menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Symphoricarpos albus

Ga naar meest recente reactie

minouke

Tekst aangepast

Minouke

Symphoricarpos albus (voor de vrienden: zeg maar sneeuwbes) een moeilijke naam maar een gemakkelijke in de tuin.
Hij staat in mijn nieuwe tuin en ben blij dat ik hem daar staan heb, bloeit van juni tot september met roze bloempjes om daarna witte dikke bessen te krijgen die tot in december aan de struik blijven.
Droog of nat, zon of schaduw, zelfs onder andere struiken groeit hij nog.
Ik vind hem erg mooi bij Viburnum tinus op de achtergrond.


[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 19 december 2007 - 10:40
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke, dit is inderdaad een hele mooie plant/struik.

Zijn dit nu die witte bolletjes, die de jongelui gebruiken om met een knalletje kapot te trappen?

Groetjes, Jeannette
woensdag 19 december 2007 - 11:12
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Minouke,

Blij van jou nog eens iets te horen, je zal het natuurlijk druk hebben.
Lijkt me een ideale plant, bloemen in de zomer , bessen in de herfst, die wil ik ook zoveel mogelijk in mijn klein tuintje..................planten die zolang mogelijk staan te pronken.
PS: Als je hulp kan gebruiken, wil ik je graag komen helpen hoor , laat maar iets weten...............ik ben zeker dat er nog wel op het forum zijn ........we bundelen onze krachten ......
woensdag 19 december 2007 - 13:15
minouke

Minouke

Jeanette, ik denk wel dat het die is want ze wordt soms knalbes genoemd (op google hé )

Lysianthus, het zou wel een gezellige boel worden hé, ze zullen het geweten hebben in Rummen maar het is nog niet zover hoor, ik zit nog in humbeek en een paar keer per week gaan we naar ginder om al eens iets te brengen, planten hebben we gedaan tot in november ,maar nog niet op de juiste plaats;
maar eerst moet het huis in orde komen en dat is andere koek maar ik zie het helemaal zitten en tussenin als mijn ventje me niet nodig heeft ga ik in de tuin werken.
Dit jaar(zomer) ga ik de planten naargelang ze bloeien naamkaartjes aanbinden om ze dan het daarop volgend jaar op de juiste plaats te zetten.
Ik dacht het allemaal te kunnen onthouden maar ik zie dat er al een paar zijn die ik niet meer weet


woensdag 19 december 2007 - 14:05
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke, ik wil jullie in ieder geval erg veel sterkte, moed en kracht wensen in deze moeilijke drukke tijd!!!

Hopelijk kunnen jullie samen toch met de Kerstdagen en het oudjaars/nieuwjaarsfeest tot rust komen.

Om dan in het voor jullie hopelijk GELUKKIG en GEZOND 2008 aan jullie nieuwe toekomst te kunnen beginnen!!!

Lieve groetjes, Jeannette
woensdag 19 december 2007 - 15:49
Lilian

Lilian

Minouke ik wist niet dat het de sneeuwbes was.
Toen ik de zomerbakken had leeggemaakt heb ik wat plantjes gehaald en de bakken aan het schuurtje gevuld voor de winter.
Die plantjes lijken er wel veel op het zijn witte en roze, dus ik kan ze naderhand in de tuin zetten als ze niet bevroren zijn in deze bakken natuurlijk ....
Ik zal een foto plaatsen dan kan je zien welke in bedoel!

groetjes lilian
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
vrijdag 21 december 2007 - 10:40
Jeannette1

Jeannette1

Hai Lilian, heel mooi die bakjes!!! Compliment.

Maar... die roze had ik nog nooit gezien, is weer eens iets anders, de combinaties van beide bakjes vind ik erg mooi!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 21 december 2007 - 12:21
minouke

Minouke

Ik dacht ook dat ze alleen in het wit waren, ook mooi in het roze hoor
zondag 23 december 2007 - 08:19
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Lilian ik denk dat jouw struikjes Gaultheria heten.
zondag 23 december 2007 - 12:21
annis

Tekst aangepast

Annis

Dat is Gaultheria's mucronata werden ook wel met syn. naam Pernettya genoemd oftewel Parelbes.Lilian dat zijn mooi gevulde bakjes.
donderdag 27 december 2007 - 11:16
Lilian

Lilian

Dat zou best wel eens Gaultheria kunnen zijn, ik heb helaas de kaartjes niet bewaard.

Ik vul meestal de bakjes (als de eenjarigen eruit zijn)in de herfst weer opnieuw, zo heb je in de winter ook nog iets leuks op de vensterbankjes staan. Verleden jaar had ik er met de kerst nog wat rode cornustakken in verwerkt.

groetjes lilian
donderdag 27 december 2007 - 19:43
minouke

Minouke

ik heb iets gevonden in een tuinboek, er bestaan soorten met roze bessen :

Symphoricarpos chenaultii met purperroze bessen, 130cm
-chenaultii 'Hancock' bodembedekker, weinig bessen
-doorenbosii 'Magic Berry' lilarode bessen, 60/80cm
-door.'Mother of Pearl' wit met roze wang, 100cm

donderdag 3 januari 2008 - 17:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon