menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mieren

Ga naar meest recente reactie

lacegarden

Lacegarden

om een invasie van mieren tegen te gaan, beschimmelde citroenen vragen aan uw groentenboer: leg die heel veel overal rond in uw groententuin. Helpt echt tegen mieren.
zondag 22 april 2007 - 07:08
sugar

Sugar

om een invasie van mieren tegen te gaan, beschimmelde citroenen vragen aan uw groentenboer: leg die heel veel overal rond in uw groententuin. Helpt echt tegen mieren.


Nog een andere tip : zelfrijzende bloem aan het mierennest leggen. De mieren zijn gek op dit spul dat voor hen dodelijk is

Doe dit wel alleen voor mierennesten in de buurt van je terras, want mieren zijn ook nuttig.
maandag 23 april 2007 - 02:23
Frieke

Frieke

Hoi,

Ik vind jullie tips wel leuk maar ik kan ze moeilijk op mijn kleiklinkers toepassen. De mieren komen over een groot deel van mijn klein wegje uit (1 m breed) en als ik daar bloem op moet strooien of citroenen, het zou geen zicht zijn. Weten jullie geen andere tip voor op mijn klinkers??? Of zou het ook helpen indien ik de bloem op de zijkant van mijn wegje in het gras strooi? Awel, ik ga dat toch eens proberen.

Groetjes Frieke
maandag 23 april 2007 - 14:02
hildavw

Hildavw

Probeer uit te zoeken waar hun nest is en strooi daar dan.
dinsdag 24 april 2007 - 00:05
Frieke

Frieke

Ik heb aan weerzijde van mijn wegje in het gras bloem gestrooid. 'T is net een landingsbaan. Ben benieuwd wat mijn man gaat zeggen als hij straks thuiskomt?
Hopelijk helpt het.

Groetjes Frieke
dinsdag 24 april 2007 - 01:25
printemps

Printemps

doe zoals mark demesmaker
waar de nest is alles omwoelen met een riek
dan een stene bloempot op de nest zetten
met het kleine gat boven
alles een paar dagen laten staan
de mieren maken een nieuw nest in de bloempot
dan met een spade alles opscheppen (en ergens waar je er gene last van hebt deponeren)
en alles is weg

de kippen zijn er zot van

grtzz
zaterdag 28 april 2007 - 22:28
beertje

Beertje

Frieke,
Ik vond het echt grappig in verband met je landingsbaan,maar ik weet het het is echt verveelend met die mieren.wij hebben er ook elk jaar last van op het gras in de bloementuin ,als het warm is kunnen we niet eens op het gras zitten want ze komen zo op ons benen gekropen.ik ga het zeker en vast ook eens proberen.
mvg beertje
maandag 7 mei 2007 - 03:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon