menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chelone obliqua

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Lilian

De schildpadbloem is altijd mooi in een grote groep, ik snoei deze pas in het voorjaar.
De uitgebloeide bloemen zijn in de winter mooi met rijp of sneeuw erop.

groetjes lilian

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
donderdag 2 augustus 2007 - 20:45
Nigella

Nigella

heeft schitterende zaaddozen bruikbaar voor bloemschikken
donderdag 2 augustus 2007 - 20:56
minouke

Minouke

Ik heb die in de lente ook geplant maar beginnen nu pas open te gaan , en ik dacht mmmm nog 2 dagen en ik kan een fotootje op het forum zetten ge zijt mij voor

ik vind ze zelfs als plant mooi
donderdag 2 augustus 2007 - 21:59
Nigella

Nigella

alleen lukt het hier weer niet omwille van droge bodem
donderdag 2 augustus 2007 - 22:00
Lilian

Lilian

Ik heb die in de lente ook geplant maar beginnen nu pas open te gaan , en ik dacht mmmm nog 2 dagen en ik kan een fotootje op het forum zetten ge zijt mij voor

ik vind ze zelfs als plant mooi


Wellicht maakt jij een veeeeeel mooiere foto als mij dus zeker plaatsen
donderdag 2 augustus 2007 - 22:14
Jeannette1

Jeannette1

Ja Lilian, goed idee!!!

Niet om de foto's te oordelen, want dat kan nooit.

Maar wel om de groei van diverse planten te bekijken, wij kunnen daar alleen maar van leren!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 3 augustus 2007 - 07:50
minouke

Tekst aangepast

Minouke

hier is mijn Cheloneke dan ,

[afbeelding verwijderd niet-https]


samen met nepeta, persicaria amplexicaulis alba, acidanthera murielae, achter de persicaria agastache blue fortune en nog niet in bloei aster springlei monte carlo
vrijdag 3 augustus 2007 - 07:55
Jeannette1

Jeannette1

Deze is ook erg mooi Minouke, zie je wat ik bedoel met het verschil in planten en niet in foto's?

Jouw bloemen staan op veel hogere stelen dan die van Lilian, dat bedoel ik.

Zo kun je ook het verschil zien, in grondsoorten als je dat van elkaar zou weten.

Groetjes, Jeannette

p.s. Photofilter krijgt het nog druk zo!!!
vrijdag 3 augustus 2007 - 08:57
Nigella

Nigella


hier is mijn Cheloneke dan ,

[]


schitterend die kleurcombi
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:07
minouke

Tekst aangepast

Minouke

jeanette , die zijn waarschijnlijk niet hoger hoor, maar ik heb mij gebukt om op dezelfde hoogte te staan dan de bloem

Nigella, ik zal er de andere bij zetten , 't is waar dat combinatie doorgeven altijd ideetjes geeft
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:09
Lilian

Tekst aangepast

Lilian

mooi chantal, bij mij staan ze in een grote groep en moet die nodig eens opsplitsen!
Hier staan ze in zandgrond. Ik heb de foto van boven genomen ...

groetjes lilian
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:10
Jeannette1

Jeannette1

Moet je niet voor de gewoonte houden Minouke, zo maak je iemand in de war tot hij/zij in een dementiehuis komt!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:11
minouke

Minouke

mooi chantal, bij mij staan ze in een grote groep en moet die nodig eens opsplitsen!
Hier staan ze in zandgrond. Ik heb de foto van boven genomen ...

groetjes lilian



Ik heb die ook in een grote groep geplant, maar er zijn nogmaar 2 open, want ik heb er zo'n 10 planten gezet en zijn wel goed dik geworden.
Planten die lang bloeien neem ik altijd grotere groepen van dan planten met korte bloeitijd
hier is het leemgrond
ik vind het een mooie kleur want met roze ben ik soms wat bang als ik ze koop, ik hou niet van een bepaald roze kleur moeilijk te beschrijven ... barbieroze ?
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:22
Lilian

Lilian

Inderdaad in roze zitten nog heel wat kleurverschillen maar deze is wat getemperd in kleur niet zo schreeuwend. Het is trouwens een gemakkelijke plant hé.
Wij gaan een stuk tuin opnieuw aanleggen zodoende heb ik niet veel meer aan de planten gedaan, ik bedoel opsplitsen dat zal voor volgend seizoen zijn.
Zo ik ga naar buiten want het zonnetje schijnt

groetjes lilian
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:30
minouke

Minouke

ik zit ook in de tuin in een kartonnen doos met een laptop van verslaving gesproken

(doos om op het scherm te kunnen kijken anders teveel licht)
vrijdag 3 augustus 2007 - 11:55
Lilian

Lilian

Het is toch niet waar zeker
Daar had ik eens graag en foto van gezien
Tuinvrouw van deze tijd ..... heeft wel wat hé!

groetjes lilian
vrijdag 3 augustus 2007 - 13:18
Nigella

Nigella

ik zit ook in de tuin in een kartonnen doos met een laptop van verslaving gesproken

(doos om op het scherm te kunnen kijken anders teveel licht)


ik denk dat dat meeeer dan verslaving is

zie dat is nu iets waar mijn man blij voor is, dat de laptop (oude van in de tijd) niet meer zo schitterend is, anders zou ik overal in huis en tuin....... met dat ding bij mij lzitten. Dus kom ik maar af en toe eens in 't bureel piepen of er iets nieuws is
vrijdag 3 augustus 2007 - 13:30
minouke

Minouke

[afbeelding verwijderd niet-https]


vrijdag 3 augustus 2007 - 13:57
annd6

Annd6

Tuinadvies zit in de doos!

Groetjes
Ann
vrijdag 3 augustus 2007 - 15:23
Lilian

Lilian

Super

groetjes lilian
vrijdag 3 augustus 2007 - 18:00
annis

Annis

Nou Chantal dat is het makkelijke van een laptop kun je overal mee naar toe nemen. Mijn laptop houdt het niet zo lang uit op accu. Meestal gebruik ik mijne gewone computer.
De Chelone bij mij begint nu pas een randje kleur te bekennen dus ik moet toch nog wel iets langer wachten als jullie. Het fijne van deze plant is dat hij zo stevig op zijn stengels staat en ook iets later bloeit.

Annis
vrijdag 3 augustus 2007 - 20:21
Nigella

Nigella

Chantal

die foto had je echt als prijskampvraag kunnen houden............
en hoe zit het van al dat tikken, is je koffie nog nooit naar beneden gedonderd
in elk gaval zie je er stralend uit!!!!!!!!!! wat wil je : in zo'n mooie tuin (kan niet anders als we je foto's bekijken) en met je verbinding met tuinadvies
zaterdag 4 augustus 2007 - 09:25
minouke

Tekst aangepast

Minouke

bedankt hoor nigella, nu mijn koffie zet ik niet altijd op de doos , niet erg voorzichtig hé en achteraf gezien had ik het als prijskampvraag kunnen gebruiken.... spijtig , maar ergens , een tijdje geleden had Esem het er al over en dan dacht ik dat er al vele dat wisten

Ben vandaag naar de tuin van L dingemans willen gaan en niet gevonden, aan veel mensen gevraagd en niemand die het wist We kende de straatnaam maar waren het huisnr vergeten.


enfin, t' zal voor een andere keer zijn vanuit mijn doos
zaterdag 4 augustus 2007 - 18:22
Nigella

Nigella

bedankt hoor nigella, nu mijn koffie zet ik niet altijd op de doos , niet erg voorzichtig hé en achteraf gezien had ik het als prijskampvraag kunnen gebruiken.... spijtig , maar ergens , een tijdje geleden had Esem het er al over en dan dacht ik dat er al vele dat wisten

Ben vandaag naar de tuin van L dingemans willen gaan en niet gevonden, aan veel mensen gevraagd en niemand die het wist We kende de straatnaam maar waren het huisnr vergeten.


enfin, t' zal voor een andere keer zijn vanuit mijn doos


oei dan hebben jullie geen geluk gehad,bij ons deed de Gps een beetje raar, en ik heb het dan maar gevraagd aan een man op eenhoekhuis met een mooie voortuin, ik weet nu niet meer of we dan inderdaad dat huisnummer juist hadden, maar er liepen daar mensen rond en zo zagen wij het onmiddellijk waar het was.
Misschien moet je eens mailen, ze reageert snel
zaterdag 4 augustus 2007 - 21:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon