menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tabac

Ga naar meest recente reactie

diety

Diety

Heeft iemand ervaring met het bestrijden van insecten door middel van tabak sap?
Mag ik mijn groeten als prei of aardappels rode kool sproeien met tabak sap?
Nemen die groeten geen nicotine op? of word de smaak van mijn groeten beïnvloed?
m.a.w wat kan wel of niet bespoten worden met tabak sap?
Dank u voor al de info over de eigenschappen van tabak sap .
maandag 13 juni 2011 - 11:19
phili

Phili

Hoi,
eigenlijk weet ik dat niet, ik kweek altijd tabaksplanten en gebruik die als bestrijdingsmiddel en in de kas zet ik altijd wat planten om witte vlieg te weren.
groetjes phili
maandag 13 juni 2011 - 20:49
nathalieke

Nathalieke

Als ik van u was zou ik eens goed informeren over de dosissen, nicotine is nl. 1 van de gistigste stoffen die er bestaan, alles gaat er van dood, ook door een kleine hoeveelheid, ben zeker niet anti nicotine, want ik ben zelf een roker, mits de juist dosissen is het een goed alternatief voor chemische middelen, veel succes
zaterdag 29 oktober 2011 - 19:05
diety

Diety

Dus volgens u is er gevaar als ik die zou gebruiken om prei te spuiten .
Ik heb nl voor de eerste keer winter prei gekweekt ,en die viel totaal niet mee
omdat de wortel aan gevreten was van de wormen.
zondag 30 oktober 2011 - 18:58
phili

Phili

hoi,
ik gebruik de tabaksplant heel sterk verdunt met water en heel spaarzaam, zelf heb ik het nog niet bij prei gebruikt, ik zet meestal om en om een rij prei een rij wortels en een rij uien en daartussen ook nog goudsbloemen en heb tot nu toe geen last van wortelaaltjes of preimot gehad misschien een idee voor volgend jaar.
Misschien kun je de prei eruit halen met wortel en de wortels voorzichtig uitspoelen en de prei dan inkuilen voor de winter
maandag 31 oktober 2011 - 20:41
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *