menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goudvissen

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

Heeft er iemand misschien interesse in een stuk of 10 goudvissen?

Ze komen van bij de buurman, die vijver is nagenoeg droog, dus ik heb ze eigenlijk gered.

Een deel is al besproken, maar er zijn nog een stuk of 10 zwarte (worden nog wel oranje) die weg zouden mogen naar een leuke, frisse vijver.


af te halen te Kortessem, tegen Hasselt.

maandag 12 juli 2010 - 15:37
Mandy

Mandy

Zijn het goudwindes of goudvissen??
maandag 12 juli 2010 - 15:55
Angelo

Angelo

de gewone goudvissen maximum een 10 cm is de grootste.

maandag 12 juli 2010 - 15:56
cetinel

Cetinel

vind je buurman dat wel goed??
maandag 19 juli 2010 - 17:25
Angelo

Angelo

Iemand die niet voor zijn dieren zorgt, moet het niet goed vinden naar mijn inziens

Als hij terug vissen wilt, zal hij eerst zijn vijver moet in orde maken zodat de vissen niet weeral in een plasje van niks te liggen komen.
maandag 19 juli 2010 - 17:29
cetinel

Cetinel

nou ...als hij je aangeeft voor diefstal ben je mooi de klos.....
maandag 19 juli 2010 - 17:36
Angelo

Angelo

Uiteraard wordt er morgen ( ze komen deze nacht terug van vakantie) gezegt dat er vissen van hem hier zitten, en de rest op de poel in de beemd, wil hij ze hebben mag hij altijd gaan vangen

En als hij mij wil aangeven, veel plezier voor hem dan.
maandag 19 juli 2010 - 17:40
cetinel

Cetinel

hee angelo,je moet je niet meteen aangevallen voelen hoor.
ik wou je enkel wijzen op het feit dat je buur hier mischien niet blij mee is. uit je laatste zinnetje maak ik op dat je nogal strijdlustig bent??
zorgt je buur normaal niet goed voor zijn dieren? of heeft het extreem droge weer er voor gezorgd dat het peil zo daalde??
hij was op verlof....nu is het normaal niet zo dat je voor vissen echt iets moet regelen zoas voor hond of kat......dus echt mishandeling is het ook niet direct.
als hij moeilijk wil doen dan ben je echt in je nadeel hoor: die vissen zijn toch niet naar jou komen vliegen....je bent dus op zijn grond geweest(om de vissen te redden weliswaar)
ik zou hebben gewacht tot hij terug was eer ik vissen die dus eigenlijk van hem zijn,een ander plekje geef.....(ik bedoel dus niet het redden,maar de geredde vissen aan te bieden hier of elders)
eerst een gesprekje erover en wat hij wil doen.....
is het door zijn eigen toedoen(??)dat de vijver te droog kwam te staan,dan had je al es info kunnen inwinnen bij de dierenbescherming of zo of je die vissen mocht"redden" ik weet wel dat het allemaal heel goed bedoed is,maar de wet is er ook nog hé

in de topic over regen schreef je dit:
We leggen het dan wel uit aan de buren, en zodra hun vijver vol is, krijgen ze de vissen terug.

als ik dit lees ga ik ervan uit dat de relatie met die buren toch vrij goed is??
maar nu wacht je dus niet eens tot ze terug zijn om hun vissen van de hand te doen???
ik begrijp het dus niet zo goed.
maandag 19 juli 2010 - 21:57
Angelo

Angelo

nee nee kvoelde me niet aangevallen hoor

ja het is door zijn eigen toedoen dat de vissen op het 'droge' kwamen te liggen. Zijn vijver is al elk jaar zo aan het zakken, het is een grote vijver, en hij lekt al jaren. Maar hij doet er weinig aan en zegt zelf van wat blijf leven, blijft leven.

De vijver stond al van juni met heel weinig water en hij heeft er nooit echt iets aan gedaan. Dus het is zijn eigen schuld, voor hetzelfde geld waren alle vissen nu dood.

Ik zelf heb de vissen niet gevangen, maar een andere buur heeft ze gevangen, hier zitten er enkel een deel ter redding.

De wet, daar geloof ik niet meer in, dat is allemaal bullshit in België.

Hij kan doen wat hij wil, hij krijgt de vissen niet terug voor hij zijn vijver degelijk maakt, maar waarschijnlijk gaat hij hem toegooien, want daar is ook al eens iets over gevallen. Het plezier is eraf voor hem.

Het kan zijn dat er een briefje binnen ligt van de andere buurman, die moest namelijk de planten binnen verzorgen, aangezien zij op vakantie zijn. Maar daar weet ik niks van. Ze komen allesinds vannacht terug. En uiteraard is het de bedoeling om te zeggen dat wij de vissen gered hebben...

maandag 19 juli 2010 - 22:03
cetinel

Cetinel

o de vijver is lek.dan is het onverantwoord om daar vissen in te hebben natuurijk
maandag 19 juli 2010 - 22:06
Angelo

Angelo

Ja en bijvullen heeft ook weinig nut dan. Eerst wouden we nog de tuinslang erin leggen, maar dan zaten we met het gedacht van wat als hij ons verwijt dat we zo maar kraanwater erin laten lopen, ale het is toch wel snel een 15.000 liter water en als het dan lekt, is het dweilen met de kranen open (of hoe zeg je dat?)

Ik had uiteraard geen intenties om zomaar dieren te stelen hoor
maandag 19 juli 2010 - 22:08
jamssen

Jamssen

Ojee arme Angelo, doe je zo je best om de vissen te redden en krijg je de wind van voren.
Ik zou het ook gedaan hebben, moet hij zijn vijver maar repareren.

groetjes mlouise
dinsdag 20 juli 2010 - 01:49
cetinel

Cetinel

de wind van voren?? ik wou hem enkel behoeden voor problemen........
dinsdag 20 juli 2010 - 14:58
cetinel

Cetinel

en? wat zei je buurman??
donderdag 22 juli 2010 - 00:24
molleke32

Molleke32

Goed van je hoor Angelo!! Enne.. wat zei de buurman?
Groetjes Vicky
vrijdag 23 juli 2010 - 17:56
Angelo

Angelo

Opa heeft het gezegt, maar ze leken eigenlijk niet geïnteresseerd ze waren meer bezorgt over waar hun post naar toe is, ze vinden niks post terug.

groetjes

vrijdag 23 juli 2010 - 18:09
molleke32

Molleke32

Dat zegt genoeg over de mensen he..nog geen interesse waar hun vissen naartoe zijn, man man toch.. Ik heb hier een paar aquariums, 1tje met goudvissen , een paar dagen geleden had mijn oranje sluierstaart een schimmel op zijn staart, ik gelijk ne halve gare naar aquabilzen om medicatie te gaan halen..Ik heb ze al 3.5 jaar, en ik zou het erg vinden als hij moest sterven en dat is dan maar 1 vis!!

Groetjes Vicky
vrijdag 23 juli 2010 - 18:42
Pistachio

Pistachio

Goed gedaan Angelo! Als dieren in nood verkeren dan heeft dat voorrang op de wet vind ik ... het gaat toch om levende wezens die hulpeloos zijn. Iemand die niet goed voor zijn dieren zorgt, zou er geen mogen hebben! Daar zou veel meer controle op moeten zijn, vind ik ...
donderdag 29 juli 2010 - 11:54
Angelo

Angelo

ja inderdaad, maar ja dat is tegenwoordig niet zo van toepassing in ons land, dierenwelzijn

Er is nog reactie gekomen van de vorige eigenaar 'tegen de winter zitten er toch weer genoeg vissen op'

donderdag 29 juli 2010 - 11:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon