menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grapje in de tuin

Ga naar meest recente reactie

LauraK

LauraK

Het leek mij wel leuk om een klok in de tuin te hangen, maar dan wél eentje die
het niet doet, want jullie denken toch niet dat ik op de tijd ga letten als ik aan het
tuinieren (of mozaïeken) ben?!

Voor een habbekrats een klok gekocht, batterij eruit gehaald, aan de wijzers gedraaid,
en voilà, de noodklok is geluid!
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten van Laura.
maandag 14 juni 2010 - 10:15
mjohanna

Mjohanna

Dus????????
bij jouw staat gelukkig de tijd stil in de tuin !!!!!
maandag 14 juni 2010 - 11:57
LauraK

LauraK

Het wordt aan iedereen persoonlijk overgelaten om in te vullen waarom het 5 voor 12 is,
en eigenlijk ook óf het überhaupt wel zo laat is...

De tijd staat inderdaad stil in mijn tuin, mooie interpretatie!

Groeten van Laura.
maandag 14 juni 2010 - 12:47
lentemode

Lentemode

Schitterend tijdstip, Laura !

Eens wat anders dan dat melige lachende verkoperspraatjemondje van tien na tien !

Mooie tuinhoek !
Groetjes,
Mia
maandag 14 juni 2010 - 19:39
Zeppo

Zeppo

Leuk gedaan!! En mooie groene tuinhoek!!!
maandag 14 juni 2010 - 21:27
minouke

Minouke

Afrikaans spreekwoord :

jullie Europeanen hebben de klok
wij Afrikanen hebben tijd



..... maar een klok die stil staat .... dat is toch beide hebben
maandag 14 juni 2010 - 22:15
moetje1951

Moetje1951

Origineel idee en nog decoratief ook!
Jammer genoeg zegt Mijnheer Pastoor mij altijd hoe laat het is als ik in de tuin aan het werken ben! (klok kerktoren, luidt om het half uur!)

Moetje
PS "Het is vijf voor twaalf" heeft bij ons een minder positieve betekenis!
dinsdag 15 juni 2010 - 20:29
Thuja49

Thuja49

Heel gezellig en mooi !!!

groetjes
thuja
woensdag 16 juni 2010 - 15:21
LauraK

LauraK

@ Moetje: hier betekent 'het is 5 voor 12' precies hetzelfde. Als je nog iets wil veranderen,
dan moet je dat nu wel doen, anders is het te laat. Ik vind die symboliek wel grappig,
en ben benieuwd of mensen die bij ons komen het ook zien, en hoe ze er dan op reageren...

Groeten van Laura.
donderdag 17 juni 2010 - 08:52
moetje1951

Moetje1951

Het is 5 voor twaalf betekent bij ons : het loopt op zijn einde (voor een persoon dan) niet voor een situatie. Nogal luguber.
Vind jullie interpretatie veel aangenamer natuurlijk.
Groetjes
Anne
Heel gezellig hoekje van je tuin overigens.
donderdag 17 juni 2010 - 10:30
LauraK

LauraK

@ Moetje: ai, nee, zo is het beslist niet grappig... Ik hoop niet dat iemand zich eraan
stoort, want zo was het natuurlijk helemaal niet bedoeld!

Groeten van Laura.
donderdag 17 juni 2010 - 14:16
Adrienne

Adrienne

Yep zo is het mooi gevonden een klok die stil staat
Jammer dat je in t' echt geen half uurtje kan pikken hi,hi
zondag 20 juni 2010 - 18:33
anouk

Anouk

Hoi Laura die klok staat daaar super,
wat een heerlijke tuin heb jij zo tochal die hoeken en zo
helaas is mijn tuintje rechthoekig en heb niks waar ik zoiets kan plaatsen.
groetjes an
zondag 1 augustus 2010 - 21:05
prinsesje

Prinsesje

Hahahaha wat een leuk idee !
Komt denk ik niet in alle tuinen tot zijn recht maar in deze tuin wel !

Leuk gevonden het zijn dit soort kleine details die een tuin maakt. Ik ben daar zelf ook wel van. Momenteel ben ik bezig met het zetten van Rosa Eden klimrozen tegen mijn houten schuur daar ga ik een hele grote vis op monteren en de rozen erom heen leiden zodat het lijkt alsof de gemonteerde vis in een rozenzee zwemt.

Helaas iets voor volgend jaar pas, maar ik kan het wel waarderen als mensen met kleine grappige details een tuin echt eigen weten te maken. Door die klok heeft het iets cottage achtig daar houd ik wel van !

Vele plezier met je leuke tuin + klok
maandag 2 augustus 2010 - 10:14
prinsesje

Prinsesje

ps: En die spiegel dat is een detail om te onthouden je kunt nooit een spiegel teveel hebben in huis. En ook als je in de tuin zit kun je dan effe checken of je make-up wel op de plek zit ook heel leuk !
maandag 2 augustus 2010 - 10:15
Pistachio

Pistachio

Leuk ideetje die klok ... ik weet ook liever niet hoe laat het al is als ik in mijn tuintje bezig ben ... Spiegels in de tuin vind ik ook altijd mooi omdat die de tuin vergroten maar ik durf er geen ophangen uit schrik dat er zich vogels tegen te pletter vliegen. Heeft iemand daar positieve/negatieve ervaringen mee?

maandag 2 augustus 2010 - 10:32
moetje1951

Moetje1951

Pistachio,

Ik heb regelmatig vogels die zich half te pletter vliegen tegen mijn grote ramen. Meestal liggen ze dan half bewusteloos in de tuin en na een tijdje zijn ze er weer door.
Ik weet niet welk effect een spiegel zou hebben, misschien schrikken ze dan van zichzelf en vliegen ze er juist niet tegen?
Als de spiegel niet te groot is kan het wel, denk ik.
Moetje
dinsdag 3 augustus 2010 - 08:33
Pistachio

Pistachio

Hey moetje,

Bedankt voor je reactie. Ik had een tijd geleden ook een aantal vogels die tegen mijn verrandaraam vlogen, maar dat was omdat er een grote plant in stond. Nu dus niet meer en sindsdien heb ik het gelukkig niet meer gehad. Misschien als ik een leuke spiegel vind, die niet te groot is, dat ik het toch probeer ... Nog iemand ervaring hiermee?

groetjes
dinsdag 3 augustus 2010 - 09:48
mjohanna

Mjohanna

ja ikke !
ik had ook ooit een mooie tuinvergrotende spiegel op gehangen
Maar toen daar de hele morgen een roodborstje in gevechtshouding als een toreador tegen zijn spiegelbeeld gevochten (lees tegen de spiegel aan geknald ! )had,
ben ik er een oude laken voor gaan hangen om te kijken of ie dan tot rust kwam. Maar zelfs door het ene gat in het laken zag hij een rivaal zitten en ging door het gat die brutale vogel eens flink de waarheid zeggen. Om uiteindelijk uitgeput te zitten puffen. Dus onmiddellijk weer weggehaald. Of het in een grotere tuin anders werkt weet ik natuurlijk niet. Maar dit roodborstje duldde onder geen enkele voorwaarde een rivaliserend mannetje in mijn klein tuintje. ook niet z'n eigen spiegelbeeld
dinsdag 3 augustus 2010 - 13:52
moetje1951

Moetje1951

oeps en ik dacht dat ze van zichzelf zouden schrikken, maar neen die gaan meteen in de aanval!
Toch grappig hé
dinsdag 3 augustus 2010 - 14:07
LauraK

LauraK

Bijna dezelfde ervaring heb ik met een andere spiegel die in de achtertuin hangt, aan
de zijmuur van de uitbouw van de buren. We hadden pimpelmeesjes in een nestkastje
daar vlakbij, en het mannetjes-pimpelmeesje viel ook elke keer zijn eigen spiegelbeeld aan.
Ik heb de spiegel toen maar omgedraaid om ze rust te geven. Toen alles uitgevlogen
was, kon ik de spiegel weer terugdraaien. Ik heb bij de spiegels nooit gemerkt dat
vogels er tegenaan vlogen, wat wel eens gebeurd is bij de schuifpui. Daar heb ik toen
meteen van die roofvogel-afbeeldingen op geplakt, en dat helpt.

Groeten van Laura.
dinsdag 3 augustus 2010 - 15:26
Pistachio

Pistachio

Gelukkig geen al te negatieve ervaringen met de spiegels, ik denk dat ik er het toch op waag ... heb mijn partner ervan kunnen overtuigen om nog eens een bezoekje te brengen aan het tuincentrum volgende zondag ... benieuwd waar ik allemaal niet zal aan kunnen weerstaan ... heb momenteel twee stenen mussen op mijn terraspad zitten, vindt hij nog net niet te "kitsch" ... aan de voordeur zit een stenen poes. Dit is blijkbaar een duidelijk teken voor de zwerfpoezen uit de buurt. Heb er zelf drie (waaronder één geadopteerd zwervertje) en geef eten aan nog twee thuisloze buurtpoezen. Mijn poezen blijven binnen en gaan enkel onder begeleiding de tuin in, dus de vogeltjes in de tuin zijn veilig ...
woensdag 4 augustus 2010 - 20:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon