menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woelmuizen

sturkenboom

Sturkenboom

Geachte deskundige

in uw advies schrijft u:

"Plant narcissen rond de plekken waar u wortels of witlof in uw tuin heeft staan. Woelmuizen blijven hiervan op afstand."

Behalve dat u dit schrijft wordt er door meerdere mensen over dit onderwerp zo geschreven.
Als je echter met een narcissen kweker over deze questie praat dat vermeld hij dat zij schade hebben aan de narcissen vanwege de de muizen.

mijn vragen zijn:
* wat is de bron van uw advies.
* kan het te maken hebben met verschillende type narcissen.


Met vrolijke groet Wil
donderdag 23 oktober 2008 - 09:02
kurt

Kurt

Beste,

Zoek het eens op via google: http://www.google.be/search?hl=nl&q=narcis+woelmuizen&meta= en ontdek dat er heel wat bronnen zijn die dit ook weten.

Van de website van bollenbureau Holland:

Zijn er bollen die muizen en of ratten afschrikken?

Er zijn weinig bollen die muizen of ratten echt afschrikken. Er zijn wel bloembollen bekend die antistoffen produceren waar mollen en muizen een hekel aan hebben. Dit zijn voornamelijk de bollen die ook goed verwilderen zoals sneeuwklokje, boshyacint, narcis, keizerskroon en Allium.

Mvg,
Kurt
donderdag 23 oktober 2008 - 11:17
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik heb daar niet zo'n hoge pet van op. Bij mij komen dan de volgende vragen meteen op:
1e Hoever is de reikwijdte van die bollen? (Ik heb mollengangen gezien op 50 cm afstand van de plant Keizerskroon)
2e Zijn de bollen, die mollen af zouden schrikken ook geschikt voor andere dieren. Er wordt veel over een kam geschoren in de verhalen.
3e We denken, die bollen stinken en daarom houden de dieren er ook niet van. Een dier laat zich daar niet gemakkelijk door afschrikken als er maar voedsel in de buurt is. Of zit ik hier fout?
dinsdag 25 november 2008 - 11:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon