menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendron ponticum

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Ik wou dat ik ze gelijk kon geven

[afbeelding verwijderd niet-https]

Half september .....Rhododendron .... een beetje verlegen maar toch in bloei
woensdag 19 september 2007 - 14:51
littlejackie

Littlejackie

Hallo Minouke

Ik wilde iets vragen zijn deze zelf gekweekt of zo gekocht ,ja heb er niet veel verstand van ik begin net met een tuintje dus moet nog veel leren maar ik zag deze vond hem erg mooi van kleur en blad soort

Groetjes

Little Jackie
woensdag 19 september 2007 - 17:53
Esem

Esem

Ja minouke,de wereld en ook de natuur staat op zijn kop.
Zomer in April en lente in de herfst of toch bijna.
Gr Eddy,
woensdag 19 september 2007 - 19:49
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Halo Jackie,

Die moet al 20 jaar oud zijn , maar niet zelf gekweekt, en is zo'n 250cm hoog
Normaal bloeit die met dikke ronde bloemtuilen hoor, maar nu laat ie een klein bloempje tonen
Als je google met Rhododendron Ponticum dan ziet ge hem zoals hij moet zijn
woensdag 19 september 2007 - 20:20
ines

Ines

Deze heeft ook veel kenmerken van de Rhododendron Fastuanum flora plenum... , ze zijn mooi!
woensdag 19 september 2007 - 20:34
Lilian

Lilian

Halo Jackie,

Die moet al 20 jaar oud zijn , maar niet zelf gekweekt, en is zo'n 250cm hoog
Normaal bloeit die met dikke ronde bloemtuilen hoor, maar nu laat ie een klein bloempje tonen
Als je google met Rhododendron Ponticum dan ziet ge hem zoals hij moet zijn


Chantal, waar ik laatst dat blad van heb laten zien dat half bruin was is ook een ponticum.
Ik ben vandaag bij de kweker geweest en die vermoed dat het een schimmel is ze vergeleken het met schimmel dat ook in rozen voorkomt.
Is dit een gemakkelijke rodhodendron bij jou? Ik heb er geen ervaring mee met dit soort, heb er ook maar een van staan en nog geen bloem in gehad.

groetjes lilian
woensdag 19 september 2007 - 20:53
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Jawel, maar die staat wel in de schaduw, amper een straaltje zon door de bomen op de middag.
Soms drogen er bloemknoppen , zou ook een schimmel zijn , maar dan blijven er toch nog genoeg over die bloeien.
Het is ook een soort die je in bossen tegenkomt, in feite een beetje een wilde soort

Ines : ik ben gaan googlen en die is toch anders hoor, deze hier heeft niet zo'n "zware gevulde bloemen" maar meer een bol van lossere enkelvoudige bloemen en de kleur is rozig blauw zoals hierboven
donderdag 20 september 2007 - 10:11
annis

Annis

Chantal de rose bloeien bij mij met een enkel bloemetje en nu zag ik dat een rode ook al een knop opende met een bloem. Gelukkig heeft het geen gevolgen voor de bloei in mei. De rose doen dit al verschillende jaren met een bloemetje in de zomer en herfst.
donderdag 20 september 2007 - 16:51
minouke

Minouke

Bij mij is dat de eerste keer dat ik dat zie maar 't is maar 1 bloemetje van de hele bol, een optimisteke
donderdag 20 september 2007 - 18:27
fastmario

Fastmario

hier heb ik in de buurt een gele zien bloeien stond nogal veel van open vond ik
zaterdag 20 oktober 2007 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon