menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Penstemon Huskers Red

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

Penstemon met mooi rood blad en bleekroze tot witte bloemen. Een soort die makkelijk te zaaien en ook goed wintervast is.

[afbeelding verwijderd niet-https]

@nnis
zondag 14 juni 2009 - 20:24
minouke

Minouke

Echt een Waauw van een foto.
Ook mooie plant, ik heb nog deze week Penstemon willen kopen maar dan toch niet omdat ik dacht dat ze moeilijk de winter door komen.
Maar deze dan toch ?
zondag 14 juni 2009 - 20:52
Ed50

Ed50

Ik denk dat dit inderdaad een van de meest betrouwbare soorten is. En met het contrast van de donkere bladeren en de witte bloemen is hij ook heel opvallend, al zijn de bloemen vrij klein. Er worden heel wat Penstemons aangeboden, dat heb ik gisteren nog gemerkt in Heks, maar ze zijn inderdaad toch maar matig winterhard meestal.

Groetjes,
Eddy
zondag 14 juni 2009 - 20:56
minouke

Minouke

hé Eddy, ik ben vrijdag naar Hex geweest en ook dikwijls bij de Penstemon blijven staan.
Wel mooie planten.
zondag 14 juni 2009 - 21:01
Ed50

Ed50

jou kennende toch zeker niet alleen bij de Penstemons hé. Ik denk dat jij daar ook wel uren hebt rondgeslenterd en je serieus hebt moeten inhouden om niet te veel te kopen hé. Maar je hebt wel een paar van je rozen die je al een tijdje zocht gevonden heb ik al gelezen.

Groetjes,
Eddy
zondag 14 juni 2009 - 21:04
annis

Annis

Inderdaad komen niet alle Penstemons goed de winter door maar de Husker's Red is wel een betrouwbare.Ik heb hem in 2005 gezaaid en laat zijn bloemen nu het vierdejaar zien. Op dit moment heb ik nog een drietal blauwe gezaaid die goed zijn opgekomen maar daar verwacht ik dit jaar nog geen bloei van.
Hoewel de bloemen inderdaad erg klein zijn vond ik de combinatie met het donkerrode blad en de bleekroze-witte bloemtjes erg mooi.

@nnis
maandag 15 juni 2009 - 08:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon