menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stachys monnieri hummelo en Stachys grandiflora Superba

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

De lila Stachys monnieri hummelo
het is een groenbladige in tegenstelling tot de meer gekende grijsbladige bladhoudende [afbeelding verwijderd niet-https]

De lila Stachys grandiflora 'Superba' van 70 cm, heeft een iets groter bloem
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 1 juli 2007 - 20:37
annis

Annis

Deze zijn heel mooi de meeste kennen vaak Stachys als een plant met viltig blad dat dacht ik ook maar heb last in een tijdschrift diverse soorten gezien.
Ik zelf heb de Stachys byzantina de bloemen hiervan zijn in feite maar klein.

Annis

maandag 2 juli 2007 - 03:15
christine2

Christine2

Ikben tijdje weg gebleven van het forum maar de familie is uitgebreid mijn dochter is bevallen van een meisje. En omdat wij zo een familie wieg hebben van 40jaar oud moest ik die in order zien te krijgen om te stofferen en nu alles klaar is. Kan ik eindelijk terug in mijn
tuintje bezig zijn. Verleden jaar heb ik een Stachys byzantina mee gebracht uit Engeland van uit
de
cotswolds deze is dit jaar prachtig gegroeid maar mijn vraag is hoe moet ik die snoeien. Met de zachte
blaadjes zou ik graag een styropor bol willen beplakken
Wanneer mag die gesnoeid worden ik ben maar een begineling
Heb nog veel vragen maar dat zal voor later zijn
Christine
vrijdag 17 augustus 2007 - 00:05
Tine

Tine

Christine, gefeliciteerd met je kleindochter. Leuk zo'n familiewieg.
Veel plezier met de kleine meid en hernieuwd plezier in de tuin.

Tine
vrijdag 17 augustus 2007 - 08:10
annis

Annis

Nog proficiat met de geboorte van je kleindochter.
Ze zeggen bij de Stachys byzantina dat het beste is dat je de bloemen eruit haalt om te voorkomen dat het blad lelijk wordt. Het blad is erg gevoelig bij regen en vorst periodes. Met snoeien bedoel je daar de bloemen mee of de plant in zijn algemeen. Als de plant te breed wordt kun je er altijd een stuk vanaf halen. Je kunt er goed een styroporbol mee bekleden je moet wel zorgen dat de bladeren droog zijn anders zijn ze erg kwestbaar. Dit blijft ook jaren lang goed en je hebt er lang plezier van.
vrijdag 17 augustus 2007 - 08:50
Nigella

Nigella

Christine
proficiat met je kleindochter

zie dat er reeds reactie op je vraag kwam

maar wil je in het vervolg zulke vragen bij de rubriek 'bloemen' plaatsen; die hoort eigenlijk daar thuis

thanks voor begrip
vrijdag 17 augustus 2007 - 08:54
christine2

Christine2

aan Tine, Annis en Nigella
dank voor jullie geluk wensen

nu ben ik toch al geholpen voor mijn plant
de volgende keer zal ik de goede rubriek nemen maar ik zag die mooie foto's
van die Stachies

met dank en groetjes
zaterdag 18 augustus 2007 - 01:03
minouke

Minouke

Ik dacht ook stachys grandiflora superba te planten maar nog een geluk dat Annis op het probleem wijst , dat het blad nl vlug lelijk word en gevoelig is voor vorst en regen .

zaterdag 18 augustus 2007 - 13:23
Nigella

Nigella

Ik dacht ook stachys grandiflora superba te planten maar nog een geluk dat Annis op het probleem wijst , dat het blad nl vlug lelijk word en gevoelig is voor vorst en regen .



Hey Minouke

dat is niet over de grandiflora hoor (dat groen blad vergaat gewoon zoals een andere vaste plant met groen blad

ik begreep dat het over de grijsbladigen gaat, die in de winter minder mooi blijven

of heb ik het toch mis?
zaterdag 18 augustus 2007 - 20:38
minouke

Minouke

oh nu zie ik het , Annis had het over de byzantina, ja dat weet ik dat die dikwijls lelijk word door het weer
zaterdag 18 augustus 2007 - 20:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon