menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Netelgier klaar voor geïnteresseerden

Ga naar meest recente reactie

potteknot

Potteknot

Ik heb dit jaar voor het eerst netelgier gemaakt, en naast de kersenboom gezet. Vorig jaar hadden we namelijk een invasie van bladluizen, dit jaar heb ik ze gezocht en helemaal geen gevonden. Die netelgier werkt dus namelijk echt heel goed tegen bladluizen, ze gaan lopen van de geur en ikzelf heb er geen enkele last van gehad. Ik probeer deze nu ook te verkopen (zowel om mensen te laten zien hoe gemakkelijk het kan zijn en om in mijn crisistijd iets bij te verdienen). Eigenlijk is het een biologische bemester en grondverbeteraar door het leven in de bodem te helpen maar het is blijkbaar nog voor vanalles anders bruikbaar.
DUS moest er iemand geïnteresseerd zijn,, de prijs staat nu op 3,5 euro per liter maar kan altijd wel besproken worden. Dat is natuurlijk als iemand het wil proberen

Bij mij heeft het goed geholpen in ieder geval! Ik doe het vanaf nu elk jaar.
mijn email is [email protected]
zaterdag 6 augustus 2016 - 11:01
Polplastron

Polplastron

Ik heb dit jaar voor het eerst netelgier gemaakt, en naast de kersenboom gezet. Vorig jaar hadden we namelijk een invasie van bladluizen, dit jaar heb ik ze gezocht en helemaal geen gevonden.


Ik ga je niet tegenspreken, maar toch vind ik het nogal een straf verhaal dat de luizen weg zouden blijven gewoon omdat er een pot netelgier naast de boom staat ...
Ik vermoed eerder dat het minder goede weer dit jaar ervoor gezorgd heeft dat er minder luizen waren en dat de vogeltjes de rest hebben gedaan.
maandag 8 augustus 2016 - 11:42
potteknot

Potteknot

Er stonden maar liefst 4 tonnen langs te stinken, en omdat het contrast nogal groot was tegenover vorig jaar lijkt mij de oorzaak de gier. Ik ga je ook niet tegenspreken dat het niet van het weer of eender wat zou afhangen, maar ik heb moeite gedaan om de luizen te vinden en geen enkel gevonden op de kriekenboom, die ALTIJD goed vol zat, maar we kunnen altijd ons onderzoek herhalen. Het kan ook liggen aan de knoflook die ernaast stond?
Normaal moet je dan die gier over de plant spuiten maar ik heb er werkelijk niets anders mee moeten doen dan naast de boom plaatsen. Ik zie dit veel liever dan dat ze er zeep enzo op beginnen spuiten.

Als je iemand kent die last heeft van luizen bij fruitbomen, geef ze mijn email of nummer en ze mogen het gratis proberen. Ik wil ook wel zeker zijn dat het de netel-/knoflookgier was, ben er in ieder geval vanaf

dinsdag 9 augustus 2016 - 11:12
Polplastron

Polplastron

Die gier komt er bij mij niet in! Haha! Luizen zijn veel te goed voer voor de vogeltjes en lieveheersbeestjes (en eens die in je tuin zitten hoef je geen bestrijdingsmiddelen meer te gebruiken!)

Ik ben alvast wel blij voor jou dat je goede resultaten hebt. Maar gezien ik hier in de tuin dit jaar ook maar weinig tot geen luizen gezien heb, lijkt het weer me toch mee een rol te spelen. Doe volgend jaar gewoon eens een test: in een deel van de tuin zet je gier en in de andere niet .... Ik ben benieuwd!
dinsdag 9 augustus 2016 - 15:39
potteknot

Potteknot

ik update het antwoord volgend jaar Polplastron
woensdag 10 augustus 2016 - 13:11
potteknot
woensdag 10 augustus 2016 - 13:11
dries944

Dries944

En hoe luid het verdict potteknot?
zondag 4 oktober 2020 - 21:58
ingridwout14

Ingridwout14

Ik zit met een joekel van een wittevliegplaag (en daarmee uiteraard ook ontelbare bladluizen) in mijn lieflijke serre, waar alle groenten en planten die erin staan met veel liefde en energie zijn gezaaid. Heb al veel geprobeerd en ten einde raad, en hoop dat brandnetelgier kan helpen. Nog maar weinig lieveheersbeest gezien hier’o. De gier zal er hier dus wél in komen . En, ja, weer speelt wel degelijk een rol… vooral grote T° schommelingen vroege ochtend -> dag
zondag 13 juni 2021 - 16:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon