menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Campanula Purple Sensation.

Ga naar meest recente reactie

chatoela

Chatoela

Is volgens de kweker de campanula met de grootste bloem....oordeel zelf maar...

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 08:52
minouke

Minouke

Erg mooi met die donkere stengels, lijkt erg op Campanula punctata Sarastro die ik verleden maand geplant heb.
dinsdag 26 mei 2009 - 09:33
Ed50

Ed50

is inderdaad erg mooi. Ik ga de naam ook noteren want ik heb hem nog nooit gezien. Ziet er op het eerste zicht ook erg stevig uit ondanks de grote bloemen.
dinsdag 26 mei 2009 - 09:37
chatoela

Chatoela

@minouke, lijkt inderdaad veel op de Campanula punctata Sarastro, zou het om dezelfde plant gaan?Kan je geen foto van je plant plaatsen?

@eddy, is echt wel stevig en heeft, voorlopig, geen ondersteuning nodig.

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 10:06
minouke

Minouke

Campanula punctata Sarastro, ze moeten nog open gaan
Deze lijken wel veel donkerder van kleur (=Sarastro)

[afbeelding verwijderd niet-https]

misschien is die van u ook een punctatasoort, staat dat niet op het plantetiketje of zo.
Vind dat ook altijd plezanter om dit allemaal te weten als ik iets in de tuin plant.
Dat wringt altijd bij mij als ik bv plantjes krijg en de exacte naam niet heb
dinsdag 26 mei 2009 - 10:39
chatoela

Chatoela

ziet er echt wel dezelfde plant uit.....de kleur van de nog gesloten bloemen llijkt dezelfde, ben benieuwd naar de kleur van een geopende bloem bij je.

op het plantetiketje staat enkel Campanula 'Purple Sensation' geen verdere beschrijving van de plant.

heb vorig jaar een aantal planten geplant, dacht dat ik de naam wel zou onthouden, niet dus , gelukkig kan ik altijd rekenen op jullie om me te helpen bij de identificatie.

nu dus mijn lesje geleerd, neem direct een foto van de plant + naamkaartje, zo kan ik het niet vergeten...tenzij mijn pc crasht , doet me eraan denken dat ik dringend eens een back-up moet nemen.

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 10:52
minouke

Minouke

Ik ben eens op onderzoek geweest en overal staat er dus alleen Campanula 'Purple sensation'
dinsdag 26 mei 2009 - 11:40
chatoela

Chatoela

Ben net gaan kijken op de website van de kweker, daar kan ik geen Campanula 'Purple Sensation' terugvinden, de Campanula punctata Sarastro hebben ze wel in voorraad....

Mysterie nog niet opgelost.....binnenkort daguitstap naar de tuinen van Appeltern + een bezoek aan de kwekerij Wim Timmermans, de kweker waar ik dit plantje van gekocht heb. Indien ik zou meegaan kan ik het hem mischien persoonlijk vragen

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 11:56
minouke

Minouke

kunt ge niet mailen naar die kweker want soms zijn hun sites niet altijd aangepast
dinsdag 26 mei 2009 - 12:12
chatoela

Chatoela

heb net een mailtje naar de kweker gestuurd....hem ook even verteld dat er reclame voor zijn kwekerij wordt gemaakt op een Belgisch tuinforum.
Heb veel zin om zijn kwekerij eens te gaan bezoeken, heb net zijn hele assortiment bekeken, mijn "verlanglijstje" is opeens veel langer geworden

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 12:49
annis

Annis

De Campanula "Purple Sensation"heeft diverse benamingen. Bij de een is het C. x "Purple Sensation"een hybride soort en bij de ander wordt hij onderverdeeld bij de C. punctata soort. Maar waar hij ook precies bij hoort het is een mooie Campanula.
Ja, Chatoela mijn verlanglijst is ook erg lang maar mijn tuin kan dit allemaal niet aan dan zou hij 5x zo groot moeten zijn. Nu heb ik 230 vierkantemeter.
Er moeten dus keuze's gemaakt worden en dat is niet altijd makkelijk. De hele grote struiken krijgen hier dus geen plaatsje.

@nnis
woensdag 27 mei 2009 - 08:51
chatoela

Chatoela

Hallo Annis,

Je hebt volkomen gelijk, het is en blijft een mooie Campanula hoe hij ook noemt!

230m² dat is meer dan dubbel zo groot als mijn tuintje......

groeten,
karin
woensdag 27 mei 2009 - 08:54
chatoela

Chatoela

heb het volgende antwoord van de kweker gekregen :

"Hoi Karin.

De Campanula 'Purple Sensation' wordt wat langer, de bloemen zijn iets
groter en hij bloeit langer door.
Men is continu bezig om nieuwe, betere soorten te ontdekken/kruisen.
De verschillen zijn soms wel erg klein.
Hopelijk tot in juli.

Wilma."

Het plantje dat ik heb is dus wel degelijk de Campanula 'Purple Sensation'


groeten,
karin
woensdag 27 mei 2009 - 09:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon