menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fotos van de madammekes hun hok

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Het is vandaag prachtig weer, zodat we terug verder kunnen werken, eerst de ren, en daarna nog het deurtje installeren dus ook een gat maken, maar dat kan maar als de kippen rustig in de ren zitten !!

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 6 februari 2014 - 10:58
myriam56

Myriam56

den jongsten haan

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 6 februari 2014 - 11:00
myriam56

Myriam56

Het hok ( nog altijd geen deurtje maar het is op komst)

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 6 februari 2014 - 11:02
myriam56

Myriam56

en nu eerst de ren klaarmaken !! de speciale voerbakken is voor nadien en kunnen we ook in huis maken lekker warm !!

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 6 februari 2014 - 11:03
jdcoster

Jdcoster

Een mooie huisvesting. De kippen zullen daar goed zitten.
Toch nog een tip en een puntje van kritiek:
De zitstok zou ik draaien met de platte kant naar boven. Kippen laten zich in rust zakken op de stok en kunnen door die scherpe rand een misvormd borstbeen krijgen.
Ze zitten dus minder comfortabel.
Het zullen nu wel nooit tentoonstellingsdieren zijn maar daar tast de keurmeester o.a. ook dat borstbeen af en tilt men daar zwaar aan.

Om te leggen gaan ze liever wat beschutting of een donker hoekje opzoeken (Hoe zijn we zelf hé?). De legbak voorzien van zijkanten en een dakje is beter. Of ... er gewoon een plaat voor zetten.

Om bevuilen van het drinkwater door het scharrelen te vermijden zou ik het op een bankje of een steen van +- 20 cm hoogte zetten.

donderdag 6 februari 2014 - 12:27
PetrusDe

PetrusDe

Allo Myriam ,

Proficiat met jullie prachtig " kiekekot " hè , ... dat is al meer een kieke-villa !!
Zelf ken ik van kippen niet veel . Alleen , dat de haan géén eieren legt ... !

Verder nog succes met de prachtige diertjes ....

Grtjs ...
donderdag 6 februari 2014 - 12:44
myriam56

Myriam56

Goeeieee Middag... heerlijk buiten werken aan de ren...bedankt jdcoster voor de tips ik ga dat direct veranderen !!Het is zo licht in het hok omdat de voorkant volledig open was om een foto of twee te maken, Als alles gesloten is, is het vele donkerder ( volgens mezelf denk ik zelfs te donker !! maar er moet dus nog een deurtje in komen hé !! dat van die drink en eetbak daar komt verandering want het zijn viezerikken !!
NU eerst een broodje smeren met wat lekkers en we eten buiten op het terras want daar is het heerlijk toeven !! het is zowat gelijk zonnen in bikini in de bergen ( sneeuw)
Zo lekker warm, het doet deugd... maar alles rond het terras, is dus erg glibberig en glad !! oppassen want dikwijls gaan we bijna op onze snufferd !!
donderdag 6 februari 2014 - 13:02
Lino

Lino

Lijkt me prima. Alleen wat jdcoster over de zitstok zei is inderdaad nodig.
Ik leen even een tekening van het kippenforum om te tonen wat de bedoeling is:
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 6 februari 2014 - 13:43
svoffel

Svoffel

Dikke proficiat met de Melay Kippe Villa

Prachtig gedaan, ze gaan nog een dikke nek krijgen die kippen, de haan heeft er al ene.

Hier is het ondertussen weer aan het regenen gegaan met hel veel wind. Morgen gaat het stormen, dat is helemaal niet plezant, maar je kunt er niks aan doen.
Geniet van elk zonnestraaltje dat is de leus.

Vele groetjes

donderdag 6 februari 2014 - 16:20
BOSVROUW

BOSVROUW

Daar wil ik ook wel komen logeren, als jou toekomstige gasten ook zo behandeld worden ga je het nog wreed druk krijgen in de toekomst!
donderdag 6 februari 2014 - 18:28
myriam56

Myriam56

Gho bosvrouw... wat een compliment bloos , bloos !!..... We vinden het zelf ook wel mooi een beetje afgekeken van bestaande modellen in de handel .. met pallettenhout gemaakt...
donderdag 6 februari 2014 - 19:04
myriam56

Myriam56

Ondertussen zijn de dames al uit hun hok geweest ... ( dat ging héél vlot, maar der terug in dat was een ander paar mouwen)

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 6 februari 2014 - 19:08
myriam56

Myriam56

haan en kippen in de weer met eeuwige moes ( ze lusten er wel pap van )

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 6 februari 2014 - 19:11
erice

Erice

Mooi groot en ruim hok....Er kunnen in de loop van de tijd nog een paar kipjes bijkomen.....
Maar zie ik nou op foto een en twee wat kieren aan de rechterachterkant?
Het lijkt of ik daar rechtstreeks door naar buiten kan kijken.
Ik zou al die kieren dichtkitten zodat de kippen niet op de TOCHT zitten en ook tegen bloedLUIS. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om elk jaar te witten/ schilderen aan de binnenkant.

Moesten jullie alle kippen met de hand terug zetten in het hok?
Na een paar keer zijn ze het wel gewend........ze hebben bij jullie een "rijkeluis" leventje.....
donderdag 6 februari 2014 - 22:54
Roeli

Roeli

Als je 's avonds altijd in het hok voert gaan ze uit zich zelf wel naar binnen.
vrijdag 7 februari 2014 - 15:22
Anthe

Anthe

Proficiat, het ziet er heel mooi uit!
zaterdag 8 februari 2014 - 13:50
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag !!Dankje wel Anthe
Het is hier rotweer, we hebben de werkzaamheden moeten staken se !! half stormweer bah.. ik ga kokkerellen ... ik heb nog een knolselder liggen en die ga ik verwerken als koekje.... lekker bij witloofsalade !!
zaterdag 8 februari 2014 - 14:04
svoffel

Svoffel

Hier hetzelfde weer. Wacht op betere tijden....

Smakelijk
zaterdag 8 februari 2014 - 18:13
Roeli

Roeli

Hier, in het noorden van Friesland is het al precies net zo.
Mijn tuinpad is een groot zwembad voor de vogeltjes.
En de stormachtige wind blaast mijn hondje bijna van de weg

groetjes Roeli
zaterdag 8 februari 2014 - 18:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon