menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ons schildpadvijvertje

Ga naar meest recente reactie

noeka
vrijdag 6 juli 2012 - 15:34
BOSVROUW

BOSVROUW

Het water mag echt wel tot aan de rand komen hoor. Ze kunnen enorm goed zwemmen en slapen graag diep op de bodem. Ook hebben ze graag wit zand op het droge, dit om hun eitjes in te leggen. Ik vermoed dat de plank een beetje te schuin voor hen is om er uit te kunnen. Heb jaren waterschildpadden gehad en die wandelden soms heel vrolijk door de tuin. Een heel mooi onderkomen in ieder geval!
vrijdag 6 juli 2012 - 16:20
noeka

Noeka

ja nu is het water tot vanboven , en er ligt nu een steen vanonder op het plankje , zo kan het niet omhoog komen ! nu hebben ze al tot vanboven op het plankje in de zon gezeten ! leuk , ze zijn nog klein hoor ! 1jaar
groetjes
vrijdag 6 juli 2012 - 20:50
BOSVROUW

BOSVROUW

Ga je ze dan deze winter dan binnen zetten; Want dit is wel heel jong om al buiten te blijven. Ze gaan dan zeker dood. Maar ik veronderstel dat als ze zo een luxe buitenverblijf krijgen, ze binnen ook wel een warm overwintering plaatsje hebben!
zaterdag 7 juli 2012 - 00:36
noeka

Noeka

ja ja zeker , als het terug frisser wordt gaan ze in de aquarium terug in de woonkamer !
Daar ligt een warmtematje in en een lamp is er ook maar die is in de woonkamer niet echt nodig !
Nu was het de bedoeling voor ze met die warmte alleen overdag er in te laten , maar nu willen ze er niet meer uit , ik mag hen niet meer pakken !!!!en spijtig dat het weer zo slecht werd voor hen !
maar gisteren hebben ze op het plankje en de steentjes al genoten van het zonnetje , dus ik denk wel dat ze in hun nopjes zijn !
zondag 8 juli 2012 - 09:18
noeka

Noeka

ps en nu ligt er wit zand ook op hoor en nog meer keien !!!!!!!

zondag 8 juli 2012 - 09:23
noeka

Noeka

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 8 juli 2012 - 09:24
BOSVROUW

BOSVROUW

Wel het aards paradijs kan niet beter geweest zijn!
zondag 8 juli 2012 - 09:48
noeka

Noeka

hier ligt ze op haar plankje te zonnen

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

zondag 17 februari 2013 - 20:05
jack1

Jack1

waterschilpadden poepen en plassen natuurlijk in het water .
welicht kun je er een vijverpomp in doen .met biobak die het water een beetje schoonhoud .ook zou ik eens kijken of het mogelijk is of je er niet een vlak stuk bij kunt maken met daarop zand .zand warmt snel op in de zon .das alleen maar heerlijk voor je schilpadjes
woensdag 22 mei 2013 - 10:23
noeka

Noeka

ik kuis iedere week het vijvertje wat uit tegen de algen en doe ik er proper water in , nu ligt ze veel onder het plankje !!

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

woensdag 22 mei 2013 - 14:10
jack1

Jack1

hoeveel water zit er nu in want volgens je foto zit die niet helemaal vol .
door dat je steeds het water ververs .kan je schilpad ook ziek worden .geloof het of niet .want de samen stelling van het water verandert weer met schoonmaken ..

schoonmaken voor de algen die je krijg hoeft niet

ik zou toch een vijver pomp met filter gaan gebruiken en nog meer aanpassingen voor je schilpad ..als ze met dit weer nog buiten zit .vind ik persoonlijk wel wat te koud ...

welke soort heb je .....

hoeveel uurtje perdag ligt de vijver in de zon ?
waterschilpadden houden van .het in de zon liggen .
woensdag 22 mei 2013 - 17:09
noeka

Noeka

HET IS EEN GEELWANG en wil zelf naar buiten ja ja want ze zat heel de winter binnen met lamp en warmtematje enz... maar wou er altijd uit en bij mooi weer zette ik haar in het vijvertje en wou niet meer gepakt worden en als het koud werd nam ik haar er toch uit en terug binnen maar na een tijdje wou ze er altijd maar uit en terug naar buiten hoor !!!!! daar is ze in haar nopjes en als het zonnetje schijnt komt ze naar boven op het trapje liggen ze kent dat al goed nu is het wel terug koud maar ze kan er goed tegen hoor !!!! die zijn sterker dan je denkt hoor zeker die in Belgie geboren zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en nu is het waterpeil hoog van het regenen
ik heb al gehoord dat er geelwangen buiten blijven als het vriest als ze maar onder water in het zand kunnen groetjes
woensdag 22 mei 2013 - 17:24
noeka
woensdag 22 mei 2013 - 20:07
Gespeel

Gespeel

Heel leuk noeka!

Maar zou deze topic beter niet bij "Allemaal beestjes" staan, nu staat het bij dieren te koop of te ruilen of gezocht en je gaat je schildpad toch niet weg doen?
donderdag 23 mei 2013 - 13:17
noeka

Noeka

HA JA DAT IS WAAR IK HAD HET NOG NIET GEZIEN GEWOON LANGS MIJN BERICHTEN GEDAAN
donderdag 23 mei 2013 - 14:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon