menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heuchera micrantha Palace Purple

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

Eentje van de aanleg van onze border in donkere tinten
Is nog maar in een begin stadia.
Gr Esem
Heuchera micrantha 'Palace Purple'

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 17 mei 2007 - 04:20
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

die vin dik ook zo schitterend en of leuk om opgerold met averechts deel zichtbaar in bloemschikken te gebruiken. Maar die is wel een beetje vatbaar voor bodeminsecten, reeds 2 x gehad dat die van de wortels eenheerlijk maal gemaakt hebben en ik met een verdorde plant overbleef.

PS Esem heb je dan ook Ophiopogon, dat zwart lis in die border??? Een heerlijk plantje, staat hier in de voortuin en in een potje
donderdag 17 mei 2007 - 05:14
ines

Ines

Die Ophiopogon planiscapus 'Niger' gedijt hier niet goed, misschien beter in pot?
Ik heb het plantje in het najaar gedeeld en er zit precies geen leven genoeg in...
donderdag 17 mei 2007 - 05:19
Esem

Esem

Nee Nigella staat er niet bij, wel een donkere maar ben even de naam kwijt.
Is al uitgebloeit.
Heb je er geen foto van Nigella?
Esem,
donderdag 17 mei 2007 - 06:40
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Die Ophiopogon planiscapus 'Niger' gedijt hier niet goed, misschien beter in pot?
Ik heb het plantje in het najaar gedeeld en er zit precies geen leven genoeg in...


kan niet zo goed tegen natte , denk ik, hier staat hij ferm op bijna stenen moet ik zeggen (droogste stuk grond van gans onze tuin)

ik maak eens een fotoke als hij bloeit, en dan een als hij zwarte bessen heeft
maar hier zie je hem reeds, heb hem van de site van Esveld gehaald, maar je ziet er geen bloem noch bes op en dat is er het leuke aan. Ik gebruik doordat ik er veel heb dat lis ook wel eens in eenbloemstuk http://www.esveld.nl/htmldia/o/oppnig.htm
donderdag 17 mei 2007 - 18:05
Esem

Esem

Nigella en lisa,

Ik heb hem wel in de voorstuin staan, in goed doorlatende humusrijke en vochtige grond, en daar vermeerderd deze zich met ondergrondse uitlopers.
Gr Esem,
donderdag 17 mei 2007 - 19:09
Nigella

Nigella

Nigella en lisa,

Ik heb hem wel in de voorstuin staan, in goed doorlatende humusrijke en vochtige grond, en daar vermeerderd deze zich met ondergrondse uitlopers.
Gr Esem,

dus zie je maar dat het echt verschillend kan zijn he.
Dathet bij ons het tegenovergestelde is waar hij staat en hij zich van een paar plantjes ooit in pot, in die harde droge grond waar hij staat ,vermeerderd heeft, dat we 2 vierkante buxusvakken daarmee gevuld hebben en we er nu al moeten verplanten die buiten de vakken zijn gaan voortkweken

Weet je dat dit plantje trouwens heel mooi is in winterbakken, echt mooi in terra cotta
donderdag 17 mei 2007 - 20:55
corrielat

Corrielat

Esem,

Ik heb een plantje wat volgens mij hetzelfde is, kun jij dit bevestigen? zo ja, komen er bloemen in, ik heb hem gekocht vanwege het blad, als er ook bloemen in komen is dat mooi mee genomen

[afbeelding verwijderd niet-https]

ik hou van deze kleur, hij staat mooi in mijn stiltetuintje
donderdag 17 mei 2007 - 23:05
Esem

Esem

corrielat dit is ook een Heuchera,maar een andere soort.
Welke??
kan ik niet direct zeggen,maar er komen wel fijne bloemetjes in ,creme kleurig.
Gr Esem,
vrijdag 18 mei 2007 - 02:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon