menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opvang hondje

Ga naar meest recente reactie

anneke

Anneke

Ik heb een shi-tzu van 5 maanden oud een heel sociaal,lief en zindelijk hondje.
Wij zouden graag op vakantie gaan en zoeken een goede opvang plaats voor het hondje.Kan iemand mij helpen met tips of adressen liefst geen hondenhotel mijn vriendin heeft die daar geplaatst vorig jaar en heeft achteraf drie weken problemen gehad met haar hondje hij was ook vanalles bang geworden.Dit willen we zeker niet tegenkomen dan nog liever geen reis.We zouden hem het liefst bij particulieren doen die er tijd voor hebben maar natuurlijk tegen betaling.

Met vriendelijke groeten
maandag 4 juni 2007 - 03:18
Merel

Merel

Anneke, het is mischien handig om de buurt waar je woont te vermelden.(voor de particulieren dan)Als je toch voor een hondenhotel zou kiezen, gewoon onverwachts langsgaan en als je spontaan ontvangen wordt en mag kijken hoe de zaken daar draaien...doen! Als je afgewimpeld wordt met het verzoek om op afspraak te komen....ni doen!
Als je kan kies dan voor een hondenmotel waar ze kleine aangepaste roedeltjes samenstellen, de honden zullen het zo druk hebben met hun natuurlijke gedrag dat er niet veel tijd zal overblijven om te treuren.

Suc6 Merel

maandag 4 juni 2007 - 10:37
anneke

Anneke

Das waar merel ik had vergeten de buurt te vermelden ,ik woon in Menen (west-vlaanderen).
Bedankt
Groeten anneke
maandag 4 juni 2007 - 18:17
Tine

Tine

Mijn hond gaat altijd naar het asyl waar hij ook vandaan komt. De eerste dag weer thuis is even wennen, maar daarna is hij ons zoals altijd weer de baas.

Tine.
maandag 4 juni 2007 - 19:04
anneke

Anneke

das idd een goede plaats voor uw hondje Tine maar het mijne komt niet uit een asiel
En treurt hij dan niet als hij daar is?
maandag 4 juni 2007 - 20:03
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

De mijne gaan ook naar het hondenpension. Met zijn tweeën valt dat natuurlijk beter mee.
Als we ze daar afzetten, van zodra ze de andere honden kunnen zien, kijken ze naar ons niet meer om.

Onze vorige hond (enige) ging daar ook altijd naartoe. Ook nooit een probleem gehad met treuren. Het is wel een pension, waar ze graag omgaan met de honden, ze mogen ook loslopen op de weide. (als ze natuurlijk kunnen omgaan met andere honden, proberen ze normaal gezien eerst)

Best geef je je hond zijn eigen mandje mee om te slapen, een been waarop hij net aan 't knagen is, ...
zodanig dat hij toch het gevoel heeft van thuis te zijn.

Ga er ook eens van op voorhand naartoe met je hond, vraag om hem eens in een hok te zetten, enz...
kortom zodat hij ook al de reuk herkent als je hem er naartoe brengt. Dit is ook goed voor je eigen gemoedsrust. Zoals Merel schrijft: spontaan er naartoe gaan, als je niet mag rondkijken, een ander pension zoeken.

Wel op tijd vragen welke inentingen hij moet hebben. Hier is de inenting tegen kennelhoest verplicht + natuurlijk de vlooienband.
maandag 4 juni 2007 - 20:24
Tim

Tekst aangepast

Tim

Onze hond hebben we ook naar het hondpension gebracht. Dat was 'De Ark' in Lochristi.
http://www.pensiondeark.be/index.html

We zijn eerst een kijkje gaan nemen. Onverwachts en zonder problemen.
Er waren hokken in alle formaten. Wij hebben het hok van 24m² genomen (voor ons klein jack russeltje ). Aan de binnenhokken was een groot buitenhok (gras). Hij kon dus via een luik binnen en buiten lopen zoveel hij wou.

Wij hadden in het begin ook wat schrik, aangezien ons beestje uit het asiel komt. Hoe zou hij reageren? Zou hij zich niet weer achtergelaten voelen?
Wij hebben zijn mand, speelgoed,... meegegeven.

Toen we hem gingen halen, stond hij aan de grond genageld. Hij verwachtte blijkbaar dat we niet meer kwamen. Na een uurtje was hij weer de zotte hond die hij altijd al was.

Ik denk dat het voor de eigenaars moeilijker is dan voor het beestje.
dinsdag 5 juni 2007 - 20:11
lacegarden

Lacegarden

wij zijn met onze Boris ook eens naar een hondenhotel geweest, die eigenaar daar vroeg welke muziek hij thuis beluisterde, het hok was indien nodig verwarmd, er was een binnenhok en een buitenhok . De prijs was toen nog in Bfr. iets boven 500 per dag, ik wet het niet juist meer.
donderdag 7 juni 2007 - 06:31
nientje

Nientje

kijk eens op www.dirk-dogs.be, dit is het hondenhotel van de gedragsterapeut van de hondenfluisteraar van vt4 , mijn mitza is daar nl voor 3weken geweest in therapie voor het programma de hondenfluisteraar, heb het daar gezien en ze worden daar echt goed verzorgd
groetjes, nientje
donderdag 7 juni 2007 - 15:58
anneke

Anneke

bedankt ik zal zeker eens de web-sites bekijken
vrijdag 8 juni 2007 - 03:00
an

An

moeilijk hoor wat je zou moeten doen ,
ik heb ook een hond en zij is nu 3 jaar en is nog nooit weg geweest.ik wil misschien ook wel eens een weekende of een week weg ,maar ik weet ook nog niet wat ik zou doen meenemen maar dan zit ie daar allen in een onbekend huisje als je even weg wil of hier in een asiel of zo.

ze is nog nooit uit logeren geweest.

ik denk er wel eens over na maar ik weet het nog niet.

gr an
vrijdag 15 juni 2007 - 16:18
jumperke

Jumperke

Als wij op reis gaan gaat de hond altijd mee!
Het is een labrador en hij is ook 3 jaar.
Als we dan eenmaal terug thuis zijn dan roert hij enkele dagen niet meer door de vermoeidheid van het ravotten en het spelen.
@An:Ik zou het niet proberen om je hond ergens onder te brengen als je op reis bent.
Hij is nu 3 jaar en is het al altijd gewend bij jullie te zijn.
Als hij dan plots enkele dagen ergens anders gaat ''logeren'' zou hij denk ik treuren.


groetjes jerko
maandag 18 juni 2007 - 01:55
an

An

hoi jerko
ik heb een labrador teriever,ik wil is een weeekende na texel
heb straks geen auto dus ik ben afhankelijk van trein en bus,ik kan dan ook geen fiets huren daar omdat je met een hond zit ,
hoe doe je dat dan met boodschappen eerste winkel ligt lopend 20 min van het huisje af
buiten bij de winkel even laten is ook geen optie.
dan zou je hem al alleen moeten laten in het huisje wat voor haar onbekent is,
honden zijn wel welkom in het huisje .
voor haar zou het enig zijn want ik zit dan midden in de bossen.
maar haar alleen te laten als ik wat wil gaan doen daar zoals lekker winkelen met de meiden en bijna een dag weg blijven is ook geen optie.
maar wat moet je mijn eerste idee was ook mee nemen maar ..........................
daar alleen laten in een onbekende omgeving voor haar alleen in dat huisje
gr an
maandag 18 juni 2007 - 16:37
jokejoke

Jokejoke

hey iedereen,
wij hebben bij ons thuis zelf 2 honden, een grote tuinen we gaan ook elke dag wandelen.
Een hondje van wie de baasjes op vakantie gaan kan bij ons komen logeren.
De honden slapen binnen in huis en er is altijd iemand thuis.
Liefst vangen we een klein of middelgroot vrouwelijk hondje op.
prijs: 25euro/dag
data:
-elk weekend
-2 laatste weken van juli
-2 eerste weken van augustus
Telefoonnummer: 02/657.78.46 (vraag naar Joke)
Omgeving: Overijse, Vlaams-Brabant
woensdag 27 juni 2007 - 17:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon