menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aster Marie Ballard

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

dit weekend gekocht om bij de Rudbeckia te zetten
hier op de foto staan ze nog in hun potjes en straks ga ik ze dan planten.

met hun fel paarsblauwe bloempjes worden ze 100cm hoog.


[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 13 september 2010 - 11:36
Pistachio

Pistachio

Goh, wat prachtig Minouke. Ik heb lichtpaarse en donkerpaarse astertjes staan die nu volop bloeien, die van jou zou ik ook wel willen! Succes ermee! Doe jij iets speciaals om je asters te verzorgen? Ik heb er vorig jaar kado gekregen van een collega, heb er niets speciaals mee gedaan en dit jaar staan ze er weer even mooi bij.
maandag 13 september 2010 - 15:35
minouke

Minouke

Pistachio, ik heb niet veel asters maar het enige wat ik doe dat is ze om de 3jaar delen/scheuren.
Verder niets...

Deze hier, Marie Ballard zou algemeen goed te krijgen zijn.
Het zou all een oud ras zijn.

maandag 13 september 2010 - 16:06
monique217

Monique217

ik had vorig jaar ook een prachtige aster gekocht, dezelfde kleur als jij. Deze zou ongeveer 50 cm hoog worden maar die is nu dus zeker een meter hoog. Daar had ik niet op gerekend. Hij hangt nu helemaal over. Jammer. Is dat niet te beinvloeden door hem volgend jaar te toppen bijv? Of krijg ik dan geen bloei?
maandag 13 september 2010 - 17:21
minouke

Minouke

zelf heb ik niet veel ervaring met asters, ik heb nog aster Monte Cassino (septemberkruid) dat ik niet zou willen missen, echt een aanrader moest je nog 1 zoeken.
Dan een roodpaarse onbekende en vroeger nog een ander laagblijvende waar ik nog altijd spijt heb dat ik die niet mee verhuisd heb

Maar voor juni zou je naar het schijnt kunnen snoeien om het uiteen vallen te vermijden.
Ook las ik ergens dat je ze niet op dezelfde plaats moogt planten waar al asters gestaan hebben.
Misschien niet met allemaal want Monte cassino is bij mij toch al verschillende keren gescheurt en terug geplant.
maandag 13 september 2010 - 17:49
monique217

Monique217

ik zal eens snuffelen op internet of ik hem laag kan houden op de een of andere manier
Die monte cassino is inderdaad ook erg mooi, maar ook vrij hoog toch?
Ik vind die laag blijvende mooi, die vallen niet zo uit elkaar
maandag 13 september 2010 - 18:43
berenice

Berenice

ja zoals Minouke zegt
mijn moeder ( 20 jaar overleden ) snoeide ze steeds
in juni flink terug , om de groei te remmen en toch mooie bloei te hebben
grts berenice
maandag 13 september 2010 - 18:57
monique217

Monique217

ja ernestine, dat is het leuke van dit forum (tevens het lastigste haha) dat je steeds van die leuke planten ziet die je nog niet kent of nog nooit gezien hebt.
woensdag 15 september 2010 - 19:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon