menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nigella

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

[afbeelding verwijderd niet-https]

Bij mij zelf nog niet in bloei dus maar een foto in Engeland gemaakt.
vrijdag 13 juni 2008 - 21:27
LauraK

LauraK

Schitterende foto van een schitterende bloem! De details zijn hier heel goed te zien, klasse!
Ik vind deze bloem altijd iets hebben van een frêle danseresje, en de kleur draagt daar ook nog
eens toe bij. Genieten van zo'n foto!

Groeten van Laura.
vrijdag 13 juni 2008 - 21:31
annis

Annis

Ja,Laura de bloem heeft iets waar ik altijd door wordt aangetrokken. Ik vindt het echt altijd een kunstwerkje. Nu hopen dat ze bij mij net zo mooi worden.
vrijdag 13 juni 2008 - 21:38
Rita1960

Rita1960

Hoi Annis,

Heb ze eerder ook gehad de "Juffertjes in 't groen" en dit jaar heeft mijn man een zakje zaad van deze planten voor mij gekocht Ze bloeien nog wel niet, maar daar moet ik dan nog maar even op wachten

groetjes,

Rita
vrijdag 13 juni 2008 - 21:49
summerspookje

Summerspookje

hoe komen jullie er in godsnaam op ,waar leren jullie die bloemen kennen,hoe ontdekken jullie die ?en overwinteren ze,dat zijn klasse bloemen
liggen jullie met een encyclopedie naast jullie van planten , of kennen jullie die namen zo uit jullie hoofd?geef daar eens antwoord op sé, ik vraag me dat steeds af, ook bij die kwis van kurt , met jullie hoge scores ,zit ik daar vanonder aan het lijstje te verpieteren,vroeger kocht ik planten die ik mooi vond, sinds ik op het forum zit, wil ik de namen ook al weten ,alhoewel ik ze dikwijls niet kan uitspreken , dan maar de vlaamse naam he,ik neem nu overal de kaartjes mee, met foto en naam erop ,van leren gsproken , hier moet je zijn ,

HOERA

summer
vrijdag 13 juni 2008 - 23:45
Lysianthus

Lysianthus

@ Annis,

Ik had er blauwe en witte gezaaid maar helaas zijn mijn zaailingen een nacht in de plensende regen , buiten blijven staan.
Nu heb ik ze in volle grond gezaaid en ben benieuwd of er wat van komt, maar volgend jaar , probeer ik het zeker opnieuw want ik vind het ook een prachtig bloemeke.
Mooie foto en zo gedetailleerd.



;@ Summerspookje,

Wij leren die mooie bloemekes en namen kennen op het tuinadviesforum Nigella of juffertje in 't groen is éénjarign dwz dat je het moet zaaien, zoals ik je mooie tuin op je collage heb gezien , heb je genoeg plaats.
Googel alvast eens op tweejarige zaaien want dat kan nu gebeuren in juli en augustus daar kan je veel info vinden en zaadjes kan je kopen in elk tuincentrum.
Je hebt een hele mooie score gehaald op de kwis hé, je mag absoluut niet klagen hoor, er zitten er hier bij met jaren ervaring, daar kunnen wij niet tegen opboksen , moet ook niet, is veel leuker het allemaal te leren.
Heb een beetje geduld, je bent hier nog maar een paar maanden en je bent al goed op weg om een goede leerling te worden hahhaahahah
Slaap lekker en een heel leuk weekend gewenst.
zaterdag 14 juni 2008 - 00:37
minouke

Tekst aangepast

Minouke

hééé die van mij bloeien al een hele tijd, ze staan wel beschut en op het westen.
Maar vind ze ook zo mooi, soort blauw waar weinig bloemen van zijn
De witte lijken moeilijker terug te komen, die verdwijnen vlugger of is dat een gedacht?
In het roze heb ik ze ook al gezien.


Prachtige foto Annis!
zaterdag 14 juni 2008 - 07:24
sloeberkes

Sloeberkes

die van ons bloeien ook al

als je ze in volle grond zaait en de zaaddoosjes gewoon laat openspringen hoef je ze niet elk jaar te zaaien . Wij hebben ze 8 jaar geleden gezaaid en hebben elk jaar een pracht van een perkje met deze bloemen

groetjes Elsje

ps spijtig dat het zo hard regent of ik ging een foto maken
zaterdag 14 juni 2008 - 08:26
Lilian

Lilian

Annis wat maak jij toch prachtige foto's het zijn echte kunstwerkjes!
Het zijn zulke frêle bloemen op zichzelf, werkelijk mooi.

Ik heb ooit de bloemen laten drogen en nadien op een strokrans gelijmd (volledig vol met bloemknoppen) dat is ook mooi, het geeft een volle krans met schakering van verschillende tinten.

grtjs lilian
zaterdag 14 juni 2008 - 08:36
annis

Annis

Ja, Lilian ze laten zich ook makelijk drogen de zaaddozen. Als je de Nigellazaden gewoon laat uitzaaien na de bloei zouden ze terugkomen en dan bloeien ze meestal eerder dan voorgezaaide exemplaren. Ik weet nog niet welke kleur ik zelf heb het zou Nigella damescena "Love in a mist "zijn dus maar even afwachten de knopjes zitten er al in.
zaterdag 14 juni 2008 - 08:56
sloeberkes

Sloeberkes

oeps ze zijn bijna uitgebloemd of plat geregend.

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes Elsje
zaterdag 14 juni 2008 - 10:28
summerspookje

Summerspookje

lydianthus

ge hebt weer eens gelijk,maar ik kan daar toch niet aan doen hoor, pas op, ik wil zeker niet opboksen tegen die krakken , ik vind dat gewoon fantastisch wat zij kunnen , en kennen, en ik wil dat dan met spoed ook kennen , en kunnen , MAAR DAT !s juist niet mogelijk , omdat ervaring teld , en een groot plus punt is(en geduld is een schone deugd , en ik heb ze dikwijls NIET)

gr?summer
zaterdag 14 juni 2008 - 10:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon