menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allium tuberosum

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

de laatstbloeiende alliumsoort is er , de Allium tuberosum
ik heb hem zowel in pot als in volle grond, de laatste zijn zaailingen van die in pot en toch zijn deze steeds eerst in bloei
In pot vind ik ze elk jaar mooi naast de lila Tulbaghia en de blauwe lage Agapanthussoorten
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 30 juli 2007 - 21:16
minouke

Minouke

mmmm, ook mooi
maandag 30 juli 2007 - 21:18
Adrienne

Adrienne

Ook weer knap, amaaai !!!
dinsdag 31 juli 2007 - 22:48
ines

Ines

Ja mooi, ik heb deze per ongeluk uitgetrokken vandaag de zaailingen stonden tussen de
Hydrangea's en ik was met mijn handen op zoek naar onkruid, toen ik alles bovenhaalde kwam de
geur me tegemoet, gelukkig staan er nog op een andere plaats. De knolletjes zijn blijven zitten dus
zullen ze wel terug komen denk ik.
dinsdag 31 juli 2007 - 23:31
Nigella

Nigella

Ja mooi, ik heb deze per ongeluk uitgetrokken vandaag de zaailingen stonden tussen de
Hydrangea's en ik was met mijn handen op zoek naar onkruid, toen ik alles bovenhaalde kwam de
geur me tegemoet, gelukkig staan er nog op een andere plaats. De knolletjes zijn blijven zitten dus
zullen ze wel terug komen denk ik.


komen zeker terug en.............wij hebben er hier ook verschillende staan, die uit zaad gekweekt zijn van deze
donderdag 2 augustus 2007 - 21:05
annis

Annis

Dit is een mooie Nigella en ook fijn dat deze iets later bloeit dan de overige alliums. Altijd mooi om ergens tussen te zetten.

Annis
vrijdag 3 augustus 2007 - 20:23
Fons

Fons

Nigella,is het normaal dat een tulbachia over een langere periode bloemknoppen vormt,de eerste bloemen zijn hier reeds een tijdje uitgebloeit en er worden nog steeds nieuwe bloemknoppen gevormt, met als gevolg een lange bloeitijd,zaad was van u afkomstig.
vrijdag 3 augustus 2007 - 22:10
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Nigella,is het normaal dat een tulbachia over een langere periode bloemknoppen vormt,de eerste bloemen zijn hier reeds een tijdje uitgebloeit en er worden nog steeds nieuwe bloemknoppen gevormt, met als gevolg een lange bloeitijd,zaad was van u afkomstig.

normaal staat die gans de zomer in bloei, niet alle pracht in eens zoals bij Agapanthus, maar regelmatig een aantal bloemen. van zodra zaaddoos droog is en wat open springt zijn ze klaar om te oogsten. Op die manier vanbloei, krijgt hier elka bezoeker over gans de zomer verspreid verse zaden mee

heb je veel bloei gehad het 1e jaar?

ze doen het hier nu al jaren in potten schitterend en die in volle grond ook
vrijdag 3 augustus 2007 - 23:46
Fons

Fons

hET EERSTE JAAR 4 BLOEMEN DIT IS HET TWEEDE JAAR MONENTEEL AL MEER DAN 10 BLOEMEN;
zaterdag 4 augustus 2007 - 00:36
Nigella

Nigella

hET EERSTE JAAR 4 BLOEMEN DIT IS HET TWEEDE JAAR MONENTEEL AL MEER DAN 10 BLOEMEN;

schitterend!!!! dat zal steeds maar zo verder gaan en...wel voldoende vocht nodig en op tijd de plant eens verpotten , want die heeft wortels a la Agapanthus
Deze in volle grond doen het echt ook goed

succes verder
zaterdag 4 augustus 2007 - 09:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon