menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke klimplant is dit?

Ga naar meest recente reactie

KarinD

KarinD

Tegen de muur van mijn schuur hangt gaas dus ik was niet heel verbaasd dat het stronkje eronder ineens begint uit te lopen. Waar ik wel verbaasd over ben, is dat het wel 2 totaal verschillende planten lijken te zijn.
Is er iemand die weet welke plant(en) dit is/zijn? En grijpen ze zichzelf aan het gaas vast of moet ik ze daarbij helpen?

Struiken & Bomen

zaterdag 13 april 2019 - 14:54
KarinD

KarinD

Hier is een foto van de groene takken, die al eerder omhoog kwamen dan de ander

Struiken & Bomen

zaterdag 13 april 2019 - 14:55
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Doet me denken aan clematis. Dat groene blad.
zaterdag 13 april 2019 - 17:30
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij ook een Clematis. Die met dat rode blad kan van alles zijn. Het doet mij echter sterk denken aan een braam (hoeft het dus niet te zijn).

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 13 april 2019 - 17:46
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Een Clematis maar het donker blad lijkt me een Rodgersia te zijn.

https://www.tuinadvies.be/plantengids/960/rodgersia-aesculifolia
zondag 14 april 2019 - 09:50
xanderbere19

Xanderbere19

De klimplant is een Clematis, het rode handvormige blad is van zaailingen van esdoorn. Wel uittrekken, want die gaan de Clematis verdringen.
zondag 14 april 2019 - 12:59
KarinD

KarinD

De donkere blad komt uit een dikke stronk lijkt het wel. Ik zal morgen even kijken of ik een duidelijke foto daarvan kan maken. De clematis zijn losse takken die uit de grond komen.
zondag 14 april 2019 - 20:14
xanderbere19

Xanderbere19

Dan heeft er een al wat grotere zaailing van een esdoorn gestaan, die tot op de grond is teruggeknipt.
zondag 14 april 2019 - 21:35
danny2

Tekst aangepast

Danny2

Denk eerder dat dit een Rodgersia is, het rode blad.
maandag 15 april 2019 - 18:59
KarinD

KarinD

Ik heb al 3 verschillende mogelijkheden voorbij zien komen: braam (denk ik niet want ik zie geen dorens nog), rodgersia en esdoorn. Ben benieuwd welke het zal blijken te zijn.
Braam en rodgersia staat geen van beide de climatus in de weg? Of andersom? Zijn die beiden trouwens klimplanten?
dinsdag 16 april 2019 - 19:33
KarinD

KarinD

De plant met het rode blad is inderdaad een esdoorn. Ik heb zijn bladeren eraf geknipt en dat ga ik bijhouden. Het stronkje heb ik rondom om de bast een inkeping gegeven in de hoop dat ie dan doodgaat.
donderdag 2 mei 2019 - 09:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon