menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buddleia

Ga naar meest recente reactie

Chico1

Chico1

Hallo

bestaan er kleine en goedgeurende buddleia's?

Ik ben op zoek naar een licht paarsblauwe (eventueel ook andere kleuren) zeer goed geurende, laagblijvende buddleia. (eventueel ook een iets hogere soort)

Ik woon in Limburg
dinsdag 24 juli 2007 - 09:25
Helianthus

Helianthus

Beste Chico,

Als je een lekker geurende Buddleja zoekt kan ik je de Buddleja davidii 'Black Night' aanraden.
Die heb ik zelf staan, is donker paars van kleur en ruikt (naar mijn mening) heerlijk.
Wat betreft het klein blijven; als je de grond waar die Buddleja staat niet te fel bemest, beter nog niét bemest dan zal die Buddleja niet te sterk groeien maar wél bloeien.
Het is namelijk zo dat een arme grond de reactie zal uitlokken van weinig groei maar veel bloei.
De plant "voelt" als het ware dat hij geen al te grote kans heeft om groot te worden (arme grond) en als reactie daarop gaat hij uitbundiger bloeien om op die manier zaad te vormen en z'n nageslacht te verzekeren.
Noem het maar het overlevingsinstinct van die plant.
Misschien eentje om te proberen dus...
Ik heb zelf niet meteen een foto bij de hand om hier bij te plaatsen maar typ "Buddleja davidii 'Black Night' " maar eens in onder Goggle Afbeeldingen en je zal zien welke kleur het is en of het is wat jij zoekt.

Succes en groetjes, Gert
dinsdag 24 juli 2007 - 11:17
minouke

Minouke

helo chicco,

er is wel een mini soort :NANHO BLUE en wordt 1m (paarsblauw)
dinsdag 24 juli 2007 - 13:14
annis

Tekst aangepast

Annis

Er is een nieuwe soort die ook niet groter wordt dan een meter PEACOCK is paars-rose van kleur en heeft goed gevulde bloemen. Ik heb deze bij het tuincentra gezien vorige week.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Woon je Nederlands-of-Belgisch Limburg


Annis
dinsdag 24 juli 2007 - 15:42
Chico1

Chico1

Ik woon in Ham (Belgisch Limburg)

dinsdag 24 juli 2007 - 18:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon