menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Campanula lactiflora prichard s variety

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

[afbeelding verwijderd niet-https]

campanula lactiflora prichard' variety, het blauwe zusje van loddon anna.

Ze is iets kleiner hier wordt ze 100 cm , amethistblauw (zo vermeld op haar kaartje) bloei 6/8 na bloei knippen voor tweede bloei , zon en half schaduw

past overal zowat bij door haar kleur, ik heb ze ergens gemengd met loddon anna (toevallig) en geeft een heel mooi effect die 2 tussen mekaar

groetjes , chantal
zondag 17 juni 2007 - 17:37
Nigella

Nigella

mooie he , hier zijn ze in aantocht, de loddon Anna's zijn hier altijd voor
zondag 17 juni 2007 - 20:25
minouke

Minouke

hei, mij bij is het andersom , gek hé
zondag 17 juni 2007 - 20:41
Nigella

Nigella

hei, mij bij is het andersom , gek hé


ga jij eens na hoeveel dagen verschil er tussen zijn

hier staan ze beiden op een afstand van max 1.5 m van elkaar en beiden in de vaste plantenweide dus in volle zon de ganse dag (tenminste als die schijnt)
heb jij zandgrond of klei of leem
zondag 17 juni 2007 - 20:46
minouke

Tekst aangepast

Minouke

zal het eens nagaan en weten te zeggen op dit topic. Hier staan ze zowat 4 m vaneen met volle zon op leemgrond , en een "toef" van de twee tesamen in de volle zon en in die toef alléén de blauwe in de bloei en de roze in knop ,zodra ..... laat ik het weten

RAPPER dan dat we dachten, ben juist gaan kijken en sinds deze morgen is er een knop opengegaan van loddon anna, dus 1 week later dan prichard. Maar ik heb ze wel gedeeltelijk gehalveerd in mei

zondag 17 juni 2007 - 21:50
Adrienne

Adrienne

Ja watte Minouke, ge hebt er ook veel mooie staan zeg !!
maandag 18 juni 2007 - 17:11
minouke

Minouke

't zijn gemakkelijke planten , ik heb ze in het wit , roze en de blauwe,gedeeltelijk afknippen in mei om langer bloei, nà de bloei nog eens voor de 2de bloei en gemakkelijk te vermenigvuldigen door deling

groetjes chantal
dinsdag 19 juni 2007 - 02:13
Nigella

Nigella

Bij ons staat nu al een 3-tal dagen de Campanula lactiflora Prichard’s Variety in bloei, dus merkelijk later dan bij Minouke
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 2 juli 2007 - 13:57
minouke

Minouke

raar hé, nu beginnen bij mij pas de Loddon anna echt te bloeien, maar ik heb ze wel gehalveerd in mei dat verlaat de bloei natuurlijk
maandag 2 juli 2007 - 16:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon