menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eupatorium maculatum atropurpureum

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

heb ik ook sinds verleden jaar geplant maar is ook veel lager gebleven dan de +2m

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 17 september 2010 - 18:02
lentemode

Lentemode

Jaaah, schitterend, dat leverkruid !
Hier wordt het heel hoog.
Vorige week zaten er veel mooie vlinders op !
Mooi voor in boeketten, hé !
We hebben dikwijls dezelfde 'goesting', vind ik, als je snapt wat ik bedoel ...

Fijn weekend !
vrijdag 17 september 2010 - 19:16
minouke

Minouke

mmmm! ook een romantische ziel dus

Ik hoop dat ze volgend jaar hoger zal worden, eerst dacht ik dat het een verkeerde soort was en kocht ze dan in een open tuin waar ze hoog was en noppes hier.

1tje is verleden jaar geplant en de andere dit jaar.

vrijdag 17 september 2010 - 19:33
Peppody

Peppody

geen nood, wordt ieder jaar hoger en breder. Hier staat het achter in het aangeplante stuk en het gaat nu (na 3 jaar) echt een enorme struik worden. Bij het oude huis waar ik 'm van gestekt heb staat hij ook nog en hier istie een 1,5 tot 2 meter hoog. Mooi zijn ze hé en er komen veel insecten op af. Is die van jou rozer? Heb je er verschillende kleuren in?

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 17 september 2010 - 21:45
minouke

Minouke

dus dat belooft

jawel, er bestaan verschillende soorten, ook lagere.
die van jou zijn lichter van kleur, de mijn zijn donkerder, kleur is te vergelijken met sedum herfstfreude (hemelsleutel)
Ik heb dan nog ééntje met donkerbruin blad en witte bloemen maar die bloeit veel later en heet Eupatorium rugosum Chocolate.

Zo een lichte zoals die van jou is ook wel mooi hé.
vrijdag 17 september 2010 - 22:10
Peppody

Peppody

Leuk, dan ga ik eens op zoek naar de andere kleuren. Sedum heb ik ook staan en die zijn inderdaad wat lichterroze van kleur. Ik vind ze wel mooi als blikvanger achter in de tuin. En ze trekken insecten en vlinders aan. Een witte zou ook wel mooi zijn zeker als die wat later bloeit want die van mij is nu nagenoeg uitgebloeid, dan volgen ze elkaar mooi op. Je brengt me weer op ideëen!

zaterdag 18 september 2010 - 16:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon