menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaisel en onkruid

sloeberkes

Sloeberkes

Hallokes allemaal
als ik het goed begrijp kan ik beter mijn grasmaaisel en onkruid zonder bloem of zaad ( dit wel klein maken) onder mijn planten uitstrooien. Helpt dit ook om onkruid tegen te gaan? Want in dit huis woonde een zogezegde groenen volgens de buren (wonen hier nu 9 maand) en die heeft nooit gesnoeid en alles maar laten betijen . Mag ik vb ook dunne takken van de haag , fijn geknipt erbij strooien of niet? Weet het vraag veel ineens maar heb hier nog zoveel werk in die tuin dat ik niet weet van welk hout pijlen te maken . En ik ben dus wel een echte groene , ga elke dag mijne hof af voor uitgedroogde bloemen enz te verwijderen. Onkruid is iets moeilijker omdat ik rugpatient ben.

vele zonnige groeten uit mijne hof xxx
ps doe er een fotoke bij van de druivelaar die hier stond en waar ik al veel werk aan gehad heb en nog zal hebben
vrijdag 20 augustus 2010 - 10:58
Polplastron

Polplastron

Zelf heb ik hier minder goede ervaringen mee omdat er blijkbaar geregeld graszaad mee tussen zit en ik bijgevolg nadien gras moet wieden tussen mijn planten.

Ik verkies het om mijn gras eerst te mengen met ander materiaal en te composteren.

Een goede combinatie van twee of drie compostbakken is ideaal. Ik ben zelf ook ruglijder en kan je dit echt aanraden. Een mulchlaag van (zelfgemaakte) compost houdt in meer of mindere mate het onkruid tegen en bevordert de weerstand van de planten tegen heel wat ziekten. De tuin volplanten is echter nog altijd het meest effectieve en duurzaamste!

Hier een foto van mijn compostbakken
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten,

Pol

maandag 23 augustus 2010 - 11:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon