menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Helena Renaissance

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

nog ééntje en dan hou ik op .... tot de volgende in bloei zijn


een dikke roos met een roze blush in het midden

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 21 juni 2010 - 20:07
molleke32

Molleke32

Prachtig minouke!!
Heb jij toevallig de Amadeus of Dortmund? Dan kan ik daar ook is een fotoke van zien.
Groetjes Vicky
maandag 21 juni 2010 - 20:09
minouke

Minouke

neen, die heb ik niet
maandag 21 juni 2010 - 20:23
piet1

Piet1

Ophouden? Ok voor vandaag , maar laat morgen die nieuwe foto's maar komen. Ook dit is weer een aangename mooi roos.
groetjes
Piet
maandag 21 juni 2010 - 21:57
minouke

Minouke

Niet te kort snoeien maar op 3/4 en voor de winter een laagje verteerd paardenmest, idem in de lente.

sommige rozen verzwakken als je ze te kort snoeit en verteerd paardenmest maakt ze sterker, is goed te zien bij Engelse rozen bv
Neemt nu Heritage reageert daar het best op, al vanaf het 2de jaar te merken

Rozen die wat gevoelig zijn voor regen staan hier allemaal op het oosten, beschut van het westen = regen en veel wind
maandag 21 juni 2010 - 23:17
Adrienne

Adrienne

Ma ja zeg jammer dat je zo ver woont anders kwam ik ze halen en gaf ik ze hier nog een 2de kans.
Kan je iet eens proberen ze elders in de tuin te zetten ??
dinsdag 22 juni 2010 - 00:30
minouke

Minouke

moet toch iets schelen want ik vind dat je teveel problemen hebt met planten.

Deze hier houdt wel niet van koud kwakkelweer maar is verder geen probleem,en dat is bij veel rozen met een dikke komvormige bloem omdat het water erin blijft staan en de bloemblaadjes dun zijn.

Dus moet je die rozen niet in open veld planten maar tegen een kant in de tuin waar de regen niet rechtstreeks op neer valt, op het oosten kiezen.

Andere willen juist een warm plekje waar dan weer andere rozen 'verschroeien' enz
dinsdag 22 juni 2010 - 08:32
Adrienne

Adrienne

oooh tja toch jammer
dinsdag 22 juni 2010 - 20:33
jamssen

Jamssen

Tjee Minouke,

wat heb je toch prachtige rozen, heel lang geleden heb ik ook verschillende rozen gehad, maar ik deed toch echt iets verkeerd, het werd steeds maar niks.
Ik heb me er maar bij neergelegt dat het niet voor mij is weggelegt en hou me maar bij ander planten.

Prachtig gewoon hoe mooi jij ze hebt.

groetjes mlouise
dinsdag 22 juni 2010 - 23:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon