menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aster springlei Monte Cassino

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Een witte aster met piepkleine margrietjes en een mooi groen loof.
Mooi om boeketjes te maken met andere bloemen.
Ze bloeien van september tot oktober en worden 80 à 100 cm hoog en staan graag in volle zon.


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 17 september 2007 - 11:00
hildavw

Hildavw

Wij noemen dat "septemberkruid".
Hebben we het dat over dezelfde plant ?
Hij groeit dikwijls op niet bebouwde percelen.

Hilda
maandag 17 september 2007 - 13:08
minouke

Tekst aangepast

Minouke

jawel Hilda, ben het gaan opzoeken en dat is het, 'k heb het dan meteen bij gezet in de titel
alhoewel dat ik ze nog niet in het wild gezien heb, hangt misschien af van streek
Deze hier worden wel hoog zo'n 80 à 100 cm

maandag 17 september 2007 - 13:48
hildavw

Hildavw

Echt wild zijn ze niet denk ik.
Ik vermoed eerder dat door storten van tuinafval op niet-bebouwde percelen dat daar wel eens groeit.
Op een bepaald perceel achter onze hoek staan ook van die gele hoge bloemen, zonnebloemachtig, met ruwe stengel en ruw blad, waarvan ik de naam niet ken.
Spijtig genoeg is het perceel met draad afgesloten, anders zouden er hier wel in een vaas staan.
De gele heb ik trouwens zelf. Wie kan me de naam ervan geven ?
Ik heb die lang geleden eens gekregen van iemand die een deel had uitgedaan, maar toen was ik nog niet zo veel bezig met bloemen en planten en ken dus de naam niet.

dank en groetjes

Hilda
maandag 17 september 2007 - 16:46
Esem

Esem

Deze aster word veel gebruikt bij het bloemschikken.
Ik heb hem ook enkele jaren in de tuin gehad,maar is op een of andere reden verdwenen.
Ik vind het ook zeer decoratief in de tuin en is dan ook nog een laatbloeier.
Gr Eddy
maandag 17 september 2007 - 18:41
annis

Annis

Bij ons in de tuin zijn ze ook opeens verdwenen. Hij wordt hier inderdaad septemberkruid of sluieraster genoemd. Hilda zou het niet een kamile soort zijn die je in het wild hebt gezien. Ben laatst bij een nieuwbouw geweest voor een nieuwe tuin en hier stond ook een hele massa van de hogere kamile en deze lijkt veel op de aster in de verte.
maandag 17 september 2007 - 19:07
hildavw

Hildavw

Neen, hetgeen hier in een zijstraat groeit is inderdaad het septemberkruid, dat bij bloemisten ook verkocht wordt.
Het verbaast me telkens dat dat zo duur verkocht wordt, te meer daar het op dat perceel serieus woekert.

Hilda
maandag 17 september 2007 - 19:14
annis

Annis

Dan zal het door iemand zijn weggedaan en daar terecht zijn gekomen. Zonde van zo'n mooi plantje. Jammer dat je er niet bij kunt. Ze zijn inderdaad duur bij de bloemisten.
maandag 17 september 2007 - 19:45
minouke

Minouke

Vooral dat het heel gemakkelijke planten zijn waarvan je vlug een dik pak van hebt

Hilda, die gele is dat geen Helianthus bv 'lemon queen' , de kinderen als ze klein waren gingen die altijd plukken voor in een vaas te zetten en ikke
dinsdag 18 september 2007 - 09:17
Esem

Esem

Ik denk dat ik in Edegem eens moet gaan zoeken naar dat stukje grond waar ze in het wild groeien,zodat ik me kan verrijken aan septemberkruid.
Gr Eddy
dinsdag 18 september 2007 - 12:01
hildavw

Hildavw

Het perceel grond is wel met draad afgespannen Eddy !
Er staat ook een appelboom in met kleine appeltjes.
De takken die dicht bij de afsluiting staan hebben nooit lang hun appeltjes, de hoge en verdere wel !
Moest ik er aan kunnen had ik ook al lang septemberkruid staan, want het is om de hoek bij ons.
Als je echt geïnteresseerd bent wil ik het adres wel geven.

Hilda
dinsdag 18 september 2007 - 16:42
Esem

Esem

Nee hoor Hilda 't was maar een grapje,zie dat ze me in de cel stekken voor diefstal van Septemberkruid
Ik zie het al staan in de krant September gestolen alé het kruid.
Gr Eddy
dinsdag 18 september 2007 - 16:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon