menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opvang voor waterschildpad

Ga naar meest recente reactie

Marjoleinv

Marjoleinv

Hallo,
onze schildpad is te groot geworden voor zijn acquarium en we zijn op zoek naar een goede opvang in de buurt. Wie kan ons helpen?
Marjolein
vrijdag 31 augustus 2012 - 09:46
zuurtje

Zuurtje

Zint eer Ge begint...
vrijdag 31 augustus 2012 - 11:12
Marjoleinv

Marjoleinv

Tja, ze hadden ons verteld in de winkel dat een schildpad naar z'n acquarium groeit... We zijn er ondertussen achter dat dit niet het geval is.
vrijdag 31 augustus 2012 - 11:41
zuurtje

Zuurtje

Maar ja, je bent wel zo netjes om hem niet in een sloot te dumpen.
vrijdag 31 augustus 2012 - 12:31
molleke32

Molleke32

als je vanboven bij zoeken schildpadden ingeeft kom je bij iemand uit die waterschildpadden opvangt (of ze dat nu nog doen weet ik niet) haar forumnaam is peetje..

groetjes vicky
vrijdag 31 augustus 2012 - 18:28
bakbeest

Bakbeest

Kun je niet gewoon een groter aquarium kopen??
En misschien was inlezen voor je aan zo'n beestje begon ook een idee geweest.Dan had je kunnen weten dat een schildpad groeit,was voor beide partijen beter geweest.
zaterdag 1 september 2012 - 09:12
Marjoleinv

Marjoleinv

zeg mensen, willen jullie helpen of commentaar geven? Hier kom ik geen stap verder mee.
zaterdag 1 september 2012 - 18:21
dolf

Dolf

Hallo Marjolein kun je mij soms zeggen hoe groot die schildpad is, ik zal ook eens uitkijken om een opvang te zoeken voor uw schildpad.

Werner
zondag 2 september 2012 - 09:56
Marjoleinv

Marjoleinv

Hallo Werner, de schildpad is ongeveer 16cm (het schild) en ongeveer 8 jaar oud.
Bedankt voor het zoeken,
Marjolein
zondag 2 september 2012 - 16:49
joopsmit

Joopsmit

Ik heb zelf een rood wang water schild pad Na dat deze te groot was heb ik hem een vijver in mijn vlks tuin gegeven met gaas er omheen . daar woond hij nu al weer 5 jaar en in de wintergaat hij diep naar de bodem en slaapt daar tot dat het weer voorjaar word.
Hij is in middls 30 centm doorsnee en geniet van elke zonne straal . En wat nog opmerkelijkker is hij laat de goud vissen met rust .Hij krijgt eigenlijk best 2 keer per week katten voer en surimi stiks want daat zit veel vis en ei wit in . Als je niet te ver weg van maastricht woont mag hij rustig bij hem komen wonen
gr joop

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

vrijdag 21 september 2012 - 14:25
Marjoleinv

Marjoleinv

Hallo Joop,
dankjewel voor je berichtje. Ik woon best een eind van Maastricht (zo'n 3u rijden), maar gelukkig heb ik dichtbij een opvangcentrum gevonden. Op 1 oktober mag de schildpad daar naar toe.
groetjes,
Marjolein
vrijdag 21 september 2012 - 14:45
Kellymalfroy

Kellymalfroy

Hoi Marjolein !

Mag ik weten waar je jouw schildpad naartoe kan brengen ?

Ik heb net hetzelfde probleem...

Groetjes,

Kelly
zondag 11 augustus 2013 - 20:20
noeka

Noeka

Hebben jullie al een opvang voor jullie schildpadjes ?

ik zit ook met een probleem voor in de winter
namelijk mijn geelwangetje van 2 jaar

in de zomer zit ze in het vijvertje buiten maar nu zou ze binnen moeten en dat wil ze niet en wil uit haar aquarium staat heel de dag te krabben tegen het glas en durft wel al eens bijten als ik haar vijvertjes uit wil kuisen en haar oppak

we hebben ook een vijver voor de vissen maar dat is te riskant denk ik om daar te overwinteren al en naar de vissen toe te gevaarlijk

heeft iemand een oplossing aub

we hebben ook honden daarom een vijver in de grond gaat niet , anders konden we een diepe maken

en zo alleen in de winter haar ergens zetten in het tuinhuis vind ik zonde

heeft er iemand een mooie grote vijver voor in de winter ook ? EN WAAR ZE GOED KAN VERTOEVEN

Ik moet wel zeker zijn dat ze heel goed verzord kan worden

niet te ver ook dus geen 3 uur rijden is niet goed !

ik ben van sint-gillis- waas B

ik ben wel een dierenvriend dus aub zeg niet dat ik eerst moest nadenken voor ik een schildpadje kocht , ik vind dat de winkels er geen meer mochten verkopen .
EN IK ZAL HET NOOIT ERGENS GAAN DUMPEN OOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

al bedankt voor het begrip


maandag 9 september 2013 - 12:33
Marjoleinv

Marjoleinv

Hallo,
Ik heb uiteindelijk gebeld naar Sea Life in Blankenberge. Zij hebben een schildpaddenopvang maar die zit vol. Ze verwezen me toen wel door naar iemand in Zuienkerke die een privé opgerichte opvang voor schildpadden, reptielen enz. heeft. Ik vind zijn telefoon en adres niet zo snel terug. Maar ik Sea Life Blankenberge zouden ze dat normaal nog moeten weten.

En verder zou de verkoop van waterschildpadden inderdaad beperkt of verboden moeten worden...
Succes
maandag 9 september 2013 - 13:03
noeka

Noeka

BEDANKT MARJOLEIN
voor je snelle reactie
ik heb al een mailtje gestuurd naar Sea live
ik hoop dat ik snel iets vind voor haar want het wordt al kouder nu
maandag 9 september 2013 - 16:33
jessievds

Jessievds

Beste,

wij zijn op zoek naar een goede en vooral grote thuis voor onze twee geelwangwaterschildpadden. Hun aquarium wordt te klein en we hebben in ons huis geen plaats voor een grotere aquarium.

mvg
Jessie
zondag 15 november 2015 - 12:49
zottemus

Tekst aangepast

Zottemus

donderdag 19 mei 2016 - 21:56
Thago

Thago

Wij hebben twee geelwangschildpadden van ca. 3 jaar oud. Helaas kunnen we geen groter aquarium voor deze dieren plaatsen, we zijn dus op zoek naar een permanente opvangplaats. Kunnen wij met onze schildpadjes bij u terecht?
zondag 3 juli 2016 - 21:20
joopsmit

Joopsmit

Had op roep gedaan voor een schildpad vriendje voor mijn alleenstaande druppel .nou ik ben over spoeld met gratis schildpadden . Heb er nu 5 en dat is genoeg en veel af gewezen . Valt me op dat veel mensen zoeen diertje kopen niet denkende dat ze ook kunnen groeien en eenmaal groot wil niemand ze meer hebben en worden ze gedumpt in een rivier of vijven waar ze het dan maar moeten uit zoeken .
Een schildpad vergt veel onderhoud en verzorging ,uit gebalanceerde voeding en zon om zijn schild te harden . Ik ben voorstander om verkoop aan banden te leggen .Helaas!
maandag 4 juli 2016 - 17:18
Heike

Heike

Sinds gisteren 'zorg' ik tijdelijk voor een waterschildpad... Baasjes gaan een maand op vakantie. Ben op zoek gegaan hoe zo'n dier verzorgd moet worden en wat blijkt de baasjes doen het helemaal verkeerd! Het arme dier zit al ruim 4 jaar in een saaie, kleine waterbak zonder een droog platform of zandbak. Krijgt ook niet de juiste voeding...

Heb een noodopvang in mijn serre gemaakt omdat het hier in huis te koud is. Beestje eet amper en maakt een piepend geluid (longonsteking?)... Ik wacht een paar dagen af en ga er dan mee naar de dierenarts.

Op de foto's zie je hoe ze nu bij mij zit.

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

zondag 17 juli 2016 - 17:10
IreneE

IreneE

Ben je al naar de dierenarts geweest. Longontsteking zeker?
Zelf heb ik een roodwang die al jaren in mijn tuinvijvertje verblijft.
Is intussen 33 jaar bij ons. (visjes vangen op de kermis hé) Zit nu met probleem dat zij een longontsteking kreeg en nog steeds niet haar normale gangetje gaat. Denk er dan ook om haar terug in huis te nemen. Denk dat ze anders de winter niet zal overleven. Iemand al ervaring met "Turtle cliff " ?????
Irène

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

zondag 7 augustus 2016 - 12:37
Heike

Heike

Hallo Irène

Jouw schildpad heeft al een aardige leeftijd... en ze zit dus altijd buiten? Als je vreest voor haar leven, lijkt het me een goed idee om haar binnen te halen.
Hier is de schildpad nog altijd op logement en ze piept niet meer. Ze eet goed en gevarieerd en ligt regelmatig buiten te zonnen. Heb me al aan haar gehecht... en ben ook op zoek naar goede binnenbak voor haar. Ik heb het internet al afgespeurd en verschillende exemplaren met elkaar vergeleken, maar nog geen beslissing genomen.
maandag 8 augustus 2016 - 20:27
brnd82

Brnd82

oud topic .. maar wat word ik hier verdrietig van...
schildpadden zijn TROPISCHE dieren en kunnen op lange termijn niet tegen winter kou. dat gaat een tijdje goed maar uiteindelijk bezwijken ze hier aan. ik heb ze in een enorme zelf gebouwde bak met vijverzijl, een goede pomp, water verwarming en uv/warmtelampen op strandjes gericht binnen staan waar ze horen.
kijk eens bij de officiële schildpadden opvang en aub mensen kap nou eens met van die hele kleine jonkies te kopen in veelste kleine bakjes.
in de vijver gooien...sjonge jonge zeg.
donderdag 1 juni 2017 - 20:36
Karientje

Karientje

Tijdens werk als vrijwilliger bij een dierenambulance meldde iemand een zaagrugschildpad te hebben gevonden en meegenomen naar huis. Wij hebben het dier opgehaald, laat in de avond maar, waar kunnen wij heen? Onze organisatie zit in Nederland op 30 km van Utrecht.
dinsdag 20 juni 2017 - 01:24
brnd82

Brnd82

hier een link

https://www.schildpaddenopvang.nl/permanente-opvang

bel ze gerust op of mail ze zij zullen je verder adviseren.

ik kreeg net pas de melding binnen dat er was gereageerd op dit topic anders had ik wel eerder gereageerd
donderdag 22 juni 2017 - 13:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon