menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Thalictrum elin

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 1969-12-31

thalictrum elin, zon maar niet te heet want de lila bolletjes drogen uit ipv open te gaan , er komen dan gele meeldraden uit. Volgend jaar ga ik hem verplaatsen om die reden en hem meer schaduw geven bloeit 7/8
en zou 3 m moeten worden maar hier hooguit 2m , kleur paarslila/geel

zondag 24 juni 2007 - 00:54
annis

Annis

Mooi die combinatie van rose met dat grijsgroene blad.

Annis
zondag 24 juni 2007 - 03:27
Nigella

Nigella

knap he grijs en roze, daarom vin dik ook de roze lavendel leuk
zondag 24 juni 2007 - 03:46
Adrienne

Adrienne

Amaai, da's echt knap !!!
zondag 24 juni 2007 - 04:04
Catgarden

Catgarden

Ik heb die dit weekend in een tuin gezien en meteen gevraagd welke Thalictrum het was want deze kende ik niet.
Hij staat alleszins op mijn verlanglijstje want is zo mooi in een border.
Ik vergat wel te vragen waar die tuinier hem gekocht had. Waar heb jij hem gekocht ?
maandag 25 juni 2007 - 20:56
Nigella

Nigella


Ik vergat wel te vragen waar die tuinier hem gekocht had. Waar heb jij hem gekocht ?


zouden ze die niet bij Epimedium of Greenhouse hebben in je regio
in Floralux nog niet gezien
maandag 25 juni 2007 - 21:22
minouke

Minouke

ik heb ze bij Spruyt gekocht in Buggenhout (hebben ook een site)
maandag 25 juni 2007 - 21:59
Nigella

Nigella

ik heb ze bij Spruyt gekocht in Buggenhout (hebben ook een site)

ja een zeer goede site, waar ik heel vaak naar refereer
maar ik deed het omdat ik de regio van Catgarden een beetje ken, en dus de kwekerijeen in de buurt
maar ik denk ook aan kwekerij Sollya, ook in die buurt en heeft net zoals de andere 2 vernoemde een site
dinsdag 26 juni 2007 - 02:17
varen

Varen

Imposante plant, maar toch, volgens mijn bescheiden mening, met enkele kleine kantjes.
Als je Elin in de schaduw plaatst, heeft deze de neiging scheef te groeien, naar het licht toe. Eigenlijk geen fraai zicht. En als je hem ergens plaatst, dan zou ik deze thalictrum als solitair planten want hier in onze tuin is deze niet echt vriendelijk voor de naaste buren, ik heb de indruk dat hij nogal een slokop is en flink wat water en meststoffen alleen voor zich wil hebben. Wat wil je, als je zo'n plantenlijf moet voeden. En, ook al heb ik eens iemand horen vertellen dat hij er zijn fiets tegenaan stalt, ondanks inderdaad die stevige stengels is opbinden noodzakelijk, anders gaat ie helemaal plat na een flinke plensbui. En die zijn er deze dagen in overvloed.



dinsdag 26 juni 2007 - 05:49
Esem

Esem

ninouke, hoe hoog staat bij jou de eli??
gr Esem
dinsdag 26 juni 2007 - 06:00
minouke

Tekst aangepast

Minouke

esem , bij mij 2m (ik heb hem al 4 jr). Hij zou 3m moeten worden, ik heb hem hier nog nooit zo hoog geweten . Maar hier springen die paarse bolletjes open en de gele meeldraadjes die het infeite mooi maken droger vlug uit, de plant, het blad dan , is erg mooi daar niet van maar ik ga hem eens verplanten in de 1/2 schaduw plek want die hete middagzon (als de zon ...) doet hem precies geen plezier.

Ik heb hem 2 weken geleden gezien in een tuin in Nl en die was bijna 3 m met mooie open bloempjes
maar onder een lichte boom dus lichte schaduw

En 't is juist hij doorstaat de stormen, hier heeft hij wel steun van de uitstekende takken van de rozelaar,
ik zou hem willen delen maar ben wat bang, heeft iemand het al gedaan met succes?

groetjes
dinsdag 26 juni 2007 - 14:30
Esem

Esem

Ja minouke ook hier staat hij nu ongeveer 2 m.hoog.
Twee jaar terug stond hij meer dan drie m.hoog ,en vele liepen de plant dan ook ongemerkt voorbij,omdat deze vooraan in de border staat.
Hier staat hij ook in half schaduw,en doet het voortreffelijk.
Gr Esem
dinsdag 26 juni 2007 - 18:13
Catgarden

Catgarden

In de 2 tuinen waar ik ze zag waren ze bij de 3 meter hoog en stonden ze ergens in het midden van de border. Voor zover ik kon zien waren ze niet gestut met iets om overeind te blijven.
dinsdag 26 juni 2007 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon