menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Azaleas rood

Ga naar meest recente reactie

jamssen

Jamssen

vorig jaar allemaal uit de tuin verwijderd ivm de taxuskever.(20 stuks)
Zonde he!
[afbeelding verwijderd niet-https]

mlouise
maandag 28 juni 2010 - 23:45
jamssen

Jamssen

Ja, inderdaad ik laat me letterlijk terroriseren door dat ongedierte, zometeen moet ik nog met de zaklamp mijn ronde gaan maken door de tuin.
En 2x per jaar zet ik aaltjes in voor dat vee, zodat ik geen larve krijg en alleen de kevers uit andermans tuinen.
Wat is Birlane en wat doet het en waar kan ik het krijgen?

groetjes mlouise
dinsdag 29 juni 2010 - 00:20
jamssen

Jamssen

Ik woon ook niet zo ver van de grens van Belgie, waar heb je het kunnen krijgen??
Heeellpp!!

groetjes mlouise
dinsdag 29 juni 2010 - 00:27
jamssen

Jamssen

Oke,
heeeel erg bedankt,
ga van de week gelijk naar Belgie en dat spul halen.
Dan kan ik mischien toch nog bepaalde planten laten staan, die mijn wederhelft al uit de tuin kijkt net als vorig jaar.
Mogen mijn astilbes toch nog blijven. hiep hoi.
En mijn laatste vlinderstruiken en mijn nieuwe bruidssluier en mijn kamperfoelie en mijn kiwi en de rest.(want daar eten ze van)
(hij haalt er alles uit waar maar larven in kunnen zitten)

groetjes mlouise
dinsdag 29 juni 2010 - 00:37
jamssen

Jamssen

Ik moet zeggen de hosta's laten ze nog bijna allemaal met rust (op een enkele na)
en kunstplanten nee toch.....ik moet er niet aan denken.
Ik loop nu al 2 jaar midden in de nacht mijn rondje en het is gelukkig (met aaltjes) nog steeds beheersbaar, de planten (op de azalea's na) die we verwijderd hebben of verplant hadden, hadden allemaal geen larven in de grond gelukkig.
Dus de kevers leggen hun eieren denk ik bij de buren of de aaltjes hebben toch iets geholpen, maar inderdaad het is een aanslag op je portomonee.

Bedankt voor de tip.

groetjes mlouise

ps mijn hosta's kan ik echt niet missen, ze zijn zo leuk.
dinsdag 29 juni 2010 - 00:48
jamssen

Jamssen

nee hoor, postitief denken, ze gaan naar de buren.hihi
Als er geen larven in de grond zitten gaan ze er niet aan.

groetjes mlouise

tja en anders toch maar kunstplanten.
dinsdag 29 juni 2010 - 01:16
jamssen

Jamssen

Hier waren het vorig jaar 30 of 40 kevers per nacht nu nog maar 1 tot 3 kevers per nacht, dus iets gaat er toch wel goed.
De waardplanten zijn bijna alle uit mijn tuin en deze staan wel verderop in de tuinen bij de buren, dus de kevers gaan daar hun eieren leggen en niet bij mijn planten.
Ik heb als het goed is alleen nog kevervraat en geen wortelvraat en dat is toch wel het belangrijkste dat kost je je planten.
De kevervraat is maar kleine zichtbare schade, maar de larven vreten je hele plantenwortel gestel naar de mallemoere en dan legt je plant het loodje.
Ik zie het dus positief in en ga er vanuit dat ik goed bezig ben.

groetjes mlouise
dinsdag 29 juni 2010 - 01:28
jamssen

Jamssen

Ik heb de kevers al een jaar of 4, dat ik weet wat het was wat aan mijn bladeren vrat weet ik nu 2 jaar.
Vanaf die tijd zet ik de aaltjes in en de enige wortelschade waren de azalea's, de meeste planten zijn uit de grond geweest om na te kijken en daar waren geen larven bij te bekennen.
Ik weet dus niet waar je je wijsheid vandaan haalt, maar de aaltjes werken hier dus wel.
Zeker als je je waardplanten laat verdwijnen, dan zoeken ze die wel in andere tuinen en laten ze jouw plantenwortels met rust en al helemaal als ze steeds aaltjes op hun larven krijgen.
Als je deze goed inzet heb je geen larven en alleen de kevers van de buren.
Nu heb ik hier echt wel genoeg van je kunt niet alles beter weten.
Je bent in veel erg negatief en niet alleen op deze topic.
bedankt

ik ga over op plastic (dat moet ik schijnbaar doen) dan hoef ik niet meer op het forum te komen.
sorry, maar ik ben behoorlijk pist off
dinsdag 29 juni 2010 - 02:14
jamssen

Jamssen

Ernestine,
deze side ken ik al en deze nematoden pas ik al toe vanaf vorig jaar en hierdoor heb ik het inderdaad onder controle.

Batdah
Heeft niks met realistisch te maken, maar met zwart kijken en afkraken.
Lees eerst alle berichten goed voor je comentaar geeft.

mlouise
dinsdag 29 juni 2010 - 11:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon