menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cobaea scandens bloeit nu pas

Ga naar meest recente reactie

LauraK

LauraK

Nu pas, eind oktober, heb ik ein-de-lijk een paar bloemen aan mijn Cobaea scandens (klokwinde).
Prachtige bloemen, dus het wachten wel meer dan waard!
[afbeelding verwijderd niet-https]

De plant is helaas door de passiflora heengegroeid, dus vandaar geen totaalbeeld van deze klimmer.

Omdat het kiemen zo lang duurde, de slakken de planten klein hielden en bloei zo lang uitbleef, heb
ik als experiment een aantal stekken genomen voor komend jaar. Een paar laat ik binnen overwinteren,
een paar gaan er in de schuur, bij de oleanders en brugmansia's. Ik ben benieuwd welke aanpak werkt,
en of ik komend voorjaar dus een voorsprong heb t.o.v. dit jaar. Hier twee stekken in een potje:
[afbeelding verwijderd niet-https]
De stekken staan al ruim een maand in de (stek)grond, en blijven er goed uitzien.

Groeten van Laura.
dinsdag 21 oktober 2008 - 21:21
annis

Tekst aangepast

Annis

Dat ziet er goed uit Laura. Ja, de bloemen zijn echt mooi van de Cobaea.Op dit moment zitten hier ook nog veel knoppen en de bloei is meer dan in de zomer normaal ging er maar een bloem per keer open en nu bloeien er meerdere gelijk. De stekken staan hier ook nog in de pot maar ik weet niet of er al worteltjes aan zitten.
dinsdag 21 oktober 2008 - 21:30
Lysianthus

Lysianthus

Wauw Laura, wat mooi, proficiat , dat heb je heel goed gedaan hoor.
Zoiets moois, dat jezelf hebt opgekweekt, geeft toch veel voldoening hé.
Ik weet wel zeker dat je al voorsprong hebt voor volgend jaar, nuheb je al stek en verleden jaar had je nog maar gezaaid..................van zodra het zonnetje komt piepen kan je ze al verluchten buiten en ze laten genieten van de warme zonnestralen maar voor 15 mei, zou ik ze niet definitief buiten zetten.
We hebben niet veel zomer gehad hé, wel een mooi najaar, daarom staan ze nu nog zo mooi.
Mooie fotografie van prachtige bloemen
Veel liefs

dinsdag 21 oktober 2008 - 22:30
minouke

Minouke

ook mooi van kleur
woensdag 22 oktober 2008 - 07:19
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ja ik ga mee met boverstaande reactie's
Echte blikvangers en ook nog eens mooie foto's.


DE HOOTE WIJSHEID,IS VRIENDELIJKHEID

donderdag 23 oktober 2008 - 10:30
LauraK

LauraK

Dank voor alle leuke reacties! Inderdaad is de gevoelsmatige 'binding' met zelfopgekweekte planten
het grootst, zeker als het lijkt alsof het niets wordt, en dan uiteindelijk tóch nog lukt.

Jammer genoeg beschik ik nog steeds niet over een macrolens, maar los dat probleempje op door van
een flinke afstand in te zoomen, waardoor de achtergrond mooi wazig wordt. Helaas waaide het heel
erg toen ik de laatste foto uit de collage wilde nemen, vandaar de onscherpte. Maar de boodschap is
toch wel overgekomen, blijkens de reacties!

Groeten van Laura.
donderdag 23 oktober 2008 - 10:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon