menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cavias help

Ga naar meest recente reactie

beertje

Beertje

Hallo,
ik heb sedert 2 weken cavia's (vrouwtjes) gekocht bij Zoomart.
Al een drietal dagen is er eentje die een geluid maakt als een piepende schreeuw.
Meestal krabt ze zichzelf hierbij, maar niet altijd.
Is er iemand die mij zou kunnen helpen?
Mvg,
beertje
woensdag 6 juni 2007 - 02:18
Merel

Merel

Beertje, eerst en vooral de beestjes controleren op beestjes als ze geen vlooien of luizen hebben de huid goed nazien of er kwetsuren of afwijkingen zijn, heel dikwijls zijn de vrouwtjes reeds zwanger bij aankoop dus ook daar eventueel ook maar rekening mee houden. Bij twijfel gewoon een bezoekje aan de dierenarts.

groetjes Merel
woensdag 6 juni 2007 - 05:48
an

An

het is in iedergeval niet gezond
ik heb mijne vroeger nooit horen schreeuwen.alleen piepen om eten
veel succes.
ik hoop dat je wat reacties krijgt er op
gr an
woensdag 6 juni 2007 - 18:21
beertje

Beertje

Hallo,
Bedankt voor jullie vriendelijke antwoorden.
Ik was er niet meer gerust in en heb de dierenarts gebeld en verwacht hem elk ogenblik.
Hopelijk is er niets ernstig aan de hand ,want het zijn mijn zoon zijn huisdiertjes (de verzorging is wel voor mij maar ik doe dat met veel plezier, het zijn zo'n lieve diertjes)
Mvg beertje
woensdag 6 juni 2007 - 20:56
an

An

hoi beertje ben benieuwt vertel het even als je het weet
hebben de anderen er ook misschien wat aan,
mischien is je cavia wel aan het bevallen . grapje ja maar je weet het maar nooit.
mijn meiden hebben afgelopen vrijdag een dwerghangoortje gekregen (konijntje die klein blijft)
heb een foto onder tuin babbel gezet onder mijn nieuwe aan winst.
mijn meiden moeten wel helpen met eten en drinken geven.
zij wouden heel graag een konijntje dus ze moeten ook helpen ,en ja ik weet dat de eind verzoring op mij neer komt maar het is gewoon van jij wil graag een beestje dan moet je er ook oor zorgen.

gr an

succes
woensdag 6 juni 2007 - 21:05
an

An

was vergeten te vragen dat bij jou de dieren arts thuis komt wij moeten altijd naar hem toe
gr an
woensdag 6 juni 2007 - 21:07
beertje

Beertje

ik had deze morgen naar de dierenarts gebeld en zijn vrouw of secretaresse zij dat de dokter thuis langs zou komen ,het is wel de eerste keer .ik hoop dat hij niet lang meer wegblijft want als ze zo weent dat gaat door merg en been , ocharme.
en als hij geweest is zal ik zeker iets laten weten.
Mvg beertje
woensdag 6 juni 2007 - 21:13
an

An

ik ben benieuwt het klingt alsof hij pijn heeft .
zoals jij dat zegt
gr an
woensdag 6 juni 2007 - 21:18
beertje

Beertje

de dierenarts is juist geweest en het waren inderdaad beestjes
die ze al bij aankoop hadden want op 8 dagen kunnen ze dat niet zo snel hebben zij hij.
hij heeft in de hals een druppeltje gedaan dat ze ook gebruiken bij katten tegen beestjes en ook bij de andere cavia voor de zekerheid ,het was wel dringend nodig want ze zouden zich op den duur kapot krabben.nu zal ze nog veel krabben en pijn hebben want die beestjes verkruipen nu door dat middel.
hopend op een snelle genezing.
Mvg beertje
woensdag 6 juni 2007 - 21:46
an

An

succes er mee je weet nu iniedergeval wat het is.
lekker he jwe denkt dat ze er bij de dieren winkel goede gezonde beestjes verkopen ho maar
ze kunnen daar eerst beter op cursus gaan ,vanuit de dieren winkel zo dat ze zelf een beestje in dit geval een cavia beter kunnen bekijken of ze iets mankeren voordat ze ze verkopen.
nogmaals succes en hopen dat het gauw over is.
gr an
woensdag 6 juni 2007 - 22:33
beertje

Beertje

dat is waar ,ze zouden er op zijn minst toch iets moeten over weten en regelmatig laten onderzoeken.maar de volgende keer dat ik moet terug gaan achter eten of zo ,zal ik het zeker zeggen
je geld moet wel goed zijn dus de diertjes ook,ik moet ze ook wel regelmatig ontsmetten met iso-betadine dat de wondjes niet ontsteken.
Mvg beertje
woensdag 6 juni 2007 - 23:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon