas is er.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:43
Vlinderr

Vlinderr

Geranium (waarvan ik de naam vergeten ben)

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:44
Vlinderr

Vlinderr

Helianthus annuus 'Teddy bear'. Ziet er erg aaibaar uit. Mijn plant blijft wel heel laag (nauwelijks 50 cm)

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:46
Vlinderr

Vlinderr

Ipomoea purpurea 'Star of Yelta': in de loop van de ochtend gaan de bloemen weer dicht.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:48
Vlinderr

Vlinderr

Ipomoea: deze plant staat wat uit de felle zon en laat de bloemen veel langer zien.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:49
Vlinderr

Vlinderr

Jacobsladder

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:50
Vlinderr

Vlinderr

mix van Lathyrus odoratus

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:51
Vlinderr
woensdag 30 juni 2010 - 23:52
Vlinderr

Vlinderr

Nemophila/Bosliefje: bloeit al sinds mei

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:53
Vlinderr

Vlinderr

Nicandra: zowel de plant als de bloemen zijn dit jaar erg groot.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:54
Vlinderr

Vlinderr

Een donkerrode Oostindische kers.

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:55
Vlinderr

Vlinderr

Dit is de laatste bloeiende Pioenroos van dit jaar. Ik heb de plant een paar jaar geleden gesplitst en verplaatst. Daarna jaren geen bloem meer gezien. Gelukkig dit jaar weer bloemen (en de heerlijke geur).

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:57
Vlinderr

Vlinderr

Reseda odorata: zeker niet de mooiste bloem in mijn tuin maar deze ruikt wel heeeeeeeeeerlijk. Een aanrader!!

Foto's van uw Tuin

woensdag 30 juni 2010 - 23:58
Vlinderr

Vlinderr

Het lijken wel pompoenetjs, deze bloemen van de Scabiosa Ace of spades. De bloemen zijn dit jaar groter dan andere jaren.

Foto's van uw Tuin

donderdag 1 juli 2010 - 00:00
Vlinderr

Vlinderr

Enorm veel bloemen heeft deze Silene dit jaar. Een grote rose wolk, al sinds half mei.

Foto's van uw Tuin

donderdag 1 juli 2010 - 00:01
Vlinderr

Vlinderr

Dit jaar voor het eerst opgekweekt uit zaad: Thunbergia/Suzanne met de mooie ogen.

Foto's van uw Tuin

donderdag 1 juli 2010 - 00:02
Vlinderr

Vlinderr

Viola 'frosted chocolat': de bloei is nu bijna voorbij. bloeit al sinds begin mei.

Foto's van uw Tuin

donderdag 1 juli 2010 - 00:04
Vlinderr

Vlinderr

Zinnia

Foto's van uw Tuin

donderdag 1 juli 2010 - 00:05
Vlinderr

Vlinderr

een prachtige krans van meeldraden
Zinnia

Foto's van uw Tuin

donderdag 1 juli 2010 - 00:07
jamssen

Jamssen

mooi rondje tuin,
daar kun je van genieten met dit mooie weer.(pufpuf)

groetjes mlouise

donderdag 1 juli 2010 - 00:46
Mandy

Mandy

Schitterende sortering bloemen en ook heel mooie foto's..........
Heerlijk he als ze zo goed bloeien.............Een tuin om in te genieten....


donderdag 1 juli 2010 - 07:49
LauraK

LauraK

Wat heb jij veel moois in de tuin staan, zeg! En met die prachtige foto's ervan is het
voor ons ook genieten van jouw rondje in de tuin. De reseda heb ik op mijn lijstje
gezet!

Groeten van Laura.
donderdag 1 juli 2010 - 08:41
minouke

Minouke

Je vraagje : jacobsladder is juist, heet ook Polemonium

Allemaal schitterende planten... het heeft me wat geholpen in mijn keuze voor mijn boeretuintje
typische cottageplanten

Ben wel jaloers op het bloeien van je Astrantia major, die wilt niet bloeien bij mij (deju deju )
Al de andere Astrantia's wel maar deze maakt alleen maar een mooi gezond dikke pol bladeren

gr
Chantal
donderdag 1 juli 2010 - 10:52
Knovos

Knovos

Ik heb genoten van het rondje door je tuin.
donderdag 1 juli 2010 - 11:15
meuwissenj

Meuwissenj

Mooi hoor!!!!!!
Dat is toch genieten puur.

Gr Marga
donderdag 1 juli 2010 - 12:02
minouke

Minouke

lijkt me op de foto te blauw voor Geranium endressi maar zou wel Ger.nodosum kunnen zijn.
G.nodosum heeft ook een klein bloempje
donderdag 1 juli 2010 - 12:06
Vlinderr

Vlinderr

Tuinfairy: De Astrantia major is een vaste plant. Ik denk dat ik deze al meer dan tien jaar heb staan. Hij blijft prachtig. Volgend voorjaar gaat de schop erin en ga ik 'm delen. Je kunt, als je dan belangstelling hebt, wel een stukje krijgen.

De planten groeien op het moment ''als kool''. (Het onkruid trouwens ook.) Alles schiet in bloei. Vandaag maar lekker genieten onder een parasol of ander schaduwplekje.

Zinnia 'Purple prince

Foto's van uw Tuin

vrijdag 2 juli 2010 - 10:00
Vif

Vif

Ik heb genoten van de bloemetjes in jouw tuin. Bedankt!
vrijdag 2 juli 2010 - 13:00
Vlinderr

Vlinderr

Cuphea 'Firefly

Foto's van uw Tuin

dinsdag 6 juli 2010 - 20:39
Vlinderr

Vlinderr

Cosmos bipinnatus: ook mooi voor in de vaas

Foto's van uw Tuin

zondag 18 juli 2010 - 23:25
Vlinderr

Vlinderr

Emilia javanica.
Knal-oranje bloempjes met gele puntjes. De bloemen lijken op kwastjes.

Foto's van uw Tuin

zondag 18 juli 2010 - 23:26
Vlinderr

Vlinderr

Mesembryanthemum: IJsbloempjes
de zaden komen uit de Lentekriebels-zaden-caroussel (van Ernestine)

Foto's van uw Tuin

zondag 18 juli 2010 - 23:28
Vlinderr

Vlinderr

Portulaca
prachtige tere roosjes

Foto's van uw Tuin

zondag 18 juli 2010 - 23:30
Vlinderr

Vlinderr

een prachtige warm rode Zinnia. de kleur op de foto is niet helemaal juist.
Van deze Zinnia ken ik de naam niet. De bloem is relatief groot.

Foto's van uw Tuin

zondag 18 juli 2010 - 23:31
Adrienne

Adrienne

Vlinder ik denk aan de Zinnia Elegans "Oriole"
Misschien eens effe google.
maandag 19 juli 2010 - 18:55
Vlinderr

Vlinderr

Adrienne: bedankt voor je suggestie. Ik heb even gegoogled. De Zinnia Elegans '' Oriole" is oranje en de Zinnia in mijn tuin is warm diep rood. Qua vorm en meeldraden lijken ze echter exact op elkaar.
maandag 19 juli 2010 - 19:15
annis

Annis

Prachtige foto's. s'Morgensvroeg is het de mooiste tijd om door je tuin te wandelen en foto's te maken. Af en toe wat strijklicht zoals op je avater dan krijg je mooie foto's.
De Geranium lijkt me ook de nodosum zoals Minouke aangeeft deze heeft glimmend blad en de bloemen zijn iets kleiner en paarser dan de endressii.
dinsdag 20 juli 2010 - 08:33
Adrienne

Adrienne

Misschien de " Zinnia elegans Columbus Cherry " die heb ik staan gehad en was nog warmer rood.
Heb er jammer genoeg geen zaadjes meer van.
woensdag 21 juli 2010 - 20:19
Vlinderr

Vlinderr

Hoi Adrienne: De 'Columbus Cherry' lijkt er ook veel op. Echter neigt deze meer naar rose. Ik ben eruit. Ik heb nog eens goed naar mijn zakjes met zaden en aantekeningen gekeken. Het is de 'Scarlet Flame'.
Bedankt voor het meedenken en meezoeken!!
vrijdag 23 juli 2010 - 10:46
Vlinderr

Vlinderr

waar de ene plant uitgebloeid is en zaad vormt, begint de ander nu volop te bloeien. ik vervolg mijn rondje tuin.

Abutilon.
heel gemakkelijk op te kweken uit zaad.

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:44
Vlinderr

Vlinderr

Alcea rosea/stokroos

snoepjeskleur

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:45
Vlinderr

Vlinderr

Anomatheca laxa

bescheiden in grootte, opvallende bloem

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:47
Vlinderr

Vlinderr

bij geniet van Borago

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:48
Vlinderr

Vlinderr

Papaver somniferum in combinatie met Borago.
Kleurt verrassend bij elkaar

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:49
Vlinderr

Vlinderr

Calendula

eenvoud

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:50
Vlinderr

Vlinderr

Calendula

dubbel, zachtgeel

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:51
Vlinderr

Vlinderr

Cosmos

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:52
Vlinderr

Vlinderr

Crepis rubra rosea

een rose paardenbloem

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:53
Vlinderr

Vlinderr

Dahlia Bischop Landhoff

gekweekt uit zaad

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:54
Vlinderr

Vlinderr

bij geniet van de zon

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:55
Vlinderr

Vlinderr

Lathyrus latifolius

een vaste siererwt

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 20:56
Juelz

Juelz

Mooie foto's Vlinderr, en vooral er zitten hele mooie planten tussen hopelijk komen er ook een paar in de zaden carousel als die dit jaar weer wordt opgestart.
woensdag 28 juli 2010 - 06:48
Vlinderr

Vlinderr

Juelz: heb je al een verlanglijstje?

vervolg: Mirabilis jalapa
tweekleurig, hardrose aan de binnenkant, rood aan de rand

Foto's van uw Tuin

woensdag 28 juli 2010 - 18:28
Juelz

Juelz

Een verlanglijst gaat bij mij niet lukken =) Ik ben er namelijk z'n 1tje die planten die iedereen heeft zoals vrouwenmantel, de gewone zonnenhoed etc altijd wat minder vindt ik. Ik hou van aparte soorten die mensen niet zoveel hebben althans niet algemeen in de tuinen hebben.

maar ik zal binnenkort eens wat planten proberen op te schrijven die ik mooi vindt/wil bestellen( in plaats van bestellen dan ruilen)
woensdag 28 juli 2010 - 21:36
Peppody

Peppody

Die roze paardenbloem is ook wel heel bijzonder, ik dacht dat alleen de gele bestonden!

Mooie bloemen hoor!
donderdag 29 juli 2010 - 10:41
Vlinderr

Vlinderr

Peppody: zover mij bekend bestaat er ook alleen maar een gele paardenbloem. De Crepis lijkt qua vorm van de bloem maar ook blad veel op de paardenbloem.

Ernestine: Ik ben nog aan het nadenken over een caroussel. Denk meer in de richting van een grote georganiseerde ruil met een topic met een lijst met aanbod van zaden en een topic met wensenlijsten van zaden. Op een centraal punt aanbod en wens bijelkaar brengen. Op die manier gaat de ruil eerlijk en kost het minst aan geld en tijd. Alleen kost het degene die wensen en aanbod bijelkaar brengt veel tijd.
donderdag 29 juli 2010 - 11:28
annis

Annis

De Crepis is erg mooi daar heb ik ook nog zaad van liggen. Volgend jaar maar eens zaaien.

Vlinderr je bedoeld bij de caroussel zoiets als ze het bij de NationaleProeftuin doen.
Daar bied je zaden aan en kunnen mensen op reageren en zoek je zaad dan plaats je een oproep.

donderdag 29 juli 2010 - 13:57
Vlinderr

Vlinderr

fijn dat jullie alvast meedenken over een volgende carroussel. omdat we nu toch bezig zijn, wil ik jullie (in een klein verband) vragen na te denken + te reageren op onderstaand voorstel (het is een voorstel, geen vastgestelde beslissing). Mocht gezamenlijk worden besloten om het toch via een carroussel te laten verlopen vind ik ook prima.
Even brainstormen................... (een eerste opzetje)

Zadenruil/Lentekriebels-zadenruil 2010/2011

In de winter 2009/2010 is er zowel in Belgie als in Nederland een caroussel met zaden rondgegaan. Deze zadenruil was een groot succes en vraagt om een vervolg.
Zelf geniet ik nog steeds van de ruil en heb nu bloemen in mijn tuin waarvan ik voorheen het bestaan niet wist. Door een ruil kom je in het bezit van soorten die je misschien nooit zou hebben uitgezocht maar nu een aanwinst zijn voor de tuin. De opbrengst van zaden van de Lentekriebelszadencarroussel vormen een begin van de ruil. De ruil wordt aangevuld met zaden uit de tuinen van de deelnemers aan de zadenruil 2010/2011. Ik heb alvast even nagedacht over de opzet van de ruil en wil jullie mening weten. Zadenruil via een carroussel heeft nadelen. Volgens onderstaande werkwijze verloopt een ruil eerlijker en vlotter.

Tijdpad:
1 augustus -15 september: aanmelding deelname zadenruil 2010/2011 (15 september is sluitingsdatum) via een topic Zadenruil 2010/2011 aanmeldingen
Vanaf 1 september: lijst met aanbod van zaden publiceren op daarvoor bestemde topic Zadenruil 2010/2011 aanbod van zaden
Vanaf 1 oktober-1 november: wensenlijst publiceren op daarvoor bestemde aparte topic Zadenruil 2010/2011 wensenlijst
1 november: zadenaanbod versturen naar centraal adres
1 december: terugzending zaden (rekening houdend met vorstperiode).

Aanbod van zaden:
Het maakt niet uit hoeveel zaden u aanbiedt (minimaal vijf zakjes). Dit mogen vijf verschillen maar ook vijf dezelfde zakjes met zaden zijn.
In een zakje zitten minimaal vijf (gezonde en verse) zaden.
Zoek de complete Latijnse namen bij de zaden.
Bijv. Althaea rosea annua 'Majorette White'/Stokroos wit i.p.v. witte stokroos. Wanneer je de volledige naam googled, weet je wat bedoeld wordt. Weet u de exacte naam niet, omschrijf dan zo volledig mogelijk (of vraag de ID op het forum).
De lijst publiceren in alfabetische volgorde.
Wensenlijst:
Naar aanleiding van de lijst met aanbod van zaden een wensenlijst maken. Het is een wensenlijst en niet een eisenlijst. Geef aan wie de zaden aanbiedt.
Bijv. Tuinierster: Althaea rosea annua 'Majorette White'/Stokroos wit
Tuinierster kan dan aflezen uit de topic hoeveel belangstelling er is voor haar zaden die zij aanbiedt voor de ruil en kan, als dat nodig mocht zijn en ze genoeg zaden heeft, extra zakjes met zaden toevoegen.
Versturen zaden:
De zaden moet zijn verpakt in een zakje waarop duidelijk af te lezen wat de inhoud van het zakje is. Gripzakjes, papieren zakjes, zelfgemaakte zakjes, alles mag.
De zaden worden verstuurd in een stevige bubbelenvelop. Dezelfde envelop wordt ook gebruikt voor het terugsturen van de zaden.
In de envelop stopt u een label met daarop uw eigen adres. Dit label wordt gebruikt voor het terugsturen van de envelop.
In de envelop zijn de postzegels toegevoegd die nodig zijn voor het terugsturen van de zaden. Voor de Belgische zadenruilers kan het bedrag voor portokosten contant worden toegevoegd in de envelop. Het bedrag overmaken via PayPall kan ook.
Eventueel extra postzegels toevoegen voor extra zaden. Postzegels die niet worden gebruikt worden natuurlijk mee teruggestuurd.
Terugzending zaden:
Zodra alle enveloppen met zaden binnen zijn op het centrale adres worden de zaden onderling verdeeld. Er wordt rekening gehouden met de wensenlijst.
Zaden die ingezonden zijn, maar niet op een wensenlijst voorkomen, worden verdeeld onder alle deelnemers.
De zaden worden zo eerlijk mogelijk verdeeld, hierbij wordt enigszins rekening gehouden met de exclusiviteit van de zaden. Discussie hierover is ongewenst.
Voordelen van ruil t.o.v. carroussel
Alle zaden vinden een plekje
• De ruil kan vlot worden afgerond
• Er vindt een gelijkwaardige ruil plaats, het is niet meer mogelijk zaden te verkrijgen zonder zaden aan te leveren.

wie wil centraal punt zijn?
groenten en bloemzaden apart?
donderdag 29 juli 2010 - 15:52
Juelz

Juelz

Ik denk dat het idd in grote lijnen een zeer goed idee is, Alleen stel dat 2 mensen het zelfde zakje zaden willen is het dan gewoon wie het eerst is wie het eerst krijgt? of waar wordt dan nagekeken zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid zaden die die persoon wilt(dus heeft hij al 25 zakjes en de ander maar 4 ofzo krijgt dan diegene met 4 zakjes hem)

en voor de rest denk ik dat het verstandig is om alvast foto's te maken van planten of dat mensen nu al doorgeven van goh die plant vindt ik leuk, zou je daar zaden van kunnen verzamelen?(indien dit mogelijk is)(en dat is dan de verantwoordelijkheid van diegene die de zaden wilt en geheel vrijwillig)
donderdag 29 juli 2010 - 17:18
Peppody

Peppody

eerder kon je zaadjes eruit halen en het zakje terugstoppen voor de volgende. Nu lijkt het erop dat je dus het complete zakje zaadjes krijgt en iemand anders achter het net vist. En er van uitgaande dat er weer een hoop mensen mee willen doen.

Het is een heel verhaal met een hoop eisen, wat een gedoe. Complete Latijnse namen gaan zoeken, een bubbelenvelop kopen terwijl 6 zakjes zaad ook in een gewone envelop past... Ik vond het vorig jaar ook al zo'n gedoe met 2 plastic zakjes erin waar zaden inzaten waarvan ik niet wist wat ik nu waar in moest stoppen. Sorry, ik zal er wel te simpel voor zijn.

ik zou als je alles toch op 1 centraal punt doet de groente en bloemen bij elkaar doen anders moet je weer 2 centrale punten hebben, 2 enveloppen klaar maken enz. enz. nog lastiger.

Ik bied mijn zaden zo op het forum aan en zet erbij wat ik nog zoek en dan kan ik op deze manier ruilen. En als de persoon niets heeft om te ruilen dan kan de postzegel van 44 cent ook overgemaakt worden. Van een hoop planten moeten nu nog zaden afkomen, heb alleen de papavers al klaar liggen. (en daar weet ik geen namen van)

Voordeel is wel dat er meer mensen mee kunnen doen nu aan de carroussel vorig jaar visten een hoop mensen naast het net omdat het doorsturen soms te lang duurde.

donderdag 29 juli 2010 - 17:51
Vlinderr

Vlinderr

Alleen stel dat 2 mensen het zelfde zakje zaden willen is het dan gewoon wie het eerst is wie het eerst krijgt? of waar wordt dan nagekeken zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid zaden die die persoon wilt(dus heeft hij al 25 zakjes en de ander maar 4 ofzo krijgt dan diegene met 4 zakjes hem)
Dit is op te lossen door bv het zakje met zaden te splitsen (indien voldoende zaden) of de bieder van de zaden levert extra zaden. Hij/zij heeft op de wensenlijstjes kunnen zien dat er veel vraag naar is, of ja, er wordt gekeken naar wat er al toegedeeld is.

eerder kon je zaadjes eruit halen en het zakje terugstoppen voor de volgende. Nu lijkt het erop dat je dus het complete zakje zaadjes krijgt en iemand anders achter het net vist. En er van uitgaande dat er weer een hoop mensen mee willen doen.
Door te werken met wensenlijstjes kan degene die zaden aanbied aflezen hoeveel belangstelling er is voor bepaalde zaden. Hij/zij kan het aantal zakjes met zaden daarop afstemmen. Hoeft niet, het is vrijblijvend.

Het is een heel verhaal met een hoop eisen, wat een gedoe. Complete Latijnse namen gaan zoeken, een bubbelenvelop kopen terwijl 6 zakjes zaad ook in een gewone envelop past...
Door het gebruik van de Latijnse namen weet je precies wat de ander bedoelt. Bijv. een ''Afrikaantje'' kan van alles zijn, er zijn zoveel soorten. Soms weet je de Latijnse naam gewoon niet, dan voldoet een duidelijk omschrijving ook.
Zes zakjes met zaden passen in een gewone envelop (zaden wel goed verpakt in bubbelplastic). Dat is waar, ik heb eerder meegedaan aan een dergelijke ruil, dan heb je echt wel een goede bubbelenvelop nodig. Dezelfde envelop is ook nodig voor het terugsturen van de zaden. Ik baal zelf altijd enorm waneer ik zaden krijg die een tik hebben gekregen van de stempelmachiene van TNT en veranderd zijn in poeder.

Ik vond het vorig jaar ook al zo'n gedoe met 2 plastic zakjes erin waar zaden inzaten waarvan ik niet wist wat ik nu waar in moest stoppen. Sorry, ik zal er wel te simpel voor zijn.
Dit was een misverstand, hebben we het al eerder over gehad.

ik zou als je alles toch op 1 centraal punt doet de groente en bloemen bij elkaar doen anders moet je weer 2 centrale punten hebben, 2 enveloppen klaar maken enz. enz. nog lastiger.
Is een mogelijkheid. Zelf heb ik niks met groenten. Het moet ook uitvoerbaar zijn.
donderdag 29 juli 2010 - 22:14
Vlinderr

Vlinderr

Tuinfairy: je heb een PB-tje van mij gekregen
(over Astrantia major)
vrijdag 4 maart 2011 - 14:46
an

An

wat een schitterende foto's er staan bloemen op die ik nog nooit gezien heb
heel mooi gefotografeerd ook
donderdag 24 maart 2011 - 20:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon