menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlia knop

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Nu even geen bloem maar een bloeiknop is toch ook wonderbaar niet?
Bedankt Jeannetje voor de hint ivm de belettering van de naam op de foto...
[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-H1&make=SONY]DSC-H1 at 2007-08-15
woensdag 15 augustus 2007 - 17:29
corrielat

Corrielat

Zo Ines, Dat heb je knap gedaan hoor

Op de foto kan je zien hoe iets heel gewoons, heel speciaal kan zijn.

En je hebt een goede leermeester(es) gehad he, daar heb ik regelmatig bijles van,
woensdag 15 augustus 2007 - 17:36
Nigella

Nigella

mooie foto, maar zodra je weet over welke Dahlia het gaat, moeten we de topictitel aanpassen. Zo is er niets aan voor het opzoekingswerk he

ik denk dat het een witte is
donderdag 16 augustus 2007 - 09:44
annis

Annis

Foto's van knoppen zijn ook heel mooi. Bij sommige bloemen zijn de net opende knoppen vaak al erg mooi.
donderdag 16 augustus 2007 - 10:14
rialle

Rialle

Zooooooo Ines, dat is een mooi plaatje!
Zowel de Dahliaknop als de foto zelf!

Ik heb dat vaak bij bloemen dat ik de knop even mooi vind als de bloem zelf.
Zo vlak voor het opengaan vind ik een knop het mooist. en dan het ontvouwen van de bladeren. Ik heb een Dahliaknop die begint open te gaan: gisteren 2 bloemblaadjes en vandaag tot nu toe weer 2. Prachtig om dat te observeren!

Wat de kleur betreft: ik had ook een gele knop

[afbeelding verwijderd niet-https]

Die knop helemaal rechts.(links is een andere Dahlia)
Men zei mij ook dat het waarschijnlijk een gele of witte zou worden.
En kijk nu wat er uitgekomen is........

[afbeelding verwijderd niet-https]

Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn als bij mij. Het ziet echt uit of die van jou een lichte kleur krijgt.

Prachtige foto Ines en een mooi lijstje!

Groetjes Rialle
donderdag 16 augustus 2007 - 10:29
ines

Ines

Ha ik dacht niet dat het de bedoeling was een databank aan te geven (wist niet beter) maar eerder alle fotookes van bloemen en de tuin...ik weet de volledige naam niet.
Van sommige kan ik het nooit meer achterhalen...
Best zou dan een moderator deze verwijderen en eventueel gebruiken bij tuinbabbel of zoiets t'ja U doet ermee wat U wil natuurlijk, mij maakt het niets uit, ik wilde alleen eens wijzen op de schoonheid van het kleinnood.
vrijdag 17 augustus 2007 - 13:43
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Ha Ines,

Dan heb jij hetzelfde probleem als ik, ik wil ook graag foto's tonen omdat ik de plantjes die ik heb zo mooi vindt en graag wil laten zien.
Vaak ken ik ook de naam niet omdat veel verworven is door scheuten of stekken van iemand die zelf de naam niet kent.

En ja, in mijn enthousiasme vergeet ik soms ook wel eens om op ze op de goede plek te tonen, dus probeer ik om het zo goed mogelijk te doen, maar ja, ik zal me vast nog wel een keer vergissen.

Hele mooie foto's van je dahlias hoor, mooie lijst om de foto, en mooi met je naam erbij,

vrijdag 17 augustus 2007 - 16:00
Nigella

Nigella

Ha ik dacht niet dat het de bedoeling was een databank aan te geven (wist niet beter) maar eerder alle fotookes van bloemen en de tuin...ik weet de volledige naam niet.
Van sommige kan ik het nooit meer achterhalen...
Best zou dan een moderator deze verwijderen en eventueel gebruiken bij tuinbabbel of zoiets t'ja U doet ermee wat U wil natuurlijk, mij maakt het niets uit, ik wilde alleen eens wijzen op de schoonheid van het kleinnood.


Ines

je hebt wel 'Dahlia ' als topictitel gegeven, dat is ook al iets voor het opzoekingswerk

terwijl als er zo maar iets staat......... dan is het niet te achterhalen

eigenlijk is het ook de bedoeling dat mensen die de naam niet weten van een bloem, dat via de 1e rubriek 'bloemen' op het spoor kunnen komen. Maar nu we een eindje met deze rubriek (die heel goed aanslaat trouwens) prachtige foto's zien, gebeurt het wel meer dat hier ook vragen gesteld worden. Als er geen exacte naam komt (noch van de persoon, nog van iemand anders die die bloeiende plant kent) of als het gaat om foto's van tuinen waar niet onmiddelijk de namen bij staan worden die nu door de moderatoren naar 'tuinbabbel' of de exacte rubriek verplaatst


In jou geval hier weten we dat het om een Dahlia gaat en we wachten dus af tot hij in bloei staat om de soort op het spoor te komen én hem dan ook die topictitel te geven
vrijdag 17 augustus 2007 - 16:36
ines

Ines

Jammer dat ik de volledige namen soms niet kan achterhalen, vroeger stopte ik alles in de grond zonder enig idee dat ik de namen later nodig zou hebben (verpakking enz weg)
Nu is alles anders natuurlijk maja "gedane zaken nemen geen keer"
Als we op het terein van de Hybriden komen is het natuurlijk verloren tenzij iemand rond dezelfde tijd vroeger ook hetzelfde kocht en de planten hier op het forum terugziet en de naam nog weet.
Het is voorlopig afwachten....ik denk dat hier de helft van de planten in de tuin of meer geen naam hebben.Jammer.

zondag 19 augustus 2007 - 21:02
Adrienne

Adrienne

Hallo Ines staat hem al open ?
maandag 20 augustus 2007 - 10:59
Nigella

Nigella

Hallo Ines staat hem al open ?


ja Ines

fotoke dan he aub
maandag 20 augustus 2007 - 14:48
ines

Ines

Ho dat is nog een propke (probleemke) ik weet niet meer op welke plaats ik die genomen heb
in de fruittuin of de bloementuin, das brute pech, ik zou natuurlijk eens kunnen vergelijken met andere knoppen die nog niet open staan.... het moet wel ophouden met regenen...
maandag 20 augustus 2007 - 19:37
Jeannette1

Jeannette1

Schitterend Ines, van mij voor de foto een 10 en voor de combinatie van de lijst ook een
dikke 10.

Groetjes, Jeannette
maandag 20 augustus 2007 - 22:44
ines

Ines

Ziede vooruit met de geit ik leer hier ook nog alle dagen bij
Bedankt Jeannetje! en Ger misschien ook een klein beetje
maandag 20 augustus 2007 - 22:54
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Ines en anderen,

Deze URL zag ik vanavond op een topic staan en vond dat jullie hier echt wel iets zouden vinden waarvan je nog meer kunt leren over fotofilter

Het is in het Nederlands, dus wel makkelijk!

http://www.oudje.nl/

Groetjes, Jeannette
maandag 20 augustus 2007 - 23:10
ines

Ines

Ja er zijn inderdaad meer mogelijkheden die te beoefenen vallen, we zijn weer vertrokken voor een paar dagen. Jeanettje U geeft ons blijkbaar nog een beetje huiswerk (schooltaak)
Ik doe niet mee aan het examen ze
maandag 20 augustus 2007 - 23:24
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, met zulke mooie cijfers mag je er best even tussenuit!

En wat het examen betreft, dat houden wij privé!

Groetjes, Jeannette
maandag 20 augustus 2007 - 23:33
ines

Ines

Ben al weg dat moeten ze mij geen twee keer zeggen of schrijven...leve de vakantie...maar het moet dan wel ophouden met regenen
maandag 20 augustus 2007 - 23:36
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, ik ga voor je duimen hoor!

Hele fijne vakantie en geniet van alles dat je ziet!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 21 augustus 2007 - 11:29
ines

Ines

Hi Jeannetje vakantie voor mij dat is tijd vinden om bij mijn zoon in de tuin te werken
eerst een lekker bakkie koffie met ....(?) samen eens keuvelen en dan aan het werk...wat moet een mens meer hebben
dinsdag 21 augustus 2007 - 12:44
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, wij zeggen altijd: als je met elkaar begrip en liefde hebt, heb je eigenlijk niets meer nodig.

De tuin etc. is een andere liefde, waar je zeker ook begrip voor moet hebben.

Maar zonder bakje koffie, kan ik niet leven geloof ik!

Heb je mailtje ontvangen! Bedankt.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 21 augustus 2007 - 13:53
ines

Ines

Geen dank...soms zet ik ergens in de tuin een klein plooitafeltje weliswaar zonder stoelen met koffie en kleine versnaperingen zo'n 5 minuten later is er volk en mijn taak is volbracht (hihi) enkele tijd nadien worden de klusssen gedaan. Als het water met bakken uit de hemel valt is het natuurlijk een ander paar mouwen
dinsdag 21 augustus 2007 - 13:58
Jeannette1

Jeannette1

Als er maar werk in de winkel blijft, anders worden het de armen IN de mouwen!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 21 augustus 2007 - 14:04
ines

Ines

Als er geen werk is dan maak ik er
dinsdag 21 augustus 2007 - 14:08
Jeannette1

Jeannette1



Hai Ines, ben jij soms een ver famililied van mij? hahahaha

Groetjes, Jeannette
dinsdag 21 augustus 2007 - 14:52
ines

Ines

Hi kan zijn, van het voorlaatste knoopsgat
woensdag 22 augustus 2007 - 11:23
Jeannette1

Jeannette1

hahahaha Ines, tegenwoordig heb ik bijna geen knoopsgaten meer, het merendeel is KLITTENBAND!!!


Groetjes, Jeannette
woensdag 22 augustus 2007 - 11:28
ines

Ines

Heb een gedacht met die velcro...fijne reepjes om de bloemstengels vooral van Dahlia's aan de stokken vast te maken...
als dit geen idee is om uit te werken!
Moest het in de handel zijn ben ik direkt kliënt
woensdag 22 augustus 2007 - 15:07
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, wij hebben daar bij de Hema van die kinderklipjes voor gekocht, die de kids tegenwoordig met die kleine vlechtjes in de haar hebben.

Je hebt die klemmetjes in alle kleuren en maten, wij hebben toen kleine groene genomen en ook kleine bruine, je ziet ze bijna niet en houd heel veel overeind.

Groetjes, Jeannette
woensdag 22 augustus 2007 - 15:36
ines

Ines

Ja Jeannetje dat kende ik al zelfs grote klemspelden die ik niet meer gebruikte (haar afgeknipt) zijn ook ideaal en met gemak terug af te nemen als de bloemen kapot zijn.
Met draad moet U telkens de knoop terug los maken en das prutsen.
woensdag 22 augustus 2007 - 15:41
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, Ger gebruikt liever van dat bindtouw, want dat glijdt niet zo zegt hij.

Hij heeft ook altijd een mesje en klein schaartje in zijn zak, zodat hij het altijd af kan knippen als hij het wil veranderen.

Of..... als wij onderweg wel eens zaadjes van een of andere plant zien nietwaar!

Groetjes en veel suc6 gewenst,

Jeannette
woensdag 22 augustus 2007 - 16:21
ines

Ines

Moest U onderweg eens zaden kunnen vinden van Heliotropium arborescens dan heb ik interesse!
Ik zal ook eens eens schaartje binnen handbereik moeten houden
woensdag 22 augustus 2007 - 17:30
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, heb even voor jou en mij geGoogled.

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/heliotropium.html

Heeft wel iets van een kleiner soort Hortensia weg lijkt wel

Wij houden het in de gaten en schaartje zit altijd in Ger zijn zak!!!

Groetjes, Jeannette
woensdag 22 augustus 2007 - 17:41
ines

Ines

Is oké
woensdag 22 augustus 2007 - 18:25
minouke

Minouke

willen jullie nu aub op het babbelforum gaan , want nu drijven we toch al ver van een Dahlia hé
woensdag 22 augustus 2007 - 19:42
ines

Ines

t'Ja een mens is nooit verplicht een volledige topic te lezen hé
woensdag 22 augustus 2007 - 20:12
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ik zou hier echt eens willen op inpikken op wat mijn medecollega moderator Minouke hier aanhaalt

het is heel verleidelijk voor van alles en nog wat te vertellen aan elkaar en ook grappen te maken enz...maar dit hoort echt niet in een rubriek waar het er om gaat bloemen en planten te ontdekken en via foto's te mogen bekijken welke juwelen anderen in hun tuin hebben. het lijkt soms wel of mensen hier aan het chatten zijn

blijkbaar wordt er vaak niet altijd begrepen dat dit een professionele site is en dat men via het opzoeksysteem hier terecht komt om "planten en bloemen" te ontdekken. Ik kan mij voorstellen dat mensen die via "opzoeken" op deze rubriek terecht komen en gebabbel vinden, dit weinig prof vinden.

aub zet wat je tegen ekaar wil zeggen op de tuinbabbel

en neem ons in het vervolg niet kwalijk dat wij als moderatoren ook maar ons 'vrijwillig' werk doen
woensdag 22 augustus 2007 - 23:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon