menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Viooltjes

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

Ik heb de bloembakken gevuld met viooltjes voor de winter, grote blauwe en kleine lichtgele (creme) en aan de zijkanten een klimop.
De grote viooltjes bloeien minder talrijk dan de kleintjes.



[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 25 oktober 2008 - 12:51
annis

Annis

Ziet er goed uit Chantal. Zo hou je nog wat kleur in de tuin ben niet zo'n fan van viooltjes maar ze fleuren wel het geheel op.
zaterdag 25 oktober 2008 - 19:34
minouke

Minouke

Vroeger ook niet en de laatste jaren ben ik ze toch graag gaan zien, idem met Monarda en Phlox en nu ben ik dol op die bloemen, nu nog de dahlia's de bloem al wel maar de gehele struik... en stinkertjes daar zwijg ik nog liever over ja misschien ooit
zaterdag 25 oktober 2008 - 19:42
annis

Annis

Voor stinkertjes gaat mijn hartje ook nog niet sneller kloppen. Maar het klopt dat je soms bloemen met andere ogen gaat bekijken je ineens een zwak voor ze krijgt. Cosmos is dit jaar ook pas bij mij in de tuin gekomen en ik vindt ze prachtig. Normaal ging ik altijd voor de dubbele bloem exemplare maar de enkele bloemen zijn soms veel mooier.
zaterdag 25 oktober 2008 - 19:53
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Hoi Chantal en Annis,

Ik ben allang gevallen voor de "stinkertjes", dahlia's en viooltjes. Zulke dankbare planten zijn het bij een beetje goede verzorging. En ze bloeien ook nog eens erruuuug lang.
De cosmos heb ik niet maar wie weet.... ooit.
Phloxen zijn ook hele mooie planten en sterk... (ook op deze zandgrond)

Hoe denken jullie trouwens over de judaspenning en de theunisbloem??

groetjes,

Rita
zaterdag 25 oktober 2008 - 20:10
minouke

Minouke

judaspenning zie ik wel graag maar alleen de bloem niet die zaaddozen waar dan anderen wel voor vallen maar de theunis wel.
Er bestaan cremekleurige stinkertjes, die vind ik dan wel mooi, de bloem is ook kleiner maar ik ben ze nog niet tegengekomen in de tuincentra.
De kleur heet vanilla geloof ik.
zaterdag 25 oktober 2008 - 20:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon