menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik denk dat het spiksplinternieuwe kippenhok morgen af zal zijn

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Het is 2 meter lang als het wat warmer wordt gaan we een loop ren maken zodat Reinaert geen kippen kan roven !!
Ik ben ook om een vrwarmingslamp geweest, want de kippen zullen het wel koud hebben in het begin !! ook zakken voer gaan halen... drinkbakken en eetbakken nog juist stro !! en we kunnen starten !!
Deze zomer niet alléén bio groenten maar ook bio eitjes !!
Ik zou graag het aangename aan het nuttige koppelen en nog een paar andere kippen rassen aanschaffen, omdat wij veel gasten over de vloer gaan krijgen kunnen we best wel veel eitjes gebruiken , dus zoek ik buiten de gewone kip ook de wat specialere.... wie kan mij daar raad in geven, ik zie de Mechelse koekoek wel graag en de Brahma's, maar ik heb een reactie gekregen van Bosvrouw, dat die niet zo goed leghen, en van jdcoster idem dito van de Brahma's .... dus van wie krijg ik wat goeie tips !
vrijdag 24 januari 2014 - 17:32
Anthe

Anthe

Australorp
Amrock
...

http://www.kippenpagina.nl/kippenrassen/index.html

Hier kan je, als je helemaal naar beneden scrollt, op de verschillende rassen klikken en de kenmerken ervan zien.

Jammer dat de PB niet toekomen. Eergisteren stuurde ik er eentje.

Verwarmingslamp: volwassen kippen hebben dit niet nodig. Het temperatuursverschil van onder de lamp en de buitentemperatuur (in putje winter) is te groot. Deze raad kregen wij van onze dierenarts omdat wij ook verwarming gebruikten in het begin. Een tochtvrij binnenhok is voldoende.

vrijdag 24 januari 2014 - 20:22
pplakke

Pplakke

ik heb bresse en baardkrielen.
die bresse zijn echt rustig heb een draadje van 60 cm hoog nog nooit ontsnapt.
die baardkrielen is een ander verhaal .
die wijfjes zijn zo klein dat ze door de draad uit de ren gaan.
de haan gaat over het poortje maar maakt niet uit want heb een grote tuin.
een droog hok is goed vergeet vooral niet de zitstok .


vrijdag 24 januari 2014 - 21:09
jdcoster

Jdcoster

Ik gebruik geen stro. Eenmaal bevuild vormt dat grote plakken die aan elkaar klitten en moeilijk te verwijderen zijn. Ze haperen er teveel in of men moet het al beginnen fijn knippen .. .
Ik strooi onderaan in het nachthok en dikke laag houthaksel uit eigen tuin. Ze scharrelen er graag in en nemen hun stofbaden daarin als het regent of sneeuwt.
Na de schoonmaak wordt dat dan nog eens gecomposteerd.
Schaafkrulletjes van onbewerkt hout zijn ook bruikbaar.
Zitstokken maakt men best van een panlat met afgeronde hoekjes. Dat is stevig genoeg om een paar kippen te kunnen dragen en de grotere kippenrassen kunnen dat omklemmen. Alle stokken even hoog maken anders komt er strijd om de hoogste plaats
Rond het raster waarop de zitstokken aangebracht zijn span ik een afsluitingsdraad. Dat heeft als voordeel dat de kippen op die plaats niet kunnen scharrelen want daar ligt de meeste mest.
Ik zou geen warmtelampen hangen tenzij je kuikens wilt opkweken. Tochtvrij houden volstaat. De zitstokken in de andere hoek dan het loopgat plaatsen dus.
Aan het loopgat heb ik ook een schuifdeurtje aangebracht dat ik kan laten zakken met een koord over een katrol. Zo kan ik ze soms eens kort opsluiten als dat nodig is. tijdens het compostzeven bijvoorbeeld want ze moeien zich daar te graag me.
Het is nog niet nodig geweest, maar als de vossen te dicht in de buurt beginnen komen kan ik het nachthok dan ook afsluiten, ook bij sneeuwstorm doe ik dat.[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
vrijdag 24 januari 2014 - 22:18
Anthe

Anthe

Wij gebruiken aubiose voor in de legbakken.
Zijn daar heel tevreden over en het is ook te composteren.
vrijdag 24 januari 2014 - 22:29
jdcoster

Jdcoster

Sussex, Wyandotte en Rhode Island zijn ook nog mooie leg- en vleesrassen moest je daar kunnen aan geraken.
vrijdag 24 januari 2014 - 22:41
erice

Erice

Ik heb Sussex kippen gehad... veel eitjes en ik gebruik ook aubiose.... het voordeel daarvan is dat het altijd droog blijft. Na gebruik gaat het op de compostberg.

Ze lopen los bij mij maar gaan als het gaat schemeren in de grote buitenren.
Daarbij is gaas ingegaan 30 cm onder de grond en aan de buitenkant een rand van brede betonrandjes, ongeveer 20 cm. Dat alles tegen de vossen.
In die buitenren zit een deurtje die leidt naar de binnenren (12x4 meter)en daar staat ook het hok dat goed waterdicht is en tochtvrij. Verwarming hebben ze niet nodig.
Als het vriest moet je zorgen dat het water niet bevriest, nooit zout daarvoor gebruiken.
In de binnenren krijgen ze tegen de avond een handje mais. Ze gaan zelf het hok in ( trappetje op)en dat gaat dicht met een deurtje op een katrol. .Onder het hok zit ook een kleine ren.

Nu heb ik gewone legkippen, mooie beestjes, leggen constant door, zelfs na twee jaar. Ik varieer heel veel met eten, ook havermout in de winter en yoghurt op heel warme dagen. Boerenkool kweek ik extra voor ze... zijn ze gek op.
Maak je een fotootje .... ben heel benieuwd naar jullie hok.......SUCCES ermee
zaterdag 25 januari 2014 - 12:47
myriam56

Myriam56

Het is een hele belevenis, en er komt best ook wel wat bij kijken als je het goed wil doen!!ik heb gelezen dat ze bij darmklachten ( diaree etc) probiotica moeten krijgen en daar zal dan die yohurt heel goed voor zijn..... smeerwortel is ook héél goed heb ik hier ergens opgevangen , een tijdje geleden .. en vlierbessen schijnen de tractatie's te zijn bij uitstek, vers in de zomer en gedroogd (zoals rozijntjes ) in de winter !!^
Wat is aubiose?
Wij hebben een massa houtkrullen van de combiné, en het is allemaal wit hout dus goed als strooisel,Gedroogde varen als nestmateriaal ... deze zomer zeker weten maar het zal nu nog wat te vroeg zijn denk ik !!
groetjes
zaterdag 25 januari 2014 - 17:24
BOSVROUW

BOSVROUW

Als ik je plezier kan doen met een paar Chabootjes, die heb ik te veel! Mooie kleine eitjes, scharrelen en kraaien niet vanwege te korte pootjes! En zo'n lieve mini kuikentjes! Zeer mooie Japanse krielkipjes!
zondag 26 januari 2014 - 10:27
myriam56

Myriam56

Goeie middag iedereen..OOooooh , dat is echt lief bosvrouw ... maar ik denk dat die kleintjes overal naartoe zullen sukkelen en we moeten nog de muur die achter in de tuin staat repareren ( er is een stuk naar beneden gekomen en dat vormt nu achter de bamboe struiken een mooi klimtoestand voor kleine kippen), ons buurvrouw is niet van de verdraagzaamste dus zouden we het liefst daarmee wachten... we hebben de zaak wel gebaricadeerd zodat de grotere kippen daar niet door kunnen
Maar toch héél erg bedankt om aan ons te denken !!
zondag 26 januari 2014 - 12:55
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,


Binnenkort lekkere verse eitjes Ik ken niks van kippen maar lust het wel, ook de eitjes.

Wens je alvast heel veel succes toe met het hok en de toekomstige bewoners toe.

groetjes

Simone
zondag 26 januari 2014 - 13:02
myriam56

Myriam56

goeie middag simone , lekker verder gaan doen sé
zondag 26 januari 2014 - 13:23
erice

Erice

Eerst heel veel lezen op kippenfora....... daar leer je zoveel.....het is simpel om een aantal kippen in een ren te zetten maar als je het goed wilt doen, goed voor de kippen, dan mag je het best wat inlezen door mensen die al jarenlang kippen hebben.
Maar ik zie dat jullie je al aan het orienteren zijn.....

Ik weet zeker dat jullie heel veel plezier gaan beleven met een aantal kipjes..... zo gezellig......
zondag 26 januari 2014 - 13:44
Anthe

Anthe

Ook interessant om wat info door te nemen over bloedmijten...
zondag 26 januari 2014 - 17:54
myriam56

Myriam56

Ik was deze morgen om een uur of vijf al aan het rondstruinen op het net!! en ik denk dat ik het ga doen zoals mijn partner zaliger zijn duivenkoten schoon maakte, met een truweel ( om te metsen) en de grote beurt ( is nog wat uitzoeken om de hoeveel tijd) met de gasbrander de zaak schoonblazen , de vlammen kunnen tussen alle spleten.... en daar is geen bloedluis tegen opgewassen !!
Het is best boeiend om alles te lezen over de diertjes !! ook hun gedrag, en uiteraard ook wat ze zoal tegen kunnen komen , ( het zijn vrouwen, dus die hebben al eens buikpijn etc.) dat is dus het hoofdstuk , waar ik wel van dacht sjeeskes , zouden we der wel aan beginnen al die ziekte's en mankementen, als ge der niets van kent ?) maar goed, ik ben een doorzetter , dus we gaan het proberen , De batterij kipkes ga ik niet halen, ik ben bang dat die volzitten met antibiotica.. en eer dat uit die beestjes hun lijf is .... Ik weet het ik eet nu eieren van de winkel zoveel mogelijk bio, maar dat zijn maar drie letterkes, en ik denk dikwijls dat die letters grote flauwe kul is !!Niets is beter dan eigen kweek, je hebt dan controle over alles !!
zondag 26 januari 2014 - 19:16
erice

Erice

Je moet je ook niet te gek laten maken in verband met allerlei ziektes natuurlijk.
Als je je goed voorbereid, dat doe je bij een hond of kat aanschaffen toch ook, zal het heus wel goedgaan en mocht er zich toch iets voordoen kun je op allerlei fora heel snel informatie winnen en als het heel erg is, tja, dan de dierenarts erbij.
Maar maak je er niet teveel zorgen over, GENIET ervan.
zondag 26 januari 2014 - 23:41
Anthe

Anthe

Dit is ook mijn advies: geniet er van.
Wij hebben groothoender cochins en dat zijn echte knuffels
Het is gewoon goed dat je weet wat je tegen kunt komen. Laat je vooral niet afschrikken daardoor. Kippen zijn geen watjes

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

maandag 27 januari 2014 - 18:10
myriam56

Myriam56

Dag Anthe ... dat zijn we ook van plan... ik denk dat we morgen het hok kunnen schilderen, het heeft meer tijd gekost dan eerst gedacht !!
Ik vind ook dat je goed moet voorbereid zijn, ik ben eigenlijk nooit van hup en we zien wel zeker als het over dieren gaat, die zijn dus erg kwetsbaar !! kunnen zich niet verweren, vandaar dat ik eerst en vooral wil zien..... of het voor ons haalbaar is.... zodat het sukkels worden !! en we gaan zeker en vast genieten hoor, ik ben van plan om zo een kastanje stokken omheining te zetten met nog hier en daar wat schuilhoekjes en wat struiken, dat zal dus plezierig zijn als er wat leven in de brouwerij zit !!
maandag 27 januari 2014 - 18:44
charelke

Charelke

Ook niet vergeten indien de vogelgriep opduikt, zoals enige jaren geleden , dat je de loopren ook kan overdekken zodat er geen duiven of mussen of andere zieke vogels er in kunnen en plaats om je kippen misschien weken op te sluiten. Ik zeg het maar omdat we destijds veel pluimvee hebben moeten vernietigen via regerings besluit.
groetjes
Charelke
zaterdag 1 februari 2014 - 17:52
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen, we zijn net terug van ons belgiqueske sé !! met ons kippen die waren in de laadruimte al de pikorde aan het bepalen, de rest van de beestenbende , zat het schouwspel met grote ogen en rechtopstaande oortjes te volgen !! dat was weer eens iets nieuws !! De kippen zijn zo mooi als op de foto's, maar ik had ze eigenlijk groter verwacht ,maar Theo vind ze dus bangelijk mooi en goed van gestalte, dus wie ben ik , om dan moeilijk te doen, nu lekker naar ons beddebakske.... om te bekomen, want zaterdag waren we bij vrienden in Ede, en waren we pas dik na middernacht thuis !!! en nu weer zes uurtjes .... het waren drukke dagen !!! morgen de volgende stappen in ons kippen avontuur... en ik ben echt super blij dat ik zoveel goeie tips krijg !!! .... Ik ben ook aan tabakstelen geraakt, boerenbond in Breda, daar gaf die mijnheer me nog een hele goeie tip , die ik hier ook wil delen,

Om bloedluizen te vangen ( en te verschalken)een stukje pvcbuis, ( bvb waterleiding, of om electrische draden door te trekken !! met een paar colsonbandjes(tireribs voor de nederlandse mensen) aan de slaapstok vastmaken de bloedluizen gaan zich daar wegsteken ... je kan dat stukje buis dan gewoon weg halen en verbranden.... ik vond dat we daar echt wat mee kunnen ... zo en nu lekker ons beddebakske induikelen !! ik zou zeggen slaap ze !!
zondag 2 februari 2014 - 20:01
erice

Erice

Fijn dat de kippen gearriveerd zijn. Heel mooi.....Ik hoop dat ze het hok zullen waarderen en dat ze morgen heel verbaasd hun omgeving gaan verkennen. Dat zal een leuk gezicht zijn.

De tip: tja is oke... maar het zal echt niet alle bloedluizen oppakken, ben ik bang.
Ik hoop dat jullie een losse slaapstok hebben..... want dan kan je ook de uiteinden insmeren met bv Vaseline. Daar kunnen de luizen niet overheen en als de kippen 's nachts slapen zullen die beestjes in geval niet op hun (pootjes) kunnen gaan zitten..... De slaapstok ook heel vaak schoonmaken.....
Ik neem hem heel geregeld uit het hok, zet hem in kokend water en boen hem schoon en twee keer per jaar zet ik hem in de verf.....
De gekochte tabak zal ook zijn werk wel doen. Ik heb er veel profijt van......

Heel veel plezier morgen.....
zondag 2 februari 2014 - 23:16
myriam56

Myriam56

Voila sé, dat zijn ons madammen ! ze zijn aan het wachten om lekker in hun afgewerkte hok te kunnen !!! ( Theo moet de zitstok en het dak nog isoleren en waterdicht maken met een soort van golfplaten ( niet in ijzer of zink het lijkt wat op karton dat vol met pek zit en dan rood gekleurd !)

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

maandag 3 februari 2014 - 09:07
jdcoster

Jdcoster

Mooie aankoop. Proficiat hoor.
maandag 3 februari 2014 - 09:58
BOSVROUW

BOSVROUW

Mooie dieren. Er zijn blijkbaar nog 3 jonge bij! Of is de linkse een haan! Als ze bloedluis krijgen, er is een middeltje dat wel helpt, maar het is spijtig genoeg een gif! Biokill in een plastieken spuitbus! Ik gebruik dit in de mandjes van de honden en poezen tussen wasbeurten door voor de vlooitjes te vernietigen. Met alle ontvlooings middelen (pipetjes) die ik gebruik is dit nog noodzakelijk omdat hier veel wilde poezen rondlopen en de vlooienaanvoer constant aanwezig is! Blijkbaar mag je het op de dieren ook gebruiken, maar dat doe ik nooit! Maar het helpt alles sinds om vlootjes uit huis te houden, en dit product zou ook bloedluis doden, eigenlijk alle kruipende e springende insecten!
maandag 3 februari 2014 - 10:03
myriam56

Myriam56

Goeie morgen !! iedereen !! het heeft hier flink gevrozen !!Ik ben blij met echt elke tip... want elk diertje dat ziek wordt is maar triestig !!
Ik heb twee haantjes en vier kippen 1 haantje en 2 kipjes zijn héél jong, ik heb 1 haantje meer genomen omdat de vrouw een beetje boos was( de hanen hadden blijkbaar serieus gevochten met de oude haan, en die was een oog kwijt ), .. ik zal die haan ofwel met een paar kipjes voor zetten ( koer) ofwel om te ruilen ( iemand die nieuw bloed in zijn ren wil )
maandag 3 februari 2014 - 10:11
erice

Erice

Mooie beestjes.... Hoe oud zijn ze ? Ze hebben , zo te zien, nog geen kammetje
.....
Meerdere hanen gaan vechten......Er kan er maar een de baas zijn he....
maandag 3 februari 2014 - 12:16
svoffel

Svoffel

Proficiat Myriam,

Het begint een kroostrijk gezin te worden

Hier zag het deze morgen ook wit, de grond in de schaduw is nog steeds bevroren.
Toch wat het super genieten met zo een stralende dag. (We zitten terug op onzen berg)


groetjes

Simone
maandag 3 februari 2014 - 19:28
Anthe

Anthe

Het zijn inderdaad heel mooie dieren.

Proficiat met jullie nieuwe aanwinsten.

(Wij gebruiken Zerox-P van Edialux om bloedluis te bestrijden. )
maandag 3 februari 2014 - 20:54
Anthe

Anthe

Zijn ze het al wat gewoon?
Hoe gaat het ermee?
woensdag 5 februari 2014 - 15:53
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag !! we zijn net terug van Epinal, omdat we de loopren die we kunnen verplaatsen met pvcbuizen gaan maken ... een bak als legnestje en een bache om te schuilen, s'avonds uiteraard terug naar het grote hok !! Het weer is hier op dit moment bar slecht, zodat we eigenlijk niet buiten kunnen werken, en zo dan de beestjes in de gaten houden... daarom dat ze nog steeds opgesloten zitten, ze leggen nog geen eitjes, maar zitten met zijn allen lekker bij mekaar op stok !! en als ik er groenvoer bij gooi is dat eigenlijk op vijf minuten helemaal opgesoepeerd !! van zo een eeuwige kool een blad of vijf, daar bovenop krijgen ze natuurlijk nog legvoer en zuiver water !! ... Hopelijk is het morgen beter weer, zodat we de ren(nen) verder kunnen afwerken, en we gaan ook nog een zelfgemaakte automatische voerbak in mekaar flanzen !! .. zodat er een volledige zak van 20/25 kg tegelijk in kan en we meerdere dagen weg kunnen als het nodig zou zijn, het is een goed systeem meschien als ik de foto's heb gemaakt , ik nog wat tips kan krijgen zodat het helemaal op punt staat voor ratten en muizen tegen te gaan !!
Ik sta te popelen om foto's te maken , maar ik moet van mijn maatje geduld hebben !!!
woensdag 5 februari 2014 - 16:48
erice

Erice

Waren de kipjes allemaal al aan de leg voordat ze bij jullie arriveerden?

En wij zijn zo vreselijk nieuwsgierig naar de foto's....
woensdag 5 februari 2014 - 18:52
myriam56

Myriam56

Dag Erice,ik versta dat jullie nieuwsgierig zijn, maar het is hier echt heel slecht weer, de beestjes weten niet wat hun overkomt,alhoewel ze op het vorige adres ook gewoon buiten liepen, maar alles was prachtig onderhouden hoor daar niet van!! Hun hok voelt lekker warm aan !! en ze zijn eigenlijk niet schichtig meer, eerder zwaar verontwaardigt dat we hun storen !!.....We willen dat ze veilig zijn, want er schijnt in de buurt een vossen familie rond te zwerven , dus zijn we extra op onze hoede !!
Er is niet gezegd of ze al eitjes legden, en het is winter dus ik voorzie de eerste weken ook geen eitjes !! .... Het geeft niet, zo komen ze op krachten en weet ik zeker dat het lekkere eitjes zijn, met voer van eigen keuze !! .... Kent er iemand in de vlaanders de moerbeekse kippenhoeve?...Daar zouden ze vanaf maart jonge legkippen verkopen, mesthaantjes, en 1dags kuikens !!!
woensdag 5 februari 2014 - 20:49
Anthe

Anthe

Ook opletten dat er geen schimmel in het laatste kippenvoer komt bij zo'n grote hoeveelheid...
woensdag 5 februari 2014 - 21:29
erice

Erice

20 a 25 kg in een enkele keer is ook wel heel erg veel.....Dat eten de kippen niet zo snel.....
woensdag 5 februari 2014 - 21:37
myriam56

Myriam56

goeien avond meisjes.... Ik denk niet dat er zo schimmel in zal komen omdat de bak volledig in plastiek is en afgesloten, het graan zakt naargelang de kippen ervan eten. Als alles goed gaat het zal zowiezo binnen staan, kan er ook geen vocht in komen.... en denk ik dat muizen en ratten er ook niet van zullen kunnen smullen !!Het is héél simpel, en ik zal alles stap voor stap op foto zetten !! .... Ik denk dat het beter is het voer in zo een plastieke bak met deksel te bewaren, dan in een flodderige plastieke zak of een papieren waar muizen en andere knaagdiertjes hun tandjes gemakkelijk kunnen inzetten !!
woensdag 5 februari 2014 - 22:48
erice

Erice

Ik koop het voer ook in grote zakken en ik doe het legvoer over in een metalen bak, zoiets als een oude vuilnisbak en de mais die ik de kipjes geef gaat over in een plastic ton met deksel en dat staat gewoon in het tuinhuis. Niets geen last van muizen of zo. Je kunt je kippenvoer moeilijk bewaren in de papieren zakken waarin je het koopt.... Daar komen de muizen op af.....
woensdag 5 februari 2014 - 23:00
BOSVROUW

BOSVROUW

Ook ik bewaar het gebroken graan (kleine kipjes) in een plastiek vuilbak! Geef geen legkorrel, omdat het sierkipjes zijn. Zij krijgen hun eten buiten uitgestrooid, dan heb ik ze allemaal bij elkaar om te contoleren of er niets mis is! Had vroeger ook zo'n container die constant graan aanvoerde, maar er zaten op de duur meer muizen dan kippen aan tafel! Ze krijgen zoveel als ze op kunnen, in de winter meer voor de hongerige vogels! Ze scharrelen natuurlijk ook veel want ze zitten vrij in het bos, ook rondom mijn tuin! Een voordeel als je geen directe buren hebt! Gelukkig komen ze allemaal thuis eten en slapen!
donderdag 6 februari 2014 - 18:01
myriam56

Myriam56

Goeie avond.... Het klinkt ( leest) allemaal zo fijn, het zijn onze troetels !! ... en als je beestjes hebt moet je der goed voor zijn !! .... IK denk dat ik het zou besterven als ze gans den dag in het bos rond zouden hangen , met vossen, buizerds, marters, fretten enzovoort !! In elk geval hier is dat klein roofwild schering en inslag, en wij gaan dus een echte kooi maken, dus met een dak ( een beton ijzeren mat en daarom een plastieke verstevigde bache !! dan zitten ze tevens droog, ... als er kuikens zijn, kunnen de buizerds ze niet pakken en voor de beestjes die ook nog tunnels zouden graven , graven we zelf de draad een beetje in, en leggen er nog beton tegen, ( of stenen, hangt af van de tijd die ons nog rest !) ,
De kool bladeren ( van de eeuwige moes daar zijn ze stapelgek op, juist de steel en de hoofdnerf laten ze liggen,) ik ben blij dat er nog genoeg van die kool in de tuin staat, hier is die trouwens nog gewoon te krijgen ( zaadjes uiteraard) chou fourager.....
Zo ik kruip in mijn beddeke want alhoewel ik al meer dan een jaar gestopt ben met roken heb ik nog last van blijkbaar ontwenningsverschijnsels( ik ga absoluut niet beginnen roken, heb daar ook geen goesting in,het is juist vlug verkouden, moe en hoestbuien en moe, doodmoe !!) Ik heb natuurlijk mezelf zijnde weeral opgezocht er zijn voor alles en nog wat forums, en het is dus eigenlijk doodnormaal.... als je moest weten hoeveel mensen zich dodelijk ongerust maken van al die toestanden, zou je verschieten,..... en zoals zoveel anderen dacht ik ... als ik gestopt ben met roken , ben ik terug een nieuw mens.... dat zal wel komen, maar volgens ik kan voelen nog niet voor direct !!
donderdag 6 februari 2014 - 18:56
BOSVROUW

BOSVROUW

Wel, ze kunnen vliegen hoor, en de buizerds komen niet tussen de bomen! Nog geen kipje verloren. gelukkig zitten hier nog geen boommarters! De kloekjes zitten wel in een ren met hun kuikens, want die zijn supermini! Wat het roken betreft. Ben 30 jaar geleden gestopt, en longskes pas zuiver na 10 jaar! Dus nog even geduld!
donderdag 6 februari 2014 - 19:53
erice

Erice

Vorig jaar heeft een buizerd een grote kip bij mij aangevallen.....in de tuin .... in zijn ren..... hij was te groot/ te zwaar ? om mee te nemen.....maar dat is echt heel akelig.....Ik woon landelijk en je ziet heel regelmatig grote vogels vliegen.....
donderdag 6 februari 2014 - 22:47
animalsgarden

Animalsgarden

wij hebben ook diverse soorten kippen (20 tal soorten)
nu bij ons zitten ze allemaal in volierres dus qua roofvogels hoeven we hier geen bang te hebben.
nu ikzelf voer ook iedere dag en gooi het gewoon op de grond.
is echt leuk om ze te zien scharrelen.
het is zeker in het begin wel wat moeilijk om zo te zin of ze wel of niet genoeg hebben.
maar dit ondervind je snel .
van de meeste soorten heb ik een trio of 1 haan en 3 hennen .
daar gooi ik iedere dag een flinke schep gebroken mengeling.
en meestal zo om de 2 dgen geef ik oud brood ook bij.
alsook groenafval uit de tuin.
een lamp is idd. absoluut niet nodig.
kippn kunnen heel wat hebben zolang ze een schuilhok hebben dat ze droog en uit de wind kunnen is dat voldoende.
een warmtelamp verzwakt ze eigenlijk meer.
ze zullen minder snel buitenkomen in de winter enz.
het is een mooeie soort die je daar uitgekozen hebt proficiat
zondag 16 maart 2014 - 00:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon