menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lonicera japonica

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze groenblijvendeJapanse Kamperfoelie bloeit nog steeds. De bloemen komen wit tevoorschijn en verbloeien dan naar geel. Hij geurt heerlijk. Staat hier in de halfschaduw en is een vlugge groeier.

groetjes @nnis
zaterdag 10 oktober 2009 - 09:08
Lysianthus

Lysianthus

PRACHTIG @NNIS, hoeveel maanden bloeit hij? ik zou me wel een exemplaar durven aanschaffen maar ik zou graag de beste variëteit kopen.
Is het 'Hall's Prolific'?
Fijn weekend
zaterdag 10 oktober 2009 - 09:32
annis

Annis

Monique ik heb deze voor de zomer terug gesnoeid want hij was erg groot en wild geworden. Is weer tamelijk snel gegroeit de bloei was in augustus gestart er zitten nu nog heel veel knoppen op. Of nu nog alles open gaat met dit weer ik hoop van wel.
De exacte naam heb ik nog niet achterhaalt zou ook de "Halliana"kunnen zijn.Deze plant heb ik als stekje van mijn buurman gekregen en hij weer van iemand anders.
Ik heb dit voorjaar nog een groenblijvende aangeschaft en dat is de L. henryi met rode bloemen maar hij heeft nog niet gebloeit.Daar kan ik nog niet zoveel over vertellen.

Jij ook een fijn weekend Monique

@nnis
zaterdag 10 oktober 2009 - 09:39
hanninkj

Hanninkj

Mooie foto.
zaterdag 10 oktober 2009 - 17:56
matteke

Matteke

Lonicera henryi is de beste groenblijvende en snel bloeiende soort volgens mij.
Of weet iemand nog andere Lonicera soorten die groen blijven en niet Lonicera nitida of Lonicera henryi heten?
zondag 11 oktober 2009 - 01:06
Lysianthus

Lysianthus

Dank je wel Matteke
mvg
Lysianthus
zondag 11 oktober 2009 - 08:58
annis

Annis

De Lonicera nitida is een groenblijvende kamperfoelie die ook vaker als heg of voor vakvulling gebruikt wordt. Wat de bloei betreft is niet zo opvallend maar daar wordt hij meestal niet voor aangekocht.

groetjes @nnis
zondag 11 oktober 2009 - 11:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon